کارت گردشگری اراضی عباس‌آباد، نوآوری جدید برای گردشگران پایتخت

کارت گردشگری اراضی عباس‌آباد، نوآوری جدید برای گردشگران پایتخت
حجازی: کارت گردشگری اراضی عباس‌آباد، نوآوری جدید برای گردشگران پایتخت
مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری اراضی عباس‌آباد گفت: برای بهره‌مندی بیشتر از خدمات فرهنگی و گردشگری منطقه فرهنگی و گردشگری اراضی عباس‌آباد، “کارت گردشگری” برای شهروندان تهرانی طراحی و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار توسعه پویا، محمدحسین حجازی، مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد در نشست صمیمانه که با اصحاب رسانه ظهر امروز یکشنبه ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۲ در شرکت نوسازی منطقه عباس آباد برگزار شد، اظهار داشت: رسانه‌ها، تصویری واقعی از خدمات گردشگری و فرهنگی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد را که به عنوان نگین سبز پایتخت و یکی از نقاط ویژه گردشگری شهر تهران است را به نمایش می‌گذارند و در این‌ راستا با انعکاس نقطه نظرات شهروندان به مدیران شهری و اطلاع‌رسانی عملکرد و اقدامات سطوح مختلف شهرداری به شهروندان نقش مهمی را ایفا می‌کنند که قابل تقدیر شایسته است.

وی افزود: اراضی عباس آباد در مسیر گردشگری توانسته به نحو مطلوب نمایان شود. فضای سبز و تفریحی عباس‌آباد دارای جذابیت ویژه است. در بهار ۱۴۰۳ با شعار واحد “بهار ایرانی- عید شرقی” که از روز دوم عید برگزار خواهد شد، به استقبال هموطنان خواهیم رفت. در سال آینده نگاه ویژه‌ای به این حوزه خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه بخش اعظم فعالیت اراضی عباس‌آباد ارائه برنامه‌های متعدد فرهنگی است، گفت: در حوزه فرهنگی به دو بخش میدانی و مجازی توجه داریم. راه‌اندازی کارناوال شبانه شادی عروسک‌های غول پیکر و تن‌‌ پوش‌های اقوام در بوستان آب و آتش و مشاهیر، برگزاری کنسرت‌های موسیقیایی پارکی با عنوان «شب‌های لبخند»، برگزاری موسیقی خیابانی با عنوان «ترنم» در بوستان مشاهیر و پل طبیعت و نورافشانی و جُنگ نور شبانه با عنوان «نورعلی نور»، آیین حمل پرچم امام رضا(ع) و خوانش صلوات خاصه با عنوان «زیر سایه خورشید» و اطعام روزانه ۲۰۰۰ نفر از روزه‌داران با پهن کردن سفره افطار تنها بخشی از برنامه‌های متنوع نوروز ۱۴۰۳ در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد است.

حجازی افزود: ویژه برنامه‌های نوروزی از جمله «عید شرقی» و «باغ رمضان» از ویژه برنامه‌های نوروزی است که می‌توان به آن اشاره کرد. قرار است نوروز ۱۴۰۳ نخستین ایستگاه گردشگری هوشمند را در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد بازگشایی ‌شود. همچنین با اجرایی شدن فاز یک «کارت گردشگری» زیرساخت‌های استفاده از این کارت در منطقه فرهنگی و گردشگری برای شهروندان فراهم شده است و بزودی این کارت به استانداردهای بین المللی نزدیک خواهد شد.

حجازی در ادامه گفت: برنامه‌های فرهنگی این مجموعه هر شب از ساعت ۸ تا ۱ بامداد برگزار می‌شود که اگر شرایط جوّی مناسب باشد، احتمالا بزرگ‌ترین نورافشانی شهر تهران را در ساعت ۱۲ بامداد ۲۹ اسفندماه امسال را خواهیم داشت.

مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد افزود: در بسیاری از کشورها کارت گردشگری وجود دارد و ما کارت گردشگری عباس‌آباد را تهیه کردیم که مردم از اماکن و خدمات گردشگری این منطقه به واسطه آن بهره‌مند شوند.

وی گفت: در  ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ مراسم “روز پرچم” را برپا می‌شود. این برنامه با حضور مسئولان لشکری و کشوری برگزار خواهد شد.

حجازی ادامه داد: در ایام نوروز ساعت فعالیت منطقه عباس‌آباد تا سحر ادامه دارد و سعی می‌شود برنامه‌ها تا ساعت ۱ بامداد ادامه داشته باشند. 

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=77501

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *