بهره‌برداری کامل از شبکه ملی اطلاعات تا پایان دولت سیزدهم/اتصال سه هزار روستا به اینترنت پرسرعت

بهره‌برداری کامل از شبکه ملی اطلاعات تا پایان دولت سیزدهم/اتصال سه هزار روستا به اینترنت پرسرعت
مشاور وزیر ارتباطات اعلام کرد:
بهره‌برداری کامل از شبکه ملی اطلاعات تا پایان دولت سیزدهم/اتصال سه هزار روستا به اینترنت پرسرعت
مشاور وزیر ارتباطات و مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با بیان اینکه یکی از اهداف وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم اجرای کامل شبکه ملی اطلاعات است گفت: در ابتدای تشکیل دولت میزان پیشرفت این شبکه ۳۰ درصد بوده که تا بهمن ماه سال گذشته این رقم به ۵۷ درصد رسیده است.

به گزارش توسعه پویا از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام مهندس اکبر قنبرپور در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه کرج با اشاره به اینکه امسال میزان اجرای شبکه ملی اطلاعات به ۷۵ درصد خواهد رسید، اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان دولت سیزدهم شبکه ملی اطلاعات به صورت کامل در کشور اجرایی خواهد شد.

وی اتصال روستاهای دارای بیش از ۲۰ خانوار جمعیت به اینترنت پرسرعت را از دیگر برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: از ابتدای تشکیل دولت بیش از چهار هزار روستا به اینترنت متصل شدند که تا پایان امسال سه هزار روستای دیگر نیز به اینترنت متصل خواهند شد.

قنبرپور ادامه داد: برنامه وزارتخانه در دولت سیزدهم این است که تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت پرسرعت متصل شوند.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی با اشاره به پوشش اینترنت پرسرعت ثابت و تکمیل خطوط شهری فیبر نوری، خاطر نشان کرد: با طرحی که از سال گذشته شروع شده و در این دولت هدفگذاری شده که از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی بیش از ۲۰ میلیون پوشش پورت اینترنت ثابت پرسرعت تحویل منازل و کسب و کارها شود.

قنبرپور افزود: در حال حاضر ۳ میلیون و ۲۶۰ هزار پوشش اتصال به فیبرنوری تحویل داده شده که این عدد تا پایان سال به ۱۰ میلیون پوشش خواهد رسید و برنامه این است که ۸۰ درصد خانوارها تا پایان دولت سیزدهم به اینترنت فیبر نوری و پرسرعت متصل شوند.

قنبرپور با بیان اینکه استان البرز در این حوزه پیشرو است: چندین اپراتور بخش خصوصی در حال توسعه شبکه فیبرنوری در این استان هستند. مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود تصویب اعتبار در بودجه ۱۴۰۲ برای توسعه شبکه فیبرنوری را از دیگر اقدامات دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: به همین منظور یک هزار میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۲ تصویب شده است.

قنبرپور اتصال دستگاه های اجرایی به پنجره ملی خدمات هوشمند را از دیگر فعالیت های دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: ۹۵ درصد دستگاه های اجرایی و دولتی به این پنجره متصل هستند و خدمات در قالب یک پنجره واحد به شهروندان و دستگاه ها ارایه می شود.

سرمایه گذاری ۲۵ همت در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات صورت گرفته در این منطقه اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاران و صنایع، از سالهای گذشته تاکنون حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان در این منطقه سرمایه گذاری کردند.

قنبرپور اشتغال هفت هزار نفر در این منطقه را از دیگر فعالیت های صورت گرفته در پیام عنوان کرد و افزود: به بیش از ۳۱۵ شرکت برای ایجاد خط تولید محصولات خود در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی زمین واگذار شده است که هم اکنون نزدیک به ۱۸۰ شرکت مستقر شده و پروانه بهره برداری دریافت نموده اند.

وی با اشاره به اینکه عمده شرکت های مستقر در این منطقه در حوزه آی.سی.تی و فناوری اطلاعات و ارتباطات هستند به برنامه های پیش روی در این منطقه اشاره کرد و افزود: ایجاد قطب داده، تولید تجهیزات شبکه مخابرات، تولید گوشی تلفن همراه هوشمند از جمله برنامه هایی است که در این منطقه در حال پیگیری است.

قنبرپور استقرار گمرک البرز در این منطقه را از مزایای پیام عنوان کرد و بیان داشت: در کنار وجود گمرک، انبارهای زیادی در پیام وجود دارد که بازرگانان و تجار می توانند از این ظرفیت استفاده کنند. وی در ادامه به راه اندازی گمرک تخصصی فاوا در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام اشاره کرد و افزود: صادرات بیش از ۲۰۰ میلیون تن کالا در سال ۱۴۰۱ به ارزش ارزی بیش از ۲۰۶ میلیون دلار و واردات ۱۱۲ میلیون تن کالا به ارزش ارزی ۹۵۸ میلیون دلاراز جمله فعالیت های صورت گرفته در این منطقه است.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام انجام ۵۰۸ پرواز مسافری، بیش از ۴۳۰ هزار پرواز آموزشی و بیش از سه هزار و ۵۰۰ پرواز در بخش کارگو را نیز از جمله اقدامات صورت گرفته در فرودگاه پیام بیان کرد و گفت: افزایش مسیرهای پروازی داخلی با هدف خدمات رسانی هر چه بهتر به مردم استان البرز و دیگر استان ها از جمله هدف گذاری ها در این منطقه است.

قنبرپور برقراری پروازهای بین المللی را از دیگر برنامه ریزی ها در بخش فرودگاهی پیام اعلام کرد و افزود: در سال گذشته شاهد برقرار شدن پروازها به مقصد نجف اشرف و پیام و بالعکس بودیم که امسال نیز این پروازها به صورت هفتگی و در روزهای شنبه هر هفته در حال انجام است که در ایام اربعین حسینی این تعداد پرواز افزایش خواهد یافت.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با بیان اینکه در کنار پروازهای نجف، انجام پروازهایی به مقصد دوبی و مسقط نیز از طریق این فرودگاه در حال انجام است، گفت: ایجاد پارک فناوری هوایی را از دیگر فعالیت های در دست اقدام در این منطقه عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از حمایت های نماینده ولی فقیه در استان البرز و استاندار این استان برای برقراری پروازهای اربعین حسینی، بیان داشت: انتظار ما این است که این حمایت ها تداوم یافته تا بتوانیم تعداد زیادی از این پروازها را از فرودگاه بین المللی برقرار و شاهد خدمات رسانی هر چه بیشتر به زایران امام حسین(ع) باشیم.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=63837

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *