شش تأثیر مهم فناوری‌های نوظهور بر سایر صنایع و خدمات

علیرضا خداکرمی؛ شش تأثیر مهم فناوری‌های نوظهور بر سایر صنایع و خدمات
علیرضا خداکرمی؛
شش تأثیر مهم فناوری‌های نوظهور بر سایر صنایع و خدمات
علیرضا خداکرمی، عضو هیات مدیره گروه داده‌پردازی پارسیان و رییس هیات مدیره شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در یادداشتی ۶ تأثیر مهم فناوری‌های نوظهور بر سایر صنایع و خدمات را بررسی کرده است.
به گزارش پایگاه خبری توسعه پویا، متن این یادداشت را در ادامه می‌خوانید:
۱- فناوری‌های نوظهور موجب ساده و مؤثر شدن زیرساخت‌ها می‌شوند. چون ظهور پلتفرم ها و فناوری‌های غیرمتمرکز راه‌های جدیدی برای تجمیع و آنالیز اطلاعات فراهم می‌سازد. همچنین این فناوری‌ها سبب بهبود ارتباطات بین اجزا زنجیره ارزش و کاهش هزینه‌های دسترسی به اطلاعات و اجرای راحت‌تر فعالیت ها می‌گردند.
۲- فناوری‌های نوظهور موجب اتوماسیون (خودکارسازی) فعالیت‌های مهم و باارزش می‌شوند. خیلی از فناوری‌های نوظهور با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته و پردازنده‌های قدرتمند امکان خودکارسازی فعالیت‌هایی که به‌صورت دستی انجام می‌شد را فراهم می‌سازند. این قابلیت امکان پیشنهاد محصولات و سرویس‌های ارزان‌تر و قابل گسترش تری را فراهم می‌سازد.
۳- فناوری‌های نوظهور موجب کاهش واسطه‌ها می‌شوند. ظهور نوآوری‌ها و فناوری‌های جدید، کسانی که به‌صورت سنتی به‌عنوان یک واسطه در زنجیره ارزش بسیاری از خدمات ایفای نقش می‌کردند را حذف یا کمرنگ می‌سازد و قیمت‌های پایین‌تر را به مشتریان ارائه می‌دهد.
۴- فناوریهای نوظهور موجب می‌شوند دیتا نقش راهبردی پیدا کند. نوآوری‌های نو‌ظهور اجازه دسترسی به مجموعه داده‌های جدید از قبیل داده‌های شبکه های اجتماعی را فراهم می سازند. این مجموعه داده‌ها امکان درک عمیق‌تر مشتریان و بازارهای مرتبط را فراهم می‌سازد.
۵- فناوری‌های نوظهور موجب می‌شوند محصولات خاص و متمرکز خلق شوند. ورود بازیگران جدید با تخصص‌های ویژه، محصولات و خدماتی با هدفمندی دقیق تری ایجاد میکند که موجب افزایش رقابت در حوزه های مختلف و نیاز به تغییرات در الگو های کسب‌وکار می‌شود.
۶- فناوری‌های نوظهور موجب افزایش قدرت انتخاب مشتریان می‌شوند سلایق را تغییر و سطح انتظارات را بالا میبرد به ‌نحوی که مشتری را از سطح جستجو برای رفع نیاز به سطح انتخاب در تحقق آرزو منتقل می‌کند و با ایجاد دسترسی به سرویس‌هایی که قبلاً دارای محدودیت بود به مشتری حق انتخاب بیشتر می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *