روابط‌عمومی‌ها باید به محتوای سفارشی و هوش مصنوعی توجه بیشتری داشته باشند

نایب‌رئیس انجمن روابط‌عمومی: روابط‌عمومی‌ها باید به محتوای سفارشی و هوش مصنوعی توجه بیشتری داشته باشند
نایب‌رئیس انجمن روابط‌عمومی:
روابط‌عمومی‌ها باید به محتوای سفارشی و هوش مصنوعی توجه بیشتری داشته باشند
هادی کمرئی گفت: هوش مصنوعی مولد و یادگیری ماشین در حال تبدیل‌شدن به ابزارهای مهم در انتشارات هستند. این فناوری‌ها می‌توانند در زمینه‌های مختلفی مانند تولید و توزیع محتوا مورد استفاده قرار گیرند.  

به گزارش توسعه پویا از شارا، هادی کمرئی، نایب رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی ایران در آیین اختتامیه هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی‌ که در سالن همایش فرهنگ و هنر در حال برگزاری است با اشاره به اینکه در این دوره از جشنواره بیش از ۱۷۰۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد، گفت: «متأسفانه در بخش‌های برنامه انتشاراتی، صفحه خوانندگان و نحوه ارائه آثار هیچ اثری حایز رتبه برتر نشد. این امر نشان می‌دهد که هنوز در این زمینه‌ها چالش‌های جدی وجود دارد.» وی بر ضرورت توجه بیشتر روابط‌عمومی‌ها به محتوای سفارشی و هوش مصنوعی در حوزه انتشارات تأکید کرد.

کمرئی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انجمن متخصصان روابط‌عمومی در زمینه تدوین برنامه عملیاتی انتشاراتی برای روابط‌عمومی‌ها آمادگی دارد، گفت: «انجمن در حال تدوین دوره‌های آموزشی، برنامه‌های مشاوره و انتشار کتاب “استانداردهای انتشارات” است که می‌تواند به سهم خود و با همکاری روابط‌عمومی‌ها این مشکلات را حل کند.»

او همچنین از فعالیت‌های دیگر انجمن متخصصان روابط‌عمومی در سال جاری خبر داد و گفت: «کتاب سال روابط‌عمومی ۱۴۰۱ منتشر شده و تصمیم بر این شده است که بعدازاین، کتاب سال روابط‌عمومی تا روز ملی روابط‌عمومی (۲۷ اردیبهشت) سال بعد منتشر شود. همچنین، سایت جدید انجمن با امکانات جدید و به‌روز به‌زودی رونمایی خواهد شد.»

نایب‌رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی همچنین از تصمیم انجمن متخصصان روابط‌عمومی برای اضافه‌کردن برخی از بخش‌ها از جمله بخش نشریه داخلی به جشنواره خبر داد و گفت: «از سال آینده بخش نشریه داخلی برتر به بخش رقابتی جشنواره اضافه می‌شود تا علاوه بر ۸ بخش جداگانه‌ای که داریم، به اهمیت این بخش در روابط‌عمومی نیز توجه شود.»

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود از برنامه‌های آتی جشنواره برای استفاده از مزایای هوش مصنوعی مولد خبر داد و گفت: «یکی از برنامه‌های مدوام دست‌اندرکاران جشنواره، تغییر با تغییرات و تحولات جهانی است. در حال بررسی هستیم که چگونه می‌توانیم هوش مصنوعی مولد که در تولید ایده و محتوا به روابط‌عمومی کمک می‌کند در بخش‌های رقابتی جشنواره بگنجانیم تا روابط‌عمومی‌ها تشویق شوند از این فناوری بیشتر استفاده کنند.»

او در همین خصوص گفت: «هوش مصنوعی مولد و یادگیری ماشین در حال تبدیل‌شدن به ابزارهای مهم در انتشارات هستند. این فناوری‌ها می‌توانند در زمینه‌های مختلفی مانند تولید و توزیع محتوا مورداستفاده قرار گیرند.»

 کمرئی، با اشاره به نتایج نظرسنجی «بررسی وضعیت هوش مصنوعی در روابط‌عمومی ایران» که با همکاری مؤسسه کارگزار روابط‌عمومی، انجمن متخصصان روابط‌عمومی و انجمن روابط‌عمومی ایران انجام شد، گفت: «هوش مصنوعی در حال تبدیل‌شدن به یک فناوری مهم در روابط‌عمومی است.»

نایب‌رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی افزود: «کتاب حاوی یافته‌های این نظرسنجی در آینده نزدیک در برنامه‌ای ویژه رونمایی و منتشر خواهد شد.»

در پایان این مراسم، از هیئت داوران هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی؛ محمود مختاریان، مهدی باقریان، مریم سلیمی، حسین امامی، سید شهاب سید محسنی، قربانعلی تنگشیر، بهزاد خورشیدی، سعید معادی، پرویز آزموده، و برگزیدگان این جشنواره تجلیل شد.

گفتنی است انجمن متخصصان روابط‌عمومی سالانه جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی را باهدف شناسایی و معرفی بهترین آثار انتشاراتی روابط‌عمومی در ایران برگزار می‌کند.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=70191

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *