استقبال چشمگیر از خدمات‌رسانی «ایران‌زمین» در شبکه‌های اجتماعی

استقبال چشمگیر از خدمات‌رسانی «ایران‌زمین» در شبکه‌های اجتماعی
استقبال چشمگیر از خدمات‌رسانی «ایران‌زمین» در شبکه‌های اجتماعی

۹۳ درصد کاربران رسانه‌های اجتماعی معتقدند شرکت‌ها باید در رسانه‌های اجتماعی حضور داشته و با مشتریان خود از طریق سایت‌های رسانه‌های اجتماعی به تعامل بپردازند و بانک ایران‌زمین نیز از همین رو، همواره بر حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی تاکید کرده است.

به گزارش خبرنگار توسعه پویا، فعالان حوزه بانکی مدت‌هاست معتقدند بانکداری دیجیتال بدون جدی‌گرفتن نقش شبکه‌های اجتماعی ممکن نیست. بانک ایران زمین در راستای ایجاد بانکداری دیجیتال علاوه بر اجرای روابط عمومی دیجیتال، چندسالی است به سمت ارائه خدمات در شبکه‌های اجتماعی رفته است. برنامه‌ریزی‌ها برای ارائه خدمات در این حوزه، از پنج سال پیش آغاز شد. ابتدا این خدمات در سطح برگزاری نظرسنجی در تلگرام و… ارائه می‌شد و در این مدت اقدامات اثرگذاری در خدمت‌رسانی بانکی نیز صورت گرفته است.

بیشترین کارکرد رسانه‌های اجتماعی برای بانک‌ها، ابزاری برای بازاریابی و تبلیغات و ارائه اطلاعات به مشتریان برای ترغیب آن‌ها و مراجعه به یک شعبه یا تبلیغ خدمات است. از سویی باید دریافت که مشتریان بیشتر وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی صرف می‌کنند و از این رو باید برای خدمات‌رسانی سراغ همانجا رفت. به همین علت است که سیدمحمد حسین استاد مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین با بیان این نکته که مشتریان خواهان دریافت خدمات در محلی هستند که حضور دارند، می‌گوید: اعتقاد ما در بانکداری دیجیتال به عنوان یک بانکداری مردم‌محور، این است که زمین بازی را مشتری مشخص می‌کند و ما باید خدمت را آنجایی ارائه کنیم که او می خواهد.

گفتنی است بانک ایران‌زمین در حال حاضر تعداد محدودی از خدمات مانند پرداخت قبض و خرید اینترنت را به صورت غیر مستقیم از طریق شبکه‌های اجتماعی به مشتریان ارائه می‌کند و شاهد استقبالی چشمگیر نیز بوده است. اما همچنان امکان ارائه مستقیم خدمات بانکی در شبکه‌های اجتماعی فراهم نیست و ایران‌زمین نیز به مانند دیگر بانک‌ها درصدد است با رفع موانع، خدمات‌رسانی خود را در این رسانه‌ها گسترش دهد.

همچنین در تازه‌ترین اقدام، بانک ایران زمین، با هدف ارتباط دو سویه با مخاطبین این بانک و استفاده از فرصت‌های شبکه‌های اجتماعی اقدام به راه اندازی یک رادیوی اینترنتی کرده است‌ که طی آن برنامه‌های متنوع اقتصادی و بانکی تهیه و پخش می‌شود. همراهان «رادیو ایران زمین» می‌توانند ضمن شنیدن برنامه‌های آوای ایران زمین در مسابقاتی که به مناسبت های مختلف برگزار می‌شود، شرکت کنند. در بخش مسابقه، رادیو آوای ایران زمین به فراخور مناسبت ها سعی می کند در کنار مخاطبان بوده و اتفاقات شیرینی را رقم بزند. در همین راستا این بانک مسابقات مختلفی را برگزار کرده و طی آن از مخاطبان می‌خواهد یک فایل صوتی کم‌حجم و کوتاه در مورد آن مناسبت تهیه کرده و ارسال کنند. نتایج قرعه کشی هم در شبکه اجتماعی بانک ایران زمین اعلام شده و صداهای منتخب در رادیو آوا پخش می‌شود.

رادیو ایران‌زمین، چهار برنامه پرمخاطب دارد: «کافه بانک» که برنامه‌ای ادبی و فرهنگی است، «شعبه خیابان ۲۴» که مجله‌ای عصرگاهی است و سعی می کند با پرداختن به موضوعات روز پاسخگوی دغدغه های مخاطبان خود باشد، «صبحانه بانکی» که روزهای سه شنبه منتشر می‌شود و سعی می‌کند به موضوعات روز اقتصادی و بانکی از زاویه متفاوت نگاه کند، و «پادکست آموزشی» که در آن، انواع خدمات بانکی اطلاع رسانی و به سوالات مشتریان و مخاطبان پاسخ داده می‌شود.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=37305

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *