بانک ایران‌زمین پیشرو در بانکداری الکترونیک

بانک ایران‌زمین پیشرو در بانکداری الکترونیک
بانک ایران‌زمین پیشرو در بانکداری الکترونیک

بانک ایران‌زمین تهدید کروناویروس را به فرصتی جهت گسترش بانکداری دیجیتال تبدیل کرد.

به گزارش توسعه پویا به نقل از پایگاه خبری اقتصاد ملت به دنبال دنیاگیری بیماری کروناویروس در نقاط مختلف جهان؛ کووید ۱۹ اواخر بهمن ماه سال ۹۸ وارد ایران شد. به دلیل جدید بودن این بیماری و نبود اطلاعات و راهکارهایی برای مهار و کنترل این ویروس؛ در فاز اول بسیاری از مشاغل و صنوف برای مدتی مجبور به تعطیلی و توقف فعالیت های خود به صورت حضوری شدند که البته نظام بانکی نیز از این قاعده مستثناء نبود و به صورت دیجیتالی و الکترونیکی به ارائه بسیاری از خدمات به مشتریان پرداخت.

سیستم بانکی کشور که سال‌ها نسبت به دیجیتالی و الکترونیکی شدن نظام بانکی مقاومت داشت و استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک از دو دهه پیش به تدریج میان مشتریان محبوبیت یافته و منجر به کاهش تراکم جمعیت در شعبه‌های بانک شده بود؛ سرانجام در مسیر بانکداری دیجیتال قرار گرفت؛ روشی که بانک ایران‌زمین از سال‌ها قبل بر روی این موضوع کار کارشناسی کرده و اقدامات منحصر‌به‌فردی را انجام داده بود؛ تا آنجا که به عنوان اولین بانک دیجیتال‌محور کشور نام گرفت.

در واقع با شیوع گسترده کرونا در دنیا و به دلیل جلوگیری از افزایش این بیماری؛ یکی از راه‌های کنترل و جلوگیری از انتشار کرونا ویروس، کم کردن تردد و اجتناب از خروج بی‌مورد از منازل بود.

در همین راستا خدمات غیرحضوری بانک‌ها محبوبیتی دو چندان در میان مشتریان پیدا کرد و راه خود را سریع‌تر از آنچه که تصور می‌شد؛ پیمود.

به همین دلیل بانک ایران‌زمین پس از شیوع گسترده کروناویروس نه تنها آسیبی ندید؛ بلکه توانست گزارش عملکردی به مراتب درخشان‌تر و قابل‌قبول از گذشته در خصوص این شیوه از بانکداری به عموم عرضه کند.

همانگونه که می‌دانید بهره‌ گیری از تحقیقات و بررسی‌های علمی، شناسایی نقاط مثبت و قابل بهبود خدمات قابل ارائه به متقاضیان در جذب‌وجلب رضایت آنان نقش بسیار مؤثری دارد.
در همین راستا بانک ایران‌زمین توانست در ارائه خدمات بانکداری الکترونیک در زمان شیوع کرونا و ترغیب مشتریان به استفاده از خدمات بانکداری دیجیتال بسیار جلوتر از سایر بانک‌ها حرکت کند و بدین صورت رضایت مشتریان و متقاضیان خدمات بانکی را بیش از پیش فراهم کرد.

در واقع بانک ایران‌زمین با مدیریت بحران پیش‌آمده توانست تهدید شیوع ویروس کرونا را به فرصتی برای گسترش و توسعه خدمات بانکداری الکترونیک مبدل کند.
آنچه که مسلم است اینکه یکی از ابزارهای ضروری برای تحقق و گسترش تجارت الکترونیک؛ وجود سیستم بانکداری الکترونیک است که همگام با سیستم‌های جهانی مالی‌وپولی فعالیت‌های مربوط به تجارت الکترونیک را تسهیل کند. به عبارتی دیگر پیاده‌سازی تجارت الکترونیک؛ نیازمند تحقق بانکداری الکترونیک است.

در همین راستا بانک‌مرکزی نیز به منظور حفظ سلامتی هر چه بیشتر مردم و پرسنل نظام بانکی و در راستای تحقق اهداف و وظایف خود و برای مدیریت، کنترل و پیشگیری هر چه بهتر از شیوع ویروس کرونا تمهیدات ویژه‌ای را با هدف تسهیل استفاده از درگاه‌های بانکی غیرحضوری اتخاد کرد و طی بخشنامه‌‌ای به تمامی شبکه‌‌های بانکی خود ابلاغ کرده که بر این اساس تغییراتی در خدمات غیرحضوری بانک‌ها به تصویب رسید که راحتی در انجام امور بانکی را صدچندان کرده است.

این امر سبب شد تا هم بانک‌ها با استفاده بهینه از این فرصت؛ کیفیت خدمات غیرحضوری خود را بهبود ببخشند و هم پله‌ای برای جهش و ارائه بیشتر خدمات بانکی بر بستر الکترونیک و غیرحضوری باشد که امید است پس از گذر از این شرایط سخت همچنان این روند مثبت ادامه پیدا کند و فرهنگ استفاده هر چه بیشتر از خدمات غیرحضوری سیستم بانکی در کشورمان همچون سایر کشورها بیش از پیش رواج یابد.

بنابراین می توان نتیجه گرفت در شرایطی که پاندمی کرونا تمام مردم دنیا را درگیر خود کرده ‌است؛ لزوم استفاده از خدمات غیرحضوری بانک‌ها بیش ‌از پیش احساس می‌شود.

در همین راستا و با قرمز شدن وضعیت اکثر نقاط کشور با سویه جدید امیکرون و شدت سرایت این نوع از بیماری؛ ضرورت استفاده از خدمات غیرحضوری بانک‌ها برای چندمین بار اهمیت پیدا کرده است که این بار هم بانک ایران زمین پیشرو در ارائه خدماتی گسترده سعی در برطرف کردن نگرانی ها در خصوص شیوع گسترده سویه جدید و کنترل این بیماری در مراجعات مشتریان کرد.

گفتنی است مشتریان بانک ایران زمین با استفاده از اینترنت‌بانک، خدمات سپرده، انتقال وجه داخلی، انتقال وجه بین‌ بانکی، خدمات کارت و مدیریت چک بسیاری از خدمات شعبه را به صورت غیرحضوری و بدون محدودیت زمانی دریافت کنند.

همچنین دستگاه‌های خودگردان و اپلیکیشن همراه بانک و دستگاه‌های VTM از دیگر خدمات بانک ایران زمین برای بی‌نیازی مشتریان از مراجعه به شعب و دریافت خدمات غیرحضوری بانکداری هستند.
آنچه که مسلم است اینکه خدمات بانکداری‌‌الکترونیک مورد استقبال بسیاری از مشتریان قرار گرفته‌ است. چراکه امنیت، سرعت، تنوع و کیفیت ارائه خدمات باعث شده حجم زیادی از تراکنش‌های مشتریان به ‌صورت غیرحضوری انجام شود که به دنبال آن کاهش رفت‌وآمد‌های غیرضروری در دوران شیوع ویروس کرونا، حفظ سلامت مشتریان و سرمایه انسانی نظام بانکی را نیز به دنبال خواهد داشت.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=37069

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *