شرط حضور در مراسم اربعین، ثبت‌نام در سامانه سماح است

شرط حضور در مراسم اربعین، ثبت‌نام در سامانه سماح است
علی اکبر ترکاشوند:
شرط حضور در مراسم اربعین، ثبت‌نام در سامانه سماح است
رئیس کمیته اربعین بیمه مرکزی ایران در نشست کارگروه اربعین که به میزبانی شرکت بیمه میهن برگزار شد، گفت: ثبت‌نام در سامانه سماح، شرط حضور در مراسم اربعین در کشور عراق است.

به گزارش خبرنگار توسعه پویا، علی اکبر ترکاشوند، رئیس کمیته اربعین صنعت بیمه در نشست خبری کارگروه اربعین که به میزبانی شرکت بیمه میهن برگزار شد، گفت: برای مراسم اربعین امسال برحسب هماهنگی‌های به عمل آمده با ستاد اربعین وزارت کشور، کمیته اعزام حج و زیارت و بیمه مرکزی، فرآیند انتخاب بیمه‌گر اولی روال قانونی خود را طی کرد. براساس پیش‌بینی های صورت گرفته، متقاضیان سفر به اعتبات عالیات در اربعین۱۴۰۲، درخواست بسته‌‌های بیمه‌ای مختلفی را دارند که به همین منظور سه بسته بیمه‌ای پیشنهاد شده‌است. مبلغ بسته بیمه‌ای اربعین در سال گذشته ۱۸ هزارتومان بود که این مبلغ به حداقل ۳۵ هزار تومان افزایش یافته است.

ترکاشوند افزود: در بعضی از بسته‌ها نسبت به سال گذشته ۸۰ الی ۹۰ درصد افزایش پرداخت خسارت داشتیم. در بسته پنجم به میزان دیه کامل ایام، بیمه مضاف تحت پوشش نیز قرار می‌گیرد.

رئیس کمیته اربعین در ادامه گفت: زائران در سال گذشته، ۵۰ کیلومتر مانده به مرز تحت پوشش بیمه‌ای قرار می‌گرفتند که امسال این پوشش بیمه‌ای به ۱۰۰ کیلومتر مانده به مرز افزایش یافته است.

ترکاشوند توضیحاتی درباره بسته‌های پیشنهادی اربعین ۱۴۰۲ داد و گفت: سه بسته بیمه‌ای برای امسال در نظر گرفته شده‌است. بسته اول ۳۵ هزارتومان بسته دوم ۴۵ هزارتومان و بسته سوم ۵۵ هزارتومان که زائران می‌توانند با پرداخت ۵۵ هزار تومان در بسته سوم ، دیه کامل را دریافت کنند.

وی افزود: اگر دیه براساس حادثه باشد در بسته اول که ۳۵ هزارتومانی می‌باشد مبلغ دیه پرداختی ۵۰۰ میلیون تومان و در بسته دوم که ۴۵ هزارتومانی می‌باشد مبلغ دیه پرداختی ۷۰۰ میلیون تومان و در بسته ۵۵ هزارتومانی دیه پرداختی ۹۰۰ میلیون تومان می‌باشد.

علی اکبر ترکاشوند تاکید کرد: زائران محترم باید در سامانه سماح ثبت نام کنند زیرا بدون بیمه اربعین نمی‌توانند از مرز خارج شوند و توجه داشته باشند اگر در کشور عراق دچار حادثه‌ای شوند با توجه به اینکه بیمارستان‌های رایگانی در آن کشور وجود دارد، اما هزینه خروج از بیمارستان حداقل ۱۰۰ دلار است.

ترکاشوند در پایان ضمن تشکر از برگزاری این نشست توسط شرکت بیمه میهن، گفت: بیمه مرکزی تمام قد از بیمه میهن حمایت می‌کند.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=62839

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *