نماد ملت در چهار ماهه بازدهی مثبتی در بورس ثبت کرد

نماد ملت در چهار ماهه بازدهی مثبتی در بورس ثبت کرد
نماد ملت در چهار ماهه بازدهی مثبتی در بورس ثبت کرد
عملکرد بیمه ملت حاکی از رشد ۷۹ درصد صدور بیمه نامه و کاهش حدود ۵۰ درصدی خسارت پرداختی باعث شده تا نماد ملت در چهار ماهه بازدهی مثبتی در بورس ثبت کند.

به گزارش توسعه پویا، شرکت بیمه ملت با نماد ملت در سال جاری عملکرد خوبی ثبت کرده و همین موضوع باعث شده با وجود اینکه شاخص کل بورس افت داشته بیمه ملت اصلاح چندانی نکند و بازدهی ۳ ماهه سهام شرکت روی مثبت حفظ شود در حالی که شاخص کل بورس حدود در سه ماهه منفی شده است.

در حال حاضر طبق عملکرد ۳ ماهه «پی بر ایی» شرکت حدود ۱۸ است در حالی که در مجمع ۱۴۰۲ پی بر ایی نماد ۲۴ بود و این موضوع حکایت از رشد سودآوری شرکت دارد و قیمت سهام در همین محدوده در نظر گرفته شود به طور قطع پی بر ایی سهم به زیر ۸ کاهش پیدا می کند.

بر این اساس، حق بیمه صادره این شرکت در تیر ماه امسال به رقم ۲۳۱ میلیارد تومان رسیده  که در مقایسه با تیر ماه سال گذشته، بیش از ۴۵ درصد افزایش پیدا کرده است. در این ماه بیشترین حق بیمه صادره مربوط به بخش درمان، نفت و انرژی و ثالث اجباری بوده که به ترتیب ۹۸، ۹۷ و ۹۲ میلیارد تومان برای شرکت فروش ثبت شده است.

همچنین خسارت پرداختی بیمه ملت در تیر ماه نیز به رقمی معادل ۱۴۳ میلیارد تومان رسیده و برای هر یک از بخش های درمان و ثالث اجباری به ترتیب خسارت ۴۴ میلیارد تومانی پرداخت شده که سهمی ۲۱ درصدی در مجموع خسارت پرداختی شرکت دارد.

صورت‌های مالی بیمه ملت نشان می‌دهد، روند رو به رشد این شرکت در تیر ماه نیز ادامه داشته و بیمه ملت با وجود رشد خیره‌ کننده پرتفوی، نسبت خسارت خود را پایین آورده‌ و این موضوع بیشتر به اختلاف صدور بیمه نامه و خسارت پرداختی در حوزه نفت و انرژی مربوط است چراکه شرکت در تیرماه ۹۷ میلیارد تومان بیمه نامه صادر کرده، اما در همین بخش شرکت حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خسارت پرداخت کرده است و این اختلاف ۲۴ درصدی عملا تراز شرکت در تیرماه را مثبت کرده است.

 هرچند باید توجه داشت که این روند مثبت بیمه ملت از ماه های قبل آغاز شده بود، به گونه ای که این شرکت در سه ماهه ابتدایی امسال نیز با وجود رشد ۸۱ درصدی فروش، نسبت خسارت خود را ۱۳.۷ درصد کاهش داده بود.

در مجموع حق بیمه صادره بیمه ملت در دوره منتهی به ۳۱ تیرماه امسال به ۱۲۵۶ میلیارد تومان رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشد ۷۹ درصدی را تجربه کرده است‌ و از طرف دیگر خسارت پرداختی شرکت در چهار ماهه نخست امسال به حدود ۶۱۵ میلیارد تومان رسیده و همین موضوع باعث شده تا الان حاشیه سود مناسبی کسب کند و اگر وضعیت صدور بیمه نامه و خسارت پرداختی مانند چهار ماهه نخست امسال دنبال شود به طور قطع سود خوبی عاید سهامداران شرکت در مجمع سال آینده خواهد شد.

همچنین باید توجه داشت که بیمه ملت در کنار رشد ارزش پرتفوی سهمش، موفق شده‌اند با مدیریت ریسک و جذب پرتفوهای مناسب، نسبت خسارت خود را به زیر ۵۰ درصد برسانند، به طوری که نسبت خسارت این شرکت از ۷۱ درصد در ۴ ماهه ابتدایی پارسال به ۴۸ درصد در ۴ ماهه ابتدایی امسال کاهش پیدا کرده که روند مثبت بیمه ملت را تثبیت کرده است.

تیتر ۲۰

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=63748

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *