افزوده شدن ۷۳ سرمایه‌گذار جدید در پیام/ برنامه‌ریزی برای تولید یک میلیون گوشی همراه

افزوده شدن ۷۳ سرمایه‌گذار جدید در پیام/ برنامه‌ریزی برای تولید یک میلیون گوشی همراه
افزوده شدن ۷۳ سرمایه‌گذار جدید در پیام/ برنامه‌ریزی برای تولید یک میلیون گوشی همراه
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام با اشاره به استقرار ۳۰۰ شرکت و واحد تولیدی در این منطقه گفت: امسال ۷۳ سرمایه‌گذار جدید به مجموعه پیام افزود خواهد شد که پیش بینی می‌شود ۷۵ درصد از این واحدها در حوزه فناوری‌های نوین باشند.

به گزارش توسعه پویا از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام، مهندس اکبر قنبرپور عصر چهارشنبه در نشست خبری در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی اینوتکس ۲۰۲۳ با اشاره به اینکه هم اکنون ۷۰ درصد  از واحدهای تولیدی فعال در این منطقه در حوزه فناوری‌های نوین، ارتباطات و الکترونیک هستند، تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته با هدف تبدیل شدن پیام‌ به قطب اقتصاد دیجیتال، برنامه هایی از جمله راه اندازی واحدهایی برای تولید گوشی تلفن همراه در این منطقه انجام شده که با اقدامات صورت‌گرفته در سالی که گذشت ۵۰۰ هزار دستگاه تولید شد.

وی اضافه کرد: امسال نیز یک میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه توسط مجموعه های مستقر در پیام تولید که یک سوم این دستگاه‌ها هوشمند خواهند بود.

قنبرپور بومی سازی تجهیزات شبکه و توسعه آنها را از دیگر برنامه ها در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام عنوان کرد و گفت: در همین رابطه ۱۷ مورد محصول توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شناسایی شده که هدفگذاری ما این است که این محصولات در پیام پس از بومی سازی به مرحله تولید برسند.

قنبرپورفعال کردن سه هزار رک در پیام را از دیگر برنامه‌ها، عنوان کرد و افزود: از این میزان تا کنون ۱۰ درصد محقق شده است .

وی در ادامه با اشاره به برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین المللی اینوتکس خاطر نشان کرد: یکی از اهداف منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام برای حضور در این نمایشگاه، شناسایی و جذب سرمایه گذاران‌در بخش های مختلف برای استقرار و سرمایه گذاری در این منطقه است.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=56808

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *