نقش استارتآپ‌ها در تغییرات اکوسیستم کسب‌وکارهای جهانی

نقش استارتآپ‌ها در تغییرات اکوسیستم کسب‌وکارهای جهانی
حمیدرضا حاجی اشرفی/
استارتآپ‌های مطالعات ریسک کارآفرینی شتابدهنده تحولات اکوسیستم کسب‌و‌کار/
تبیین اهداف نشست‌های دوشنبه‌های بیمه‌ای در مسیر تولید دانش شفاهی

توسعه پویا، از ابتدای قرن ۱۵ هجری شمسی و آغازین سالهای هزاره سوم میلادی اکوسیستم محیط کسب‌وکار جهانی تحت تاثیر دو استراتژی تغییرات بزرگ قرار گرفته است:

۱- برنامه‌ریزی کلان ناشی از توافقات کنترل ریسک‌های آب و هوایی (النینو) تحت مدیریت متمرکز سازمان ملل متحد در حال پیاده‌سازی است.

۲- انقلاب چهارم صنعتی و پدیده نوظهور آن؛ هوش مصنوعی و تاثیرات آن بر پیشرفت علم و تکنولوژی

به منظور آشنایی با نقش استارتآپ‌ها در مدیریت  این دو رخداد بزرگ در حال اوج‌گیری و تاثیر آن بر محیط کسب‌وکار جهانی و اقتصاد سطوح ملی لاجرم می‌باید، این دو تحول بزرگ را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

تحولات مختص کنوانسیون‌های آب و هوایی:

تغییر اجباری و بدون گریز، مصرف سوخت فسیلی به الگوی مصرف انرژی پاک (سبز) تحول عظیمی در اقتصاد جهانی و کشورها ایجاد خواهد کرد. حذف تدریجی تکنولوژی مشاغل سنتی متکی بر انرژی‌های فسیلی بسیاری از بنگاههای تولیدی- صنعتی را دچار ورشکستگی و تعطیلی خواهد کرد .
بر اساس پیش بینی سازمان بین‌المللی کار، ILO در دهه ۳۰ بیش از یک میلیارد شغل از بین خواهند رفت. موج بیکاری گسترده فراگیر می‌شود. جلوگیری از شکست توافقات ۱۹۰ کشور در پیمانهای کیوتو- پاریس- گلاسکو جدیت خاص را می‌طلبد.

زیرا در صورت گرمایش زمین، بارانهای سیل‌آسا، خشکسالی به تخریب زیستگاه‌های انسانی منجر می.شود. با ذوب شدن یخ‌های قطبی، بالا آمدن آب دریاها و زیر آب رفتن چند کشور و نابودی جلگه‌های ساحلی با ارتفاع پست که زیستگاه‌های وسیع انسانی و مزارع کشاورزی باعث مهاجرت گسترده جمعیت‌های انسانی و جنگ‌های ویران کننده خواهد شد. برای جلوگیری از ریسک‌های بزرگ مخرب تمدن بشری، جدیت دولت‌ها در اجرای توافقات کنترل ریسک‌های آب و هوایی تحت نظارت سازمان ملل متحد شروع شده را می‌طلبد.

مقابله با ریسک‌های با منشا دو تحول بزرگ مورد اشاره در جهان، نیازمند برخورداری آموزش‌های نوین و مختص این تحولات و آگاهی، اندیشه، مهارت علمی، دانش مدیریت، سرمایه، قوانین و ناظرین جدی برای اجرا را می‌طلبد، مسلما توانایی و برنامه‌ریزی کنترل این ریسک‌ها در کشورهای فراصنعتی با کشورهای در حال توسعه و کمتر توسعه یافته کاملا متفاوت است.

اولین و مهمترین گام برای همسویی و همگامی با تحولات تمدنی، آشنایی عموم افراد و نیروهای کار و کارآفرینان کشورمان نسبت به این دو انقلاب عظیم می‌باشد.

ادامه دارد …

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=66365

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *