- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

توصیه‌های مهم به مدیران روابط عمومی

توصیه‌های مهم به مدیران روابط عمومی
ابوالقاسم حکیمیان/ به مناسبت هفته روابط عمومی ۱۴۰۱؛
توصیه‌های مهم به مدیران روابط عمومی
[۱]

ابوالقاسم حکیمیان، عضو هیات مدیره انجمن روابط عمومی ایران در پیامی به مناسبت هفته روابط عمومی ۱۴۰۱، توصیه‌های مهم به مدیران‌ روابط عمومی داشت که شرح ذیل است:

  1. توصیه های اخلاقی

توسعه پویا [۲]، یکی از ارزش‌های ارتباطی قدرشناسی است. وقتی مدیری قدردان لطف و محبت همکارانش باشد در برابر سختی ها و بحران ها مقاوم تر عمل می کند و به همین منوال در جامعه و شبکه های اجتماعی مخاطبان خود را به سمت مثبت اندیشی و مسئولیت پذیری سوق خواهد داد. این ویژگی شخصیتی در صورت تداوم می تواند سطح انگیزش کارشناسان و کارکنان روابط عمومی را نسبت به یکدیگر و نهایتا نسبت به مردم ارتقاء دهد. قدرشناسی و فرهنگ سپاس همانند سایر سجایای اخلاقی در چرخه نگرش از اندیشه والا و احساس محبت آمیز و رفتار قدرشناسانه شکل می گیرد.

مدیران قدرشناس بیشتر مورد لطف و کرامت اطرافیانشان هستند و در ارتباطات اجتماعی بصورت موفق تر عمل خواهند کرد. دستیابی به اهدافشان نزدیک تر و موفقیت شان حتمی تر خواهد بود. بنابراین ارزش قدرشناسی و سپاس از مهم‌ترین ارزش‌های تفکر روابط عمومی محسوب می شود .

  1. تاثیر گذاری 
    روابط عمومی یک سازمان همان جایگاهی است که درآنجا تصمیمات بزرگ و جسورانه گرفته می شود پس این وظیفه شما مدیران روابط عمومی است که با افزایش دانش و معلومات و توانایی های إجرائی و فنی و هم چنین خلاقیت های ذهنی و فردی خود دست به تصمیم گیری و تصمیم سازی های بزرگی بزنید که جایگاه و برند سازمانتان را در برابر رقبا  ارتقاء داده و آن را به اوج برسانید .
  2. ارزش آفرینی

کارکرد اصلی شما به عنوان روابط عمومی و مشاور رهبر سازمان این است که برای مجموعه و در سطوح مختلف سازمان ارزش آفرینی کنید که این ارزش آفرینی فقط ارزش های مالی نیست بلکه شامل موارد دیگری نظیر ایجاد یک محیط کار ایمن تر ، رسیدن به بینش عمیق تر نسبت به ذینفعان سازمان و ارتقاء برند سازمان و غیره می باشد .

  1. حل تعارضات

از شما به عنوان روابط عمومی و مشاور مدیر سازمان انتظار می رود تا نسبت به حل و فصل سریع و عادلانه تعارضات و اختلافات پیش آمده قبل از اینکه همگان مطلع شوند اقدام نموده و نقش یک قاضی عادل و بی طرف را به بهترین شکل ممکن بازی کنید .

  1. استقامت و دوری از یاس و ناامیدی

مرگ یک سازمان یا تیم کاری هنگامی قطعی می شود که شما به عنوان اولین مشاور سازمان مدیرتان را دچار یاس و نا امیدی کنید. بنابراین شایسته است در مقابله با مشکلات و بحران ها به عنوان یک مدیر روابط عمومی قوی روحیه استقامت و پشتکار را از دست ندهید چون در غیر اینصورت شکست خواهید خورد .

  1. تصمیم سازی و تصمیم گیری در سطح کلان

سعی کنید مدیرتان را به تصمیم سازی و تصمیم گیری در سطح کلان و با ریسک بالا وادار کنید این تصمیم های جسورانه که با حمایت همه مدیران به منصه ظهور خواهد رسید جایگاه و برند سازمانتان را در اوج قرار خواهد داد و از محافظه کاری مدیریت خواهد کاست .

  1. بهره گیری از فن اوری های نوین

با بهره گیری از تکنولوژی های نوین جهان ، خود و مجموعه را به روز نمایید و حضورتان را در همه شبکه های اجتماعی نمایان سازید و از زیر مجموعه روابط عمومی در تهیه محتوای با کیفیت و فاخر برای سازمان استفاده نمایید .

ابوالقاسم حکیمیان

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=41912 [۱]

[۳] [۴]