معرفی مدیران و آغاز به کار مرکز هوش مصنوعی فابا

معرفی مدیران و آغاز به کار مرکز هوش مصنوعی فابا
معرفی مدیران و آغاز به کار مرکز هوش مصنوعی فابا
سیداحمد قاسمی، عضو هیات مدیره علمی دانشگاه و از متخصصان شناخته شده حوزه هوش مصنوعی به عنوان مدیر تخصصی و شهرام کافی، از مدیران ارشد مرکز فابا به عنوان مدیر اجرایی مرکز هوش مصنوعی فابا معرفی شدند.

به گزارش توسعه پویا، محمدمراد بیات، مدیر عامل مرکز فابا در مراسم اهدای حکم مدیران این مرکز گفت: مرکز فابا از آغاز فعالیت خود با نگاهی به فردا سعی کرده است همیشه با تحولات فناورانه همگام باشد. سازمان‌ها، بانک‌ها و شرکت‌ها می‌توانند از خدمات گسترده این مرکز بهره مند شوند و همسو با ترند روز فناوری از مزایای پرشمار هوشمندسازی استفاده کنند.

وی افزود: این مرکز در فاز اول به طراحی و ارائه دوره ‏های آموزشی کوتاه و بلندمدت می ‏پردازد و برای ارائه مشاوره و اجرای پروژه‏ های هوش مصنوعی در بانک‏ ها و شرکت‏ ها اعلام آمادگی می‏ کند.

جلسه‏ مذکور با حضور تنی چند از کارشناسان و متخصصان و دست ‏اندرکاران مرکز فابا برگزار شد، برنامه های اجرایی مرکز هوش مصنوعی فابا تشریح و محمدمراد بیات، مدیر عامل مرکز فابا، ضمن معرفی و اهدای حکم مدیران مرکز هوش مصنوعی فابا، گفت: مرکز فابا از آغاز برای ترویج و فرهنگ ‏سازی نوآوری‏ ها و فناوری‏ های نوین تأسیس شد، فعالیت خود را بر همین پایه بنیان گذاشت و با نگاهی به فردا سعی کرده است همیشه با تحولات فناورانه همگام باشد.

سیداحمد قاسمی نیز با اشاره به ظرفیت های فراوانی که با مرکز هوش مصنوعی فابا همسو شده و واقع نگری در برنامه ها، گفت: اطمینان داریم این مرکز بزودی به مهم‏ترین کانون اتکا همه سازمان ها و کسب و کارها برای هوشمندسازی خود خواهد شد و آوازه آن محدود به سطح ملی نخواهد ماند.

در همین راستا، مرکز فابا از چند سال پیش تعامل و همکاری با مراکز رشد و نوآوری، دانشگاه‏ ها و استادان صاحب ‏نام حوزه هوش مصنوعی را آغاز کرد و پس از طی مراحل مطالعاتی و مقدماتی، امسال برای توسعه و ترویج به‏ کارگیری فناوری هوش مصنوعی در بانک ‏ها، مؤسسات مالی و اعتباری و شرکت‏ های فناوری اطلاعات دست به تأسیس مرکز هوش مصنوعی زد.

این مرکز در فاز اول به طراحی و ارائه دوره ‏های آموزشی کوتاه و بلندمدت می ‏پردازد و برای ارائه مشاوره و اجرای پروژه‏ های هوش مصنوعی در بانک‏ ها و شرکت‏ ها اعلام آمادگی می‏ کند. مهم‏ترین خدمات این مرکز را می‏ توان در این پنج دسته اعلام کرد:

۱. برگزاری دوره ‏های آموزشی MBA و DBA هوش مصنوعی

۲. طراحی و برگزاری تورهای آموزشی داخلی و خارجی

۳. برگزاری جلسه‏ ها و نشست‏ های مشاوره‏ای به تناسب نیاز و خواست متقاضیان

۴. ارائه سولوشن و راه‏ حل‏ های سازمانی مبتنی بر هوش مصنوعی

۵. طراحی محصولات هوشمند متناسب با خواست متقاضیان

مرکز هوش مصنوعی فابا در مراسم افتتاحیه نهمین رویداد تراکنش ایران با حضور هزاران نفر از فعالان اکوسیستم صنایع مالی،بانکی، پرداخت و فناوری رسما رونمایی شد و اکنون با معرفی مدیران خود، عملا آغاز به کار کرد.

مرکز هوش مصنوعی فابا در حالی شروع به کار کرد که خیل عظیمی از متخصصان این حوزه را در مراکز رشد و دانشگاه ها همراه خود کرده است و بنا دارد خدمات خود را در سطح ملی، منطقه ای و بین‌المللی گسترش دهد.

سازمان ها، بانک‌ها و شرکت‌ها از هم اکنون می‌توانند از خدمات گسترده این مرکز بهره مند شوند و همسو با ترند روز فناوری از مزایای پرشمار هوشمندسازی استفاده کنند.

یادآور می ‏شود، موضوع محوری دهمین نمایشگاه تراکنش ایران برای سال آینده نیز با عنوان «آینده با هوش است» انتخاب شده تا اکوسیستم صنایع مالی، بانکی، پرداخت وفناوری بتوانند بر روی لبه تکنولوژی برنامه‌های خود را تنظیم و ارائه کنند.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=75544

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *