افزایش فروش اینترنتی نوروزی/ جشنواره فروش اینترنتی راهکاری مناسب برای توسعه کسب و کارهای مجازی

توسعه پویا، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک با اشاره به مشکلاتی که با شیوع ویروس کرونا در شرایط اقتصادی کشور به وجود آمده، اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های هدفمند نزدیک به ۳۰۰ صنف فعالیت خود را در جشنواره فروش آنلاین آغاز کردند و فروش خود را تا ۲۰۰ درصد افزایش دادند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی توسعه پویا، علی رهبری روز دوشنبه در نشست خبری مجازی با موضوع؛ جشنواره فروش اینترنتی و پویش “از خانه بخریم” با خبرنگاران گفت: اواخر سال ۹۸ جشنواره مجازی بهاری برگزار شد که شامل سه رکن خریداران اینترنتی، فروشگاه‌های اینترنتی و فروشگاه‌های آفلاین بود که برای توسعه فروش اینترنتی این روند همچنان ادامه خواهد داشت‌.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک با تاکید بر لزوم همراهی اصناف و سایت‌های فروش اینترنتی در توسعه این برنامه، گفت: حدود ۱۲۰۰ فروشگاه اینترنتی متقاضی ورود به این جشنواره بودند که با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته از عملکرد آنها در حال حاضر حدود ۳۰۰ سایت در این بخش فعال شده‌اند. همچنین حدود ۵۰۰۰ صنف نیز برای ورود به این جشنواره مطرح شدند که نزدیک به ۳۰۰ صنف کار خود را آغاز کرده و بیش از ۵۰۰۰ صنف نیز در مرحله‌ی ثبت نام یا آموزش قرار دارند.

رهبری با اشاره به آغاز دور دوم این جشنواره تاکید کرد: به منظور توسعه این فرآیند برخی تسهیلات را برای فروشگاه‌های اینترنتی در نظر گرفته‌ایم. ارائه‌ی تسهیلات در سهمیه سوخت پیک‌های تحویل دهنده و ارائه سهمیه تجهیزات مبارزه با کرونا برای بسته‌بندی این کالاها که بخشی از این حمایت‌ها است. تلاش ما بر این است که در آینده با کاهش مالیات بر ارزش افزوده و تقویت عرضه در فضای مجازی، رونق اقتصادی و پیشگیری از رکود و همچنین فرصتی برای خرید انواع کالاها برای کسب و کارهای مجازی ایجاد کنیم.

رهبری تصریح کرد: طبق آمار بدست آمده ۱۲۰۰ فروشگاه اینترنتی در سایت ثبت نام کرده‌اند که با توجه به سوابق کاری آن‌ها ۳۱۹ فروشگاه اینترنتی برای حضور در جشنواره برگزیده شدند. برای پیشبرد هرچه بهتر این جشنواره، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به کسب ‌و کارهای اینترنتی عضو جشنواره و مشتریان آنها اینترنت رایگان ارائه کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر اخبار مرتبط