دریافت ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان هزینه برای تلفن ثابت!/ اینترنت نباشد، مخابرات ورشکست می‌شود

جانشین مدیر مخابرات منطقه زنجان هزینه ماهیانه تلفن ثابت به مشتریان در زنجان حداقل ۱۵ هزار تومان به صورت ماهیانه است، گفت: تلفن ثابت چه به پریز وصل باشد چه نباشد، مشترک موظف به پرداخت این مبلغ است مگر اینکه امتیازش را واگذار کند.

به گزارش توسعه پویا از خبرگزاری فارس از زنجان، حبیب‌الله شبستانی، جانشین مدیر مخابرات منطقه زنجان در نشست خبری دستورالعمل صورت حساب ماهانه تلفن ثابت از ابلاغ دستورالعمل صورتحساب‌های جدید تلفن ثابت شهرها خبر داد و اظهار کرد: بر اساس آن حداقل هزینه ماهانه تلفن ثابت در مرکز زنجان ۱۵ هزار تومان و سایر شهرهای استان زنجان نیز ۱۰ هزار تومان محاسبه می‌شود که تقریبا ۶۰ درصد مشترکین به الگوی تعریف شده می‌رسند.

جانشین مدیر مخابرات منطقه زنجان با اشاره به اینکه حداقل هزینه ماهانه تلفن در مراکز استان‌ها ۱۵ هزار تومان است، اضافه کرد:  تلفن ثابت چه به پریز وصل باشد چه نباشد، مشترک موظف به پرداخت این مبلغ است مگر اینکه امتیازش را واگذار کند.

وی با بیان اینکه وزارت صمت اعمال افزایش هزینه ماهانه تلفن ثابت در قبوض مشترکان استان زنجان همزمان با کل کشور را قانونی می‌داند، اضافه کرد: البته برای مشترکان تلفن ثابت روستایی این تصمیم گرفته نشده است.

شبستانی با اشاره به هزینه‌های نگهداری مخابرات افزود: باتری‌های ۴۸ ولت ۲ هزار آمپر ساعت که موقع قطعی برق، از باتری‌ها تغذیه می‌کنند و از قطعی تلفن ثابت موقع قطعی برق جلوگیری می‌کند، با این شرایط انرژی چه تلفن در پریز باشد چه نباشد مصرف می‌شود.

جانشین مدیر مخابرات منطقه زنجان هزینه تقریبی هر خط تلفن ثابت به لحاظ نیروی انسانی و پیمانکاری را برای شرکت مخابرات ۳۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: این در حالی است که برای هر مشترک مرکز استان زنجان ۱۵ هزار تومان و مشترک شهرهای استان زنجان ۱۰ هزار تومان از سوی ستاد تنظیم بازار کشور در نظر گرفته شده است که به صرفه نیست و به همین علت مجبوریم دستورالعمل مربوط را اجرایی کنیم.

وی تعداد مشترکان تلفن ثابت استان زنجان را نزدیک به ۳۳۰ هزار مورد اعلام کرد و گفت: شرکت مخابرات ۵۰ سال سابقه خدمتگذاری دارد و نزدیک به ۱۸۰ هزار کیلومتر عملیات فیبر نوری اجرایی شده که در اختیار مردم گذاشته شده است و از این پس تلاش می‌کنیم مثمر ثمر باشیم.

شبستانی در ارتباط با سایر درآمدهای مخابرات گفت: اگر اینترنت نباشد، شرکت مخابرات ورشکست می‌شود، اما هزینه‌های نیروی انسانی که ماهانه ۱۰ میلیارد تومان را شامل می‌شود و همچنین هزینه‌های انرژی و پیمانکاری را در نظر بگیریم.

وی در ارتباط با ساماندهی نیروی انسانی در مخابرات هم گفت: ساماندهی نیرو مورد نظر است، مثلا ۲۵ نفر سال قبل بازنشسته شدند و این موضوع همچنان ادامه دارد.

جانشین مدیر مخابرات منطقه زنجان با بیان اینکه درآمد تلفن ثابت فقط مکالمه صوتی نیست و موضوع دیتا هم باید در آن لحاظ شود، اضافه کرد: هزینه‌های نگهداری بالاست، این در حالی است که ۱۲ سال است که هزینه تعرفه افزایش نیافته است.

وی با اشاره به اینکه شهریورماه امسال دستورالعمل جدید را ابلاغ کردند، افزود: در حالی هر ساله افزایش تعرفه در آب، برق و گاز را داریم اما سال‌هاست این مهم در خصوص تلفن صورت نگرفته بود.

شبستانی اضافه کرد: بر اساس دستورالعمل جدید، نحوه محاسبه هزینه ماهیانه تلفن ثابت به مشتریان از ابتدای شهریورماه سال ۱۴۰۱ برای هر مشتری تلفن ثابت مراکز استان‌ها از جمله زنجان به این صورت است که حداقل هزینه ماهانه تلفن ثابت در مراکز استان‌ها ۱۵ هزار تومان است که در آیتمی با عنوان «خدمات مکالمه صوتی» درج شده است.

وی با اشاره به اینکه  تلفن ثابت قدیمی‌ترین، ایمن‌ترین و باصرفه‌ترین وسیله ارتباطی است که شرکت مخابرات ایران هزینه زیادی برای نگهداری و پشتیبانی آن پرداخت و با دریافت حداقل هزینه به مشترکان ارائه می‌کند، اضافه کرد: هزینه مکالمه مشترک بیشتر از مبلغ تعرفه «حداقل هزینه ماهانه تلفن ثابت» باشد، مجموع کارکرد شهری، بین شهری و موبایل در صورت حساب محاسبه و منظور می‌شود.

جانشین مدیر مخابرات منطقه زنجان اضافه کرد: در صورتی که مجموع مکالمه مشترک شامل شهری، بین شهری و موبایل کمتر از حداقل هزینه ماهانه تلفن ثابت باشد، در آیتمی با عنوان «کسر خدمات مکالمه صوتی» در صورت حساب ماهانه درج می‌شود.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=47652

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *