پروژه قیمت تمام شده خدمات پستی کشور در سال جاری تا سطح دفاتر انجام می‌گردد

پروژه قیمت تمام شده خدمات پستی کشور در سال جاری تا سطح دفاتر انجام می‌گردد
علیرضا زرگوش؛ پروژه قیمت تمام شده خدمات پستی کشور در سال جاری تا سطح دفاتر انجام می‌گردد
عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست گفت: شبکه پستی کشور، در راستای استقرار نظام بودجه ریزی بر مبنای عملکرد، اجرای پروژه قیمت تمام شده را در سال جاری نهایی می کند.

به گزارش توسعه پویا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، علیرضا زرگوش در جلسه پیش مجمع بودجه سال ۱۴۰۱  این شرکت افزود: هدف از اجرای این پروژه هزینه یابی خدمات پستی و سنجش بهای تمام شده خدمات ارائه شده تا سطح دفاتر پستی است.
وی با اشاره به ضرورت توسعه خدمات و توجه به رضایت مشتریان اضافه کرد: در طرح استقرار نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، بهای واقعی تمام شده خدمات اندازه گیری شده و هزینه های هر خدمت در هر نقطه از کشور محاسبه و قیمت سرویس های مختلف در اقصی نقاط کشور مشخص می‌گردد.
وی خاطرنشان کرد: در سیستم هزینه یابی، بهای تمام شده از جمع هزینه های مستقیم و غیر مستقیم موضوع هزینه، تخصیص می یابد که برای تخصیص منطقی از محرک های هزینه مناسب استفاده می شود.
 زرگوش عنوان کرد: در این مدل قیمت تمام شده، ابتدا هزینه های واقع شده در شرکت به مراکز فعالیت انتساب می یابد تا هزینه‌های هر مرکز فعالیت محاسبه شود.
عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست افزود: در مرحله بعد، هزینه مراکز فعالیت به فرایندهای تعریف شده شامل فرایند قبول، آماده‌سازی، رهسپاری و توزیع انتساب می یابد.»
وی اضافه کرد: «در مرحله پایانی هزینه‌ هر فرآیند به خدمات پستی انتساب می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *