بررسی مشکلات زوج‌های نابارور ایرانی در برنامه “پایان ناباروری” شبکه ۴

بررسی مشکلات زوج‌های نابارور ایرانی در برنامه "پایان ناباروری" شبکه ۴
بررسی مشکلات زوج‌های نابارور ایرانی در برنامه “پایان ناباروری” شبکه ۴
برنامه تلویزیونی پایان ناباروری یکی از برنامه‌های پرسابقه و مستمر شبکه چهار تلویزیون در هفت سال گذشته می‌باشد که قدیمی‌ترین برنامه تلویزیونی درباره مشکل ناباروری و روش های نوین درمان نیز محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری توسعه پویا، با توجه به سیاست‌های کلان افزایش جمعیت و مسئله ناباروری زوج‌ها و سهم این موضوع در کاهش نرخ جمعیت، گروه دانش شبکه چهار ، این موضوع مهم و راهبردی را در دستور کار خود قرار داده و به طراحی و تولید برنامه «پایان ناباروری» اهتمام ورزید. اولین برنامه در هفدهم خرداد ۱۳۹۳ با طراحی فائزه نعمتی و تهیه‌کنندگی سعید مشایخی بصورت زنده به روی آنتن شبکه چهار رفت.

تا کنون، در شش فصل این برنامه به بررسی مشکلات زوج‌های نابارور ایرانی و تشریح و معرفی راهکارهای پزشکی و روان‌شناسی و معرفی توانمندی های کشور در این زمینه پرداخته و توانسته مخاطبان پرشماری را جذب کند و به یک مجله تصویری مرجع در زمینه ناباروری و بهداشت باروری بدل شود. تهیه کننده سه فصل پایان ناباروری سعید مشایخی، فصل چهارم کیوان بخشی و فصل پنجم و ششم مرجان بیات هستند.

در فصل‌ جاری این برنامه با اضافه شدن آیتم‌های متنوع و جذاب، علاوه بر ابعاد پزشکی، علل و راه‌های تشخیص و درمان ناباروری، دیگر ابعاد ناباروری نیز به تصویر کشیده شده است.

آیتم دلنوشته‌های زنان نابارور که گیتی خامنه، مجری توانمند و محبوب سیما روایت آنها را بر عهده دارد و همچنین، مستندهای گفت‌وگو با زوج‌های نابارور فرصتی را فراهم کرده که این زوج‌ها برای نخستین بار مجالی برای روایت کردن تجربه‌های زیستۀ خود و نیز ابعاد عاطفی، فرهنگی و اجتماعی ناباروری بیابند.

همچنین، طراحی و تولید آیتم جدیدی با عنوان کلاس ناباروری که در آن متخصصان به زبان ساده درباره علل و درمان‌های ناباروری توضیح می‌دهند، از دیگر امتیازات فصل‌های جدید این برنامه است که گامی مهم در زمینه افزایش آگاهی عمومی درباره ناباروری و راه‌های پیشگیری از آن محسوب می‌شود.

برنامه تلویزیونی پایان ناباروری، هم اکنون، شنبه‌ها ساعت ۱۹ ، با اجرای مینا هاشمی و مجتبی حصامی به روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود و با بخش‌های متنوع و جذاب به ابعاد مختلف سلامت باروری و ناباروری می‌پردازد.

طی سال‌های تولید و پخش این برنامه، پژوهشگاه ابن‌سینا زیر مجموعه جهاد دانشگاه در تهیه محتوا و غنای علمی این برنامه مشارکت فعالانه‌ای داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *