نشست مجمع عمومی شرکت ملی پست برگزار شد

نشست مجمع عمومی شرکت ملی پست برگزار شد 

59 مشاهدات
نشست مجمع عمومی شرکت ملی پست برگزار شد 
نشست مجمع عمومی شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران به منظور بررسی اهداف و شاخص‌های کلیدی برگرفته از برنامه ششم توسعه برگزار شد.

به گزارش توسعه پویا به نقل از روابط  عمومی شرکت ملی پست، نشست مجمع عمومی شرکت ملی پست  با حضور اعضای مجمع عمومی، امروز دوشنبه ۱۲ مهر ماه ۱۴۰۰ به ریاست فرهاد معارفی معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با حضور سبحانی فر و مدیران ارشد شرکت ملی پست و نمایندگان سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور اقتصادی و دارایی به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد. 
مدیر عامل شرکت ملی پست با اشاره به مشارکت بخش خصوصی در بخش ارائه خدمات گفت: «در فرایندهای قبول مرسولات به میزان ۳۰ درصد از توان بخش خصوصی استفاده شده است و این مشارکت در بحث سرمایه گذاری و تامین بودجه نیست.»
سبحانی فر با اشاره به برنامه ریزی انجام شده و حرکت به سمت ایجاد سرویسهای با ارزش افزوده به تقویت زیرساخت های شبکه پستی کشور در یکسال گذشته وتغییرات حاصله اشاره کرد و دراین خصوص از تقویت ناوگان حمل و نقل پست، مکانیزاسیون مراکز تجزیه و مبادلات، راه اندازی هابهای پستی و ایجاد ۲۰ خط مستقیم هجوار مبادله پستی نام برد. 
وی به قراردادهای جدید شرکت ملی پست از جمله احراز هویت مکانی اشاره کرد و گفت :«در این خدمت  امکان تایید استقرار شخص در یک نشانی واحد بدون نیاز به جابجایی مرسوله فیزیکی فراهم  و این خدمت مورد استقبال گسترده سازمانها و نهادها قرار گرفته است.»
رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست ادامه داد:« قراردادهای راهور ناجا و آموزش و پرورش بابت تایید هویت مکانی مدارس، دانش آموزان و تمامی خریداران خودرو و موتور سیکلت هم اکنون در شرف اجرا می باشد و در تمام این قراردادها با توجه به عدم جابجایی مرسوله فیزیکی تعهد زمان ۲۴ ساعته ارائه گردیده است.»
سبحانی فر به همکاری با وزارت صمت و رصد هوشمند کالاهای اساسی از جمله توزیع مرغ که در بسیاری از استان ها پیاده سازی و به درآمد رسیده است اشاره  کرد وگفت :« گام بعدی توزیع مرسولات پتروشیمی است که به صورت پایلوت در حال اجراست و در صدد انجام این امر برای سایر کالاهای اساسی هستیم که درآمدخوبی برای شبکه پستی کشور به همراه دارد.»
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به تاکید وزیر ارتباطات مبنی بر هوشمند سازی از نصب یکی از بزرگترین و به روزترین دستگاه های سورتینگ خاورمیانه در مرکز تجزیه ومبادلات لشگر و راه اندازی سیستم هوشمند بررسی رضایتمندی مشتریان خبر داد .
وی خاطر نشان کرد: «پیاده سازی طرح تحول دیجیتال در شرکت ملی پست و اقدامات انجام شده موجب افزایش دقت،سرعت و کیفیت در انجام فرایندها و همچنین رضایتمندی بیشتر مشتریان شده و این هوشمند سازی در سایر ابعاد شرکت ملی پست در حال پیاده سازی است .»
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات در این نشست با تاکید بر طراحی و پیاده سازی خدمات نوین پستی گفت : « از جمله راهکارهایی که توامان درکنار سایر وظایف حاکمیتی پست باید صورت گیرد، توسعه خدمات نوین پستی است.»
معارفی ادامه داد :« انتظار می رود که این خدمات به گونه ای افزایش پیدا کند که بتواند جبران کننده بخشی از زیان حاصل از خدمات پایه پستی قرار بگیرد.»
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به استفاده حداکثری از توان بخش خصوصی اضافه کرد: «راهکارهای موجود از جمله اصلاح تعرفه ها بایستی در راستای سایر امور اصلاحی صورت گیرد.»
علیرضا زرگوش، عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست نیز با بیان اینکه تدوین برنامه هفتم توسعه در دستور کار است به زیان ده بودن سرویس های غیرپایه در اقصی نقاط کشور اشاره کرد و گفت : «حرکت به سمت سرویسهای نوین و با ارزش افزوده دردستور کار شرکت ملی پست است.»
وی  با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی تعرفه ها در سال ۹۸ افزود: « تکالیفی که در سال ۹۹ دولت بر ما داشت موجبات افزایش ۵۵درصدی  هزینه ها را در برداشت.»
این عضوهیئت مدیره همچنین به اموری چون همسان سازی حقوق  نیروهای قراردادی با کارکنان رسمی و پیمانی و همسان سازی عائله مندی بازنشستگان  اشاره کرد که دربردارنده هزینه های پیش بینی نشده بر شرکت بود. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *