صنعت بیمه نیازمند ترویج پاسخ‌گویی به افکارعمومی است


نخستین نشست خبری سخنگوی بیمه مرکزی، دکتر مجید مشعلچی، قائم مقام و عضو هیات عامل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با حضور اصحاب رسانه صبح امروز در محل ساختمان شماره دو بیمه مرکزی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری توسعه پویا، مشعلچی هدف از تشکیل جلسات هم‌اندیشی را ترویج پاسخ‌گویی به افکارعمومی دانست و گفت: برای تبیین و روشنگری اقدامات و دستاوردهای صنعت بیمه به افکارعمومی، با استفاده این شرکت‌ها از ظرفیت‌های اجتماعی، طی ۲۰ روز گذشته به تمامی شرکت‌ها نامه‌ای مبتنی بر معرفی سخنگو از جانب این شرکت‌ها فرستاده شده است که فرد مورد نظر خود را به بیمه مرکزی جهت پاسخ‌گویی به جامعه معرفی کنند که این اقدام در حال پیگیری است.

قائم‌مقام بیمه مرکزی درباره ضریب نفوذ صنعت بیمه با بیان اینکه در منطقه رتبه نخست و در خاورمیانه رتبه هفتم را داریم، گفت: طبق برنامه مقرر شد ضریب نفوذ بیمه به ۳.۲ درصد افزایش یابد.

به گزارش بیمه مرکزی، «مجید مشعلچی» درباره اتصال صنعت بیمه به سامانه درمان پرونده الکترونیک سلامت، اظهار داشت: در موضوع نسخه‌های الکترونیکی نقشی به نهاد ناظر بیمه داده نشده است اما به دلیل اینکه این موضوع به نفع مردم بود مقرر شد زیرساخت‌های ابتدایی انجام شود.

وی افزود: این ماموریت خودخواسته از چند ماه گذشته آغاز شده و چند شرکت به سامانه «سپاس» وصل شدند و بقیه شرکت ها تا دو هفته آینده متصل خواهند شد.

سخنگوی بیمه مرکزی گفت: شرکت‌های بیمه‌ای که دارای پرتفوی درمان هستند تا یک ماه به سامانه مربوطه در وزارت بهداشت وصل خواهند شد تا تبادل اطلاعات بین شرکت‌ها و وزارت بهداشت تسهیل شود.

وی درباره هزینه‌ای که از سوی بیمه مرکزی به برخی نهادها بابت کاهش تصادفات پرداخت می‌شود، بیان‌داشت: امسال مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان در این بخش به سازمان راهداری، اورژانس و پلیس پرداخت شده است و این مبلغ به ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است که برای بررسی به مجلس رفته است، اما این مبلغ در توان صنعت بیمه نیست.

قائم مقام بیمه مرکزی تصریح کرد: مقرر بود در قبال پرداخت این هزینه شاهد کاهش حوادث جاده‌ای باشیم اما این مهم محقق نشد، در بودجه ۱۴۰۲ ارائه گزارش سه ماهه از طرف نهادهای دریافت کننده عوارض از اصل بیمه ثالث را گنجاندیم و هر چند پرداخت این عوارض منوط به گزارش دهی نشده اما فشار برای گزارش دهی زیاد است.

مشعلچی درباره انتقادات از تعداد شرکت‌های بیمه در کشور گفت: درباره تعداد شرکت‌ها اختلاف نظر وجود دارد اما در حال حاضر در حال حرکت کردن به سمت ارائه مجوز به شرکت‌های تخصصی مانند غیر زندگی و اتکایی و شرکت هایی که تمام فرایند شأن فناور پایه باشد.

وی درباره کیفیت شرکت‌های بیمه خاطرنشان کرد: نهاد ناظر بر تسهیل خدمات، رضایت پذیری، فناور بودن و تبادل دو طرفه بین بیمه گر و بیمه گذار متمرکز است.

مشعلچی درباره اینکه آیا صنعت بیمه بودجه‌ای برای کسب‌وکارهای اینترنتی که به دلیل اختلال در اینترنت آسیب دیده‌اند در نظر گرفته است، گفت: باید بررسی شود که آیا این موضوع در حیطه وظایف بیمه مرکزی است یا خیر؟ مبدأ و ماخذ این موضوع وزارت اقتصاد است و اگر این وزارتخانه تشخیص دهد باید بررسی شود.

سخنگوی بیمه مرکزی درباره پوشش بیمه سایبری، بیان‌داشت: کار در چند شرکت بیمه‌ای آغاز شده و ریسک کسب و کار مجازی را پوشش می‌دهند، اما بودجه‌ای برای کسب و کارهای اینترنتی که خسارت دیده‌اند اختصاص نیافته است.

وی خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه امسال وصول حق بیمه ۵۷ درصد رشد داشته است و انتظار داریم تا پایان سال نسبت به سال گذشته ۴۷ درصد رشد داشته باشد.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=51133

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *