“کروکی آنلاین” تا پایان سال اجرایی می‌شود

"طرح اجرای کروکی آنلاین" تا پایان سال اجرایی می‌شود
علی استادهاشمی در نشست خبری با اصحاب رسانه؛
” کروکی آنلاین” تا پایان سال اجرایی می‌شود
رییس کل بیمه مرکزی گفت: با هماهنگی پلیس راهور، تا پایان سال “کروکی آنلاین” اجرایی می‌شود و نیز ارزیابی و پرداخت خسارت به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار توسعه پویا، علی استاد هاشمی، رئیس کل بیمه مرکزی در نشست خبری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیمه مرکزی با همکاری پلیس راهور، دو موضوع کروکی آنلاین و راننده محوری را پیگیری کرده است و برای اجرای کروکی آنلاین تامین مالی مورد نیاز را انجام‌ داده‌است.

وی افزود: کروکی آنلاین در استان قم اجرایی شده و از ۱۳ آذرماه امسال جریان داده‌ها بین پلیس راهور (در سیستم فراجا) و بیمه مرکزی به صورت آنلاین برقرار شده و پیامک مقصر و آسیب‌دیده فرستاده خواهد شد.

رییس کل مرکزی در ادامه گفت: در آخرین جلسه کارگروه بیمه و پلیس راهور مقرر شد تمام اختلالات به طور هفتگی مورد بررسی قرار گیرد تا زمان حضور پلیس در هنگام حادثه و ثبت اطلاعات کاهش یابد. در حال حاضر هنگام بروز حادثه تصادف، مدت ۲ ساعت طول می‌کشد تا اطلاعات به بیمه مرکزی منتقل شود. گاهی ممکن است با قطعی و مشکلات اینترنت مواجهه شویم اما در تلاش‌ایم این مشکلات رفع شوند.

استاد هاشمی تصریح کرد: بیمه‌نامه باید براساس رفتار راننده تعریف شود. راننده پرخطر و پرریسک به بیمه صدمه می‌زند و باید هزینه بیشتری در بیمه‌نامه بپردازد. به همین منظور؛ سامانه‌‌ای طراحی شده که از رانندگان مختلف تست گرفته شود. برای عملی شدن آن، نیازمند دریافت اطلاعات تکمیلی از پلیس راهور هستیم. قرار است پس از اجرای کروکی‌ آنلاین به این موضوع نیز بپردازیم.

 رییس کل بیمه مرکزی تاکید کرد: جامعه جهانی به سمت فناوری‌های نوین در حال حرکت است. آیین‌نامه اینشورتک به تصویب رسیده‌است و از فناوری‌های نوین در صنعت بیمه استقبال می‌کنیم. در مسیر توسعه صنعت بیمه کشور با استفاده از فناوری‌های نوین باید الزامات و قوانین بیمه‌گری رعایت شوند. برای عملی شدن این اقدام می‌توان از شرکت‌های فناور نیز کمک گرفت.

رئیس کل بیمه مرکزی در بحث اعتبارسنجی مشتریان و رتبه‌بندی شرکت‌های بیمه‌ای افزود: این موضوع در تمام دنیا دارای فرآیندهای مشخصی است. براین اساس شاخص‌های مدنظر را در رتبه‌بندی همه بازیگران صنعت بیمه تعیین و اعلام خواهد شد. رتبه‌بندی باید به گونه‌ای باشد اگر شرکتی رتبه پایینی کسب کرد، هرگز نباید وارد پرتفوی بیمه‌ای شود‌. به همین منظور تفاهم‌نامه‌ای با شرکت اعتبارسنجی ایران انجام شده که گام بزرگی در صنعت بیمه است.

وی درباره تغییر ملاک خودروهای متعارف و غیرمتعارف گفت: بیش از دو سال است که بیمه مرکزی نظر خود را درباره اصلاح ملاک خودروهای متعارف و غیرمتعارف را به مجلس اعلام کرده ولی هنوز جزو اولویت‌های صحن نبوده و این موضوع باید در صحن بررسی و تصویب شود.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=75062

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *