نقش کلیدی تحول در بخش صنعت، معدن و تجارت در حرکت کشور به‌سوی آرمان‌های متعالی و ایجاد تمدن نوین اسلامی

نقش کلیدی تحول در بخش صنعت، معدن و تجارت در حرکت کشور به‌سوی آرمان‌های متعالی و ایجاد تمدن نوین اسلامی
مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صمت در آذربایجان‌غربی اعلام کرد:
نقش کلیدی تحول در بخش صنعت، معدن و تجارت در حرکت کشور به‌سوی آرمان‌های متعالی و ایجاد تمدن نوین اسلامی/ به آینده بسیار خوش‌بین هستیم

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صنعت، معدن و تجارت در مراسم معارفه سرپرست اداره کل صمت آذربایجان‌غربی بیان کرد: آرمان و حرکت ما به سمت تمدن نوین اسلامی تحول در بخش صنعت، معدن و تجارت را می‌طلبد و اهمیت این تحول در نام‌گذاری هایی که سال‌های اخیر از سوی مقام معظم رهبری انجام‌شده، نمایان است.

حضور در آذربایجان‌غربی برای من باعث افتخار است

به گزارش توسعه پویا از شاتا، شهاب جنابی بابیان این مطلب، افزود: حضور در استان آذربایجان‌غربی برای من باعث افتخار است، سرسبزی و روحیه مردم و جدیت توأم با آرامش و متانت آن‌ها در این استان همواره زبانزد است.

نقش مهم وزارت صمت و اقدامات آن در شرایط کنونی

وی بابیان این‌که گستره و حیطه فعالیت این بخش اهمیت آن را نشان می‌دهد، تصریح کرد: این بخش اثر بسیار مهمی در زندگی مردم دارد، کوچک‌ترین اقدامات و تصمیمات در کوتاه‌مدت یا میان‌مدت بر زندگی و معیشت مردم تأثیر می‌گذارد.

نقش کلیدی بخش صمت درحرکت کشور به سمت آرمان‌های متعالی

جنابی در ادامه سخنان خود بابیان این‌که درحرکت کشور به سمت آرمان‌های متعالی، صمت بخشی کلیدی و مهم تلقی می‌شود، تأکید کرد: آرمان و حرکت ما به سمت تمدن نوین اسلامی تحول در بخش صنعت، معدن و تجارت را می‌طلبد و اهمیت این تحول در نام‌گذاری‌هایی که سال‌های اخیر از سوی مقام معظم رهبری انجام‌شده، نمایان است.

تمرکز نام‌گذاری‌های چند سال اخیر روی بخش‌های اقتصادی و تولید

وی بابیان این‌که تمرکز نام‌گذاری‌های چندساله اخیر روی بخش‌های اقتصادی و تولید بوده است، بیان کرد: این اهمیت، مسئولیت و تکلیف مهمی را روی دوش ذی‌نفعان مختلف این بخش می‌گذارد.

تشکر از زحمات بابایی در سمت رئیس سازمان صمت آذربایجان‌غربی

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صمت با تشکر از غلامرضا بابایی، رئیس سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی ادامه داد: در چند ماه اخیر تلاش‌های خوبی از ایشان شاهد بودیم و در حد توان تلاش‌ها و زحمات ارزشمندی را متقبل شدند که شایسته تقدیر است.

آرزوی موفقیت برای سرتیپی در سمت سرپرست اداره کل صمت آذربایجان‌غربی

جنابی همچنین با خوشامدگویی و آرزوی موفقیت برای عبدالحمید سرتیپی در سمت سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اضافه کرد: ایشان فردی توانمند و از خانواده صنعت، معدن و تجارت همین استان هستند و مسئولیت بسیار سنگینی را پذیرفته‌اند و انشالله با یاری خداوند بتوانند نقش مهمی را در این زمینه ایفا کنند.

پیشرفت کشور در گام دوم انقلاب نیازمند تحول در بخش‌های مختلف ازجمله صمت است

وی در خصوص رویکردهایی که در اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی باید دنبال شود، بیان کرد: پیشرفت کشور در گام دوم انقلاب نیازمند تحول در بخش‌های مختلف ازجمله بخش صنعت، معدن و تجارت است که این مسئولیت خطیری بر عهده مدیران کل ادارات استانی ما به‌ویژه در آذربایجان غربی است.

مدیران کل صمت استانی برنامه‌های وزارتخانه را برای ذینفعان تبیین کنند

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صمت بابیان این‌که به تحول جدی در این بخش نیاز داریم، گفت: تلاش‌های بسیار خوبی نیز در این حوزه انجام‌شده است و ادارات کل صمت استانی باید بیش‌ازپیش برنامه‌های وزارتخانه را برای ذینفعان تبیین کنند و ضمن بهره‌مندی از مشورت‌های ایشان، مشارکت فعال آنها را در فرآیند اجرای این برنامه‌ها جلب کنند.

تعریف پروژه‌های تحولی برای ریل‌گذاری جدید در بخش صمت

جنابی، با اشاره به تعریف پروژه‌های تحولی در مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت، اضافه کرد: بخشی از این پروژه‌ها فعال‌شده و در حال انجام است که بسیاری از این پروژه‌ها از جنس ریل‌گذاری‌ها جدید است و بر اساس یک برنامه مشخص این مسیر دنبال می‌شود.

وی بابیان این‌که نتایج این برنامه‌های تحولی در بخشی از حوزه‌های آن تاکنون به خوبی نمایان شده است، ادامه داد: در سایر بخش‌ها نیز بر اساس برنامه زمان‌بندی شده، این پروژه‌ها در حال پیگیری است و نتایج آن به‌مرور نمایان خواهد شد.

ضرورت همدلی و هم‌افزایی بین بخشی و تعامل با ذینفعان بخش صمت

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صمت بابیان این‌که هر برنامه‌ای در ادارات کل صمت استان‌ها برای این‌که بتواند به موفقیت موردنظر دست یابد به مشارکت فعالانه ذینفعان این بخش نیاز دارد، گفت: تعامل، همدلی و هم‌افزایی بین بخشی و تعامل با ذینفعان بخش صمت در این راستا بسیار مثمر ثمر است.

باید دغدغه فعالان اقتصادی بخش صمت را دغدغه خود بدانیم و برای حل آنها تلاش کنیم

جنابی بابیان این‌که باید دغدغه فعالان اقتصادی بخش صنعت، معدن و تجارت به‌عنوان دغدغه خودمان دیده شود، تأکید کرد: همه همکاران ما در مجموعه صنعت، معدن و تجارت استان باید در حد توان برای رفع دغدغه‌ها و حل مسائل فعالان این بخش، تلاش کنند.

حضور معتمدیان در مقام استانداری آذربایجان غربی ظرفیت و فرصت بسیار خوبی برای پیشرفت استان محسوب می‌شود

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صمت بابیان این‌که ظرفیت استانداری آذربایجان‌غربی برای تحقق اهداف و مأموریت‌های وزارت صمت در این استان بسیار خوب و مناسب است، ادامه داد: حضور جناب آقای معتمدیان در مقام استانداری و عزیزان توانمندی در معاونت اقتصادی این مجموعه ظرفیت بسیار خوبی است که می‌توان از این ظرفیت برای تحقق اهداف تحولی صمت در استان آذربایجان غربی استفاده کرد.

استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای در طرح آمایش وزارت صمت

جنابی با اشاره به طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری وزارت صمت، تأکید کرد: در این طرح، با اتکا به ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود در هر شهرستان و متناسب با نیازهای آتی آن شهرستان به‌ویژه در حوزه اشتغال، برنامه‌های موردنظر در بخش صنعت، معدن و تجارت آن استان مشخص می‌شود و پس از مشورت با ذینفعان مختلف این بخش، مورد جمع‌بندی قرار می‌گیرد.

نقاط امیدبخش و ظرفیت‌ها و فرصت‌های بسیار جدی در کشور داریم

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صمت در ادامه یادآوری کرد: نقاط امیدبخش و ظرفیت‌های بسیار جدی در کشور و به‌تبع آن استان آذربایجان‌غربی وجود دارد که با اتکا به آنها به آینده بسیار امیدوار هستیم.

جنابی گفت: در مجموعه وزارتخانه از هیچ کوششی برای حل مسائل و پیگیری امور و کمک به رشد و پیشرفت استان دریغ نخواهیم کرد و امیدواریم شاهد اتفاقات جدید و حرکت‌هایی با سرعت بیشتر برای تحقق اهداف موردنظر و متعالی باشیم.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=39726

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *