برگزاری همایش فناوری‌های نوین در حوزه پست و تجارت الکترونیک

برگزاری همایش فناوری‌های نوین در حوزه پست و تجارت الکترونیک
با حضور لیائی به مناسبت هفته پژوهش صورت گرفت؛
برگزاری همایش فناوری‌های نوین در حوزه پست و تجارت الکترونیک

محمود لیائی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست در همایش فناوری های نوین در حوزه پست و تجارت الکترونیک، اعلام کرد: «تحول دیجیتال و هوشمندسازی دو کلیدواژه‌‌ مهم دولت سیزدهم در شرکت ملی پست است.»

به گزارش توسعه پویا از دفتر ارتباطات و اموربین الملل شرکت ملی پست؛ به مناسبت هفته پژوهش همایش فناوری های نوین در حوزه پست و تجارت الکترونیک صبح امروز بیست و هفتم آذر ۱۴۰۱ با حضور محمود لیائی معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل، محمدرضا قادری و مهدی چمن زاد اعضای هیئت مدیره، حسین غضنفری سرپرست معاونت توسعه فناوری اطلاعات، محمد احمدی معاون فنی و بازرگانی، امنیت شبکه و هوشمند سازی و مدیران کل شرکت ملی پست و جمعی از اعضای مرکز نوآوری پست و اصحاب رسانه به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

محمود لیائی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست در این همایش با بیان اینکه تحول دیجیتال و هوشمندسازی دو کلیدواژه‌‌ مهم دولت سیزدهم در شرکت ملی پست است، گفت: «ما نیز بر همین اساس روی توان و مهارت بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان تکیه کرده‌ایم.»

 معاون وزیر ارتباطات افزود: «در بحث هوشمندسازی، ۳۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری در فرآیندهای مختلف شرکت ملی پست احصا و هدف‌گذاری شده است که زحمت انجام آن به عهده شرکت‌‌های دانش‌بنیان است و آنها هستند که می‌توانند با ظرفیت‌های خود و شرکت پست در زمینه توسعه این فرصت‌ها امکانات جدیدی را خلق کنند.»

مدیرعامل شرکت ملی پست ادامه داد: « در زمینه تحول دیجیتال نیز کلاس‌هایی برای مدیران ارشد شرکت ملی پست برگزار شده  تا مدیرانی که در بدنه شرکت فعالیت می‌کنند به خوبی بتوانند تحول دیجیتال را در فرآیندهای کاری و سازمانی اجرا کنند.»

به‌زودی پست ویژه شهری در تهران راه‌اندازی می‌شود

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست در این نشست گفت: «شرکت ملی پست در جایگاه تضمین کننده بازار و مرکز نوآوری به عنوان اکوسیستم ساز و هماهنگ کننده کسب و کارهای نوآورانه، نیازمند فرهنگ سازی در درون و بیرون سازمان است.»

محمدرضا قادری با اشاره به اینکه؛ مرکز نوآوری شرکت ملی پست در ۱۷ مهر سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: «تاکنون ۱۲ شعبه مرکز نوآوری دایر شده و ۴ شعبه دیگر هم  در شهرهای تبریز، ارومیه، رشت و کرمانشاه در حال راه اندازی است.»

رئیس مرکز نوآوری شرکت ملی پست؛ با بیان اینکه حدود ۴۰ شرکت شتاپ دهنده به مرکز نوآوری جهت اخذ مجوز معرفی شده اند و ۵۳ استارتاپ هم به صورت مستقل در حال فعالیت هستند، افزود: « با حکم مدیرعامل شرکت ملی پست، کارگروه ویژه ای تشکیل شده است و تاکنون ۸۰ طرح ارسالی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته که از این میان ۲۲ طرح که عمده آنها در زمینه تجارت الکترونیک و فروش اینترنتی بوده به قرارداد رسیده است.»

قادری همچنین به طرح  های پست ویژه شهری، پست اتوبوسی، سیستم های جمع آوری، سیستم های توزیع خاص، نرم افزارهای پردازش متن و استخراج نشانی، سیستم های جغرافیایی و سرویس های نقشه و نرم افزارهای بهینه ساز مسیر و سیستم های سورتینگ پیشرفته اشاره و از نهایی شدن قرارداد پست ویژه شهری خبر داد.

قادری؛ در تشریح فعالیت های مرکز نوآوری پست، گفت: «در آغاز؛ تمرکز مرکز نوآوری بر روی اصل همکاری، پیشنهاد و بررسی طرح ها و جذب شرکت ها بود و پس از یک سال، شروع به مذاکره با نهادهایی جهت جذب حمایت مالی شد که در رأس آنها می توان به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی و اعتبارات تبصره ۱۸ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است اشاره کرد.»

 وی از معرفی شرکت های دانش بنیان به صندوق نوآوری و شکوفایی برای اخذ تسهیلات و حمایت های مالی خبر داد و گفت: «شرکت هایی که دانش بنیان نیستند نیز از طریق صندوق های طرف قرارداد با صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت می شوند.»

رئیس مرکز نوآوری شرکت ملی پست بر لزوم اخذ عنوان دانش بنیان برای شرکت های نوآوری و استارت آپی برای دریافت تسهیلات و حمایت های مالی از سوی نهادهای مربوطه تاکید کرد.
بازدید از مرکز تجزیه ومبادلات پست کشور و سیستم هوشمند سورتینگ از دیگر برنامه های این همایش یک روزه بود.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=48912

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *