نقش بی‌بدیل خبرنگاران در شکل‌گیری ذهنیت جامعه برای دستیابی به توسعه اقتصادی

نقش بی‌بدیل خبرنگاران در شکل‌گیری ذهنیت جامعه برای دستیابی به توسعه اقتصادی
مدیرعامل بانک سامان در نشست خبری مطرح کرد؛
نقش بی‌بدیل خبرنگاران در شکل‌گیری ذهنیت جامعه برای دستیابی به توسعه اقتصادی
علیرضا معرفت گفت: خبرنگاران در شکل‌دادن ذهنیت جامعه، انتظارات مردم و توسعه اقتصادی نقش بسزایی دارند. مسائل و مشکلات حوزه اقتصادی کم نیست، اما هیچکدام دلیلی بر عدم انتشار خبرهای شفاف و صحیح در جامعه نمی‌باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری توسعه پویا، علیرضا معرفت، مدیرعامل بانک سامان در نشست خبری و در جمع خبرنگاران که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار داشت: خبرنگاری جز آن دسته از مشاغلی است که با عشق واقعی انجام می‌شود، که اگر عشق نباشد امکان ادامه این شغل برای فرد میسر نیست چه برسد که بخواهد در این حوزه موفقیت نیز کسب کند.

وی افزود: خبرنگاران در حوزه فعالیت خود با فراز و نشیب‌ها بسیاری مواجه‌اند، اما با همه دشواری‌ها حرفه خود را عاشقانه ادامه می‌دهند. در گذشت زمان خبرنگارانی بوده که به واسطه این سختی‌ها و مصائب جان خود را از دست داده‌اند که در اینجا بر خود لازم می‌دانم یاد و خاطره آن‌ها را گرامی بداریم.

مدیرعامل بانک سامان در ادامه گفت: موضوع مهمی که مطرح است، این است که خبرنگاران در شکل دادن ذهنیت جامعه و انتظارات مردم که به توسعه اقتصادی می‌انجامد، نقش بسزایی دارند. در واقع نقش مهمی که خبرنگاران ایفا می‌کنند، جلوگیری از انتظارات نابجایی که قرار است در جامعه شکل بگیرد.

علیرضا معرفت تاکید کرد: واقعیت این است که در تمامی این فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری‌، بانک‌ها نقش مهمی دارند. نقش بانک‌ها در تامین و تسهیل منابع بسیار حائز اهمیت است. در حوزه مسائل اقتصادی، خبرهای شفاف و صحیح رسانه‌ها می‌تواند امید را در دل جامعه زنده نگه دارد.

مدیرعامل بانک سامان به نقد خبرهایی که موجب تضعیف شبکه بانکی می‌شود پرداخت و گفت: در این بین شاهد خبرهای متعددی در جهت تضعیف شبکه بانکی هستیم. این در حالی است که امروز شبکه بانکی کشور پرمراجعه‌ترین نهاد کشور است و غیرممکن است که کسی در داخل کشور یک روز را بدون استفاده از خدمات شبکه بانکی به اتمام برساند. اینجا وظیفه خبرنگار است که با شفافیت‌ها، افکار عمومی جامعه را نسبت به طیف خدمات گسترده شبکه بانکی که ارائه می‌شود، آگاه سازد. در جامعه‌ای که اقتصاد آن بانک محور است اگر بانکی با مشکلی مواجه شود تمام افراد ان کشور دچار چالش خواهند شد. شما خبرنگاران با اطلاع رسانی صحیح و شفاف می‌توانید امید را به جامعه تزریق کنید.


لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=63395

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر اخبار مرتبط