روابط عمومی‌ها وظیفه دارند جلوی گسترش شایعات را بگیرند

روابط عمومی‌ها وظیفه دارند جلوی گسترش شایعات را بگیرند
روابط عمومی‌ها وظیفه دارند جلوی گسترش شایعات را بگیرند
روابط عمومی‌ها با اطلاع‌رسانی به موقع، دقیق و صادقانه می‌توانند اعتماد عمومی را حفظ کنند و جلوی گسترش شایعات را بگیرند.

به گزارش توسعه پویا، دکتر حسین امامی با بیان این مطلب در وبینار «فضای دیجیتال، سواد رسانه‌ای و روابط عمومی» به مناسبت هفته جهانی سواد رسانه ای که به همت باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو _ایران برگزار شد، گفت: روابط عمومی ها با ترویج سواد رسانه‌ای، به ایفای مسئولیت اجتماعی خود کمک می کنند.

این مدرس دانشگاه با تاکید بر اینکه روابط عمومی هم باید سواد رسانه ای داشته باشد و هم سواد رسانه ای را ترویج و ارتقاء دهد، گفت: آموزش و ترویج سواد رسانه ای در بین مخاطبان باعث می شود تا آنها در برابر شایعات و اطلاعات نادرست مصون بمانند.

عضو هیات مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی گفت: سواد رسانه‌ای باعث مشارکت بهتر مخاطبان در فعالیت‌های اطلاع‌رسانی روابط عمومی می‌شود.

حسین امامی تصریح کرد: سواد رسانه ای، خاص یک قشر و گروه خاص نیست هرکس که از رسانه استفاده می کند باید آموزش ببیند.

وی به تاثیراتی که تکنولوژی ها بر فضای کاری روابط عمومی ها گذاشته اشاره کرد و گفت: فضای دیجیتال فضای کاری روابط عمومی ها را گسترده تر و پیچیده تر، دسترسی به اطلاعات را سریع تر، انتقال بازخوردها را فوری تر و روابط با مخاطب را تسهیل کرده است.

این مدرس ارتباطات دیجیتال خاطر نشان کرد: روابط عمومی ای که به سواد رسانه ای مجهز شد، با اطلاع رسانی شفاف و دقیق و به موقع از بروز اخبار جعلی در رسانه های اجتماعی پیشگیری و یا در صورت انتشار آن از گسترش آن جلوگیری می کند.

امامی درباره ضرورت توجه روابط عمومی ها به موضوع سواد دیجیتالی گفت: انجمن های بین المللی روابط عمومی انتظار دارند کارشناسان روابط عمومی به نسبت به سایر واحدهای سازمان از سطح سواد دیجیتالی بالاتری برخوردار باشند.

وی در پایان به تکنیک گوش دادن به رسانه های اجتماعی برای شناخت نیازها و انتظارات مردم و داشتن استراتژی دیجیتال برای مدیریت حضور دیجیتال در سازمان تاکید کرد.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=68765

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *