توصیه‌های مهم به مدیران روابط عمومی

توصیه‌های مهم به مدیران روابط عمومی
ابوالقاسم حکیمیان/ به مناسبت هفته روابط عمومی ۱۴۰۱؛
توصیه‌های مهم به مدیران روابط عمومی

ابوالقاسم حکیمیان، عضو هیات مدیره انجمن روابط عمومی ایران در پیامی به مناسبت هفته روابط عمومی ۱۴۰۱، توصیه‌های مهم به مدیران‌ روابط عمومی داشت که شرح ذیل است:

  1. توصیه های اخلاقی

توسعه پویا، یکی از ارزش‌های ارتباطی قدرشناسی است. وقتی مدیری قدردان لطف و محبت همکارانش باشد در برابر سختی ها و بحران ها مقاوم تر عمل می کند و به همین منوال در جامعه و شبکه های اجتماعی مخاطبان خود را به سمت مثبت اندیشی و مسئولیت پذیری سوق خواهد داد. این ویژگی شخصیتی در صورت تداوم می تواند سطح انگیزش کارشناسان و کارکنان روابط عمومی را نسبت به یکدیگر و نهایتا نسبت به مردم ارتقاء دهد. قدرشناسی و فرهنگ سپاس همانند سایر سجایای اخلاقی در چرخه نگرش از اندیشه والا و احساس محبت آمیز و رفتار قدرشناسانه شکل می گیرد.

مدیران قدرشناس بیشتر مورد لطف و کرامت اطرافیانشان هستند و در ارتباطات اجتماعی بصورت موفق تر عمل خواهند کرد. دستیابی به اهدافشان نزدیک تر و موفقیت شان حتمی تر خواهد بود. بنابراین ارزش قدرشناسی و سپاس از مهم‌ترین ارزش‌های تفکر روابط عمومی محسوب می شود .

  1. تاثیر گذاری 
    روابط عمومی یک سازمان همان جایگاهی است که درآنجا تصمیمات بزرگ و جسورانه گرفته می شود پس این وظیفه شما مدیران روابط عمومی است که با افزایش دانش و معلومات و توانایی های إجرائی و فنی و هم چنین خلاقیت های ذهنی و فردی خود دست به تصمیم گیری و تصمیم سازی های بزرگی بزنید که جایگاه و برند سازمانتان را در برابر رقبا  ارتقاء داده و آن را به اوج برسانید .
  2. ارزش آفرینی

کارکرد اصلی شما به عنوان روابط عمومی و مشاور رهبر سازمان این است که برای مجموعه و در سطوح مختلف سازمان ارزش آفرینی کنید که این ارزش آفرینی فقط ارزش های مالی نیست بلکه شامل موارد دیگری نظیر ایجاد یک محیط کار ایمن تر ، رسیدن به بینش عمیق تر نسبت به ذینفعان سازمان و ارتقاء برند سازمان و غیره می باشد .

  1. حل تعارضات

از شما به عنوان روابط عمومی و مشاور مدیر سازمان انتظار می رود تا نسبت به حل و فصل سریع و عادلانه تعارضات و اختلافات پیش آمده قبل از اینکه همگان مطلع شوند اقدام نموده و نقش یک قاضی عادل و بی طرف را به بهترین شکل ممکن بازی کنید .

  1. استقامت و دوری از یاس و ناامیدی

مرگ یک سازمان یا تیم کاری هنگامی قطعی می شود که شما به عنوان اولین مشاور سازمان مدیرتان را دچار یاس و نا امیدی کنید. بنابراین شایسته است در مقابله با مشکلات و بحران ها به عنوان یک مدیر روابط عمومی قوی روحیه استقامت و پشتکار را از دست ندهید چون در غیر اینصورت شکست خواهید خورد .

  1. تصمیم سازی و تصمیم گیری در سطح کلان

سعی کنید مدیرتان را به تصمیم سازی و تصمیم گیری در سطح کلان و با ریسک بالا وادار کنید این تصمیم های جسورانه که با حمایت همه مدیران به منصه ظهور خواهد رسید جایگاه و برند سازمانتان را در اوج قرار خواهد داد و از محافظه کاری مدیریت خواهد کاست .

  1. بهره گیری از فن اوری های نوین

با بهره گیری از تکنولوژی های نوین جهان ، خود و مجموعه را به روز نمایید و حضورتان را در همه شبکه های اجتماعی نمایان سازید و از زیر مجموعه روابط عمومی در تهیه محتوای با کیفیت و فاخر برای سازمان استفاده نمایید .

ابوالقاسم حکیمیان

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=41912

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر اخبار مرتبط