بازدید معاونان بیمه مرکزی از بیمه میهن

هیئتی از بیمه مرکزی طی بازدید از شرکت بیمه میهن، در جریان فرآیندها و آخرین اقدامات صورت گرفته در زمینه بیمه اربعین قرار گرفتند.

به گزارش توسعه پویا از روابط عمومی بیمه میهن؛ در جریان این بازدید طی نشستی که سیدهادی شیخ‌الاسلامی؛ مدیر عامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت با علی بنیادی؛ معاون طرح و توسعه و علی استادهاشمی؛ معاون نظارت بیمه مرکزی داشت، گزارشی از آخرین تحولات شرکت و بیمه اربعین و روند اجرایی و خدمات‌رسانی بیمه میهن در ایران و عراق ارائه شد. گزارشی که مورد رضایت هیئت بیمه مرکزی قرار گرفت.

مدیرعامل بیمه میهن همچنین گزارشی از تحولات شرکت پس از خروج از ماده ۱۴۱ قانون تجارت ارائه کرد و اعضای محترم جلسه را در جریان طرح‌ها و برنامه‌های آتی شرکت قرار داد.

شیخ الاسلامی در ادامه با بیان رویکردهای جدید شرکت گفت: رویکرد جدید بیمه میهن، اصلاح پرتفوی فعلی، جذب پرتفوی بیمهای جدید، توجه کافی به مدیریت ریسک، کنترل و پرداخت به موقع خسارت‌ها و کنترل و مدیریت هزینههای عمومی و اداری است، که می تواند حرکت شرکت را در مسیر کسب شایستگی هموارتر سازد.

مدیرعامل بیمه میهن تاکید کرد: بیمه میهن با افزایش سرمایه سعی در آن دارد که حقوق سهامداران خرد را به حداکثر رسانده و کفایت سرمایه خود را به منظور جذب پرتفوهای بیمه ای بزرگ افزایش دهد.

شرکت بیمه میهن در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ با تحقق سود خالص ۵۷۳۵ میلیاردی از شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت خارج شد و توانست به ازای هر سهم ۳۸۳۴ ریال سود شناسایی کند.

در حالی که در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ این شرکت با مشکلات عدیدهای از نظر حاکمیت شرکتی و وجود دو هیات مدیره ثبتی درگیر بود؛ لیکن با تغییر تیم مدیریتی این بنگاه اقتصادی، شاهد تغییر اساسی در وضعیت بنیادی شرکت هستیم، به نحوی که میهن از زیان ۳۱۸۹ میلیارد ریالی در پایان اسفند ۱۴۰۰ به سود خالص ۵۷۳۵ میلیارد ریالی در پایان اسفند ۱۴۰۱ دست یافت.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=63859

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *