متولی عرضه مواد اولیه در بورس، وزارت صمت است/چرا دستور عرضه کامل صادر نمی شود؟

متولی عرضه مواد اولیه در بورس، وزارت صمت است/چرا دستور عرضه کامل صادر نمی شود؟
رییس هیات مدیره جامعه صنعت کفش در واکنش به رشد قیمت مواد اولیه:
متولی عرضه مواد اولیه در بورس، وزارت صمت است/چرا دستور عرضه کامل صادر نمی شود؟
محمد عرب رئیس هیئت مدیره جامعه صنعت کفش ایران گفت: دلیل افزایش قیمت مواد اولیه صنعت کفش، محدودیت عرضه است و وزارت صمت به عنوان متولی عرضه می تواند با یک حکم افزایش عرضه، مشکل را حل کند.

به گزارش توسعه پویا، عرب اظهار داشت: سیاست های دولت در حوزه عرضه کالاها باعث نوسان و افزایش قیمت مواد اولیه تولید شده است.

او خاطرنشان کرد: در شرایطی که عرضه محدود و مواد اولیه صنعت کفش در اختبار یک شرکت پتروشیمی است، به دلیل محدودیت عرضه، قیمت ها تا ۷۰ درصد در رقابت افزایش پیدا می کنند.

رئیس هیئت مدیره جامعه صنعت کفش تاکید کرد: دلیل افزایش قیمت یک عامل اصلی است و آن، محدودیت عرضه مواد در بورس است.

به اعتقاد این تولیدکننده، وزارت صمت باید روی افزایش عرضه کالاها برنامه ریزی کند و چرا با وجود آنکه تولید به اندازه کافی وجود دارد عرضه باید با محدودیت روبرو شود.

او یادآور شد: اگر عرضه کالا کمتر از تقاضا باشد قطعا درگیر بازار سیاه خواهد شد. وزارت صمت با یک حکم برای افزایش عرضه می تواند این مشکل را حل کند.

عرب با بیان اینکه امروز تمام مشکلات این حوزه به دلیل انحصاری است که ایجاد شده تاکید کرد: وزارت صمت به عنوان متولی بازار باید این انحصار را بشکند.

او در پایان گفت: عرضه را افزایش نمی دهند چون دغدغه حمایت از مصرف کننده را ندارند. اگر واقعا عزمی برای کنترل قیمت ها به نفع مصرف کننده بود، موانع عرضه برداشته می شد.  

 گفتنی است به تازگی برادران معاون وزیر صمت به عنوان متولی عرضه مواد اولیه هم از عرضه محدود مواد اولیه صنعت کفش گلایه کرده است و مشخص نیست چرا این وزارتخانه مشکل عرضه مواد اولیه برای مصرف تولید کشور را برطرف نمی کند و خودش را به عنوان منتقد عرضه معرفی می‌کند.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=70399

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *