لزوم حرکت بانک‌ها به سمت اقتصاد دیجیتالی

قیطاسوند، رئیس اداره کل بازاریابی و توسعه بازار پست بانک ایران در سومین جلسه رقابت استانی اینوتکس پیچ در مشهد، ضمن ابراز خرسندی از حضور بانک در حمایت از این نوع رویدادها بر لزوم حرکت بانک‌ها به سمت اقتصاد دیجیتال تاکید کرد.

به گزارش توسعه پویا از روابط عمومی پست بانک: حمید قیطاسوند، رئیس اداره کل بازار یابی و توسعه بازار پست بانک ایران در سومین جلسه رقابت استانی اینوتکس پیچ از ششمین دوره رقابتهای اینوتکس ۲۰۲۳ در خراسان رضوی گفت: پست بانک ایران بعنوان حامی اصلی رویداد اینوتکس ایفای نقش می کند و مفتخر است که بعد از برگزاری موفقیت آمیز و مشارکت در اینوکتس ۲۰۲۲  در رویداد سال آینده نیز حامی طلایی اینوتکس باشد و در افق کاری و چشم انداز بانک، مسیر حرکت به سمت نوآوری را در ابعاد مختلف طراحی و برنامه ریزی شده است. شرکت در رویداد اینوتکس ۲۰۲۲ تجربه مناسبی برای همکاران ما در پست بانک بود و از این طریق با مفاهیم و پارادیم نوآوری ارتباط مناسبی برقرار شد و دستاوردهای نمایشگاه اینوتکس علاوه بر آثار برندینگ نتایج دیگری مثل ارتباط با هسته های نوآوری و شرکتهای خلاق در زمینه های مختلف مالی و بانکی بود. در کنار این موضوع سایر شرکتهای حاضر در اینوتکس هم که محصولات جذابی داشتند به بانک دعوت شدند و در کارگروه های داخلی بانک مثل کمیته نوآوران پست بانک، زمینه های همکاری بررسی قرار گرفت و این موضوع تحول چشمگیری در روند طراحی محصولات و خدمات بانکی ما و حتی ایده پردازی های جدیدی شده که اثار آن به مرور در تجربه مشتریان ما نمود پیدا خواهد کرد.

قیطاسوند در ادامه افزود: امروز مفهومی که همه از آن صحبت می کنند اقتصاد دیجیتال و  به تعبیری در نمایشگاه اینوتکس افتصاد بدون وزن، که اگر با نگاه فناورانه به این موضوع نگاه کنیم این مفهوم اقتصاد مبتنی بر تحلیل داده و هوش مصنوعی یا اقتصاد هوشمند را به ما نشان میدهد.  روند حرکت به سمت اقتصاد دیجیتال برای ما بانکی‌ها مثل هر صنعت دیگری اجتناب ناپذیر است و مفهومی که بیشتر از آن صحبت می کنیم  بانکداری دیجیتال و ما هم مثل سایر زنجیره های ارزش در کشور در حال آماده سازی و تهیه زیرساختها در این مسیر هستیم. اقتصاد دیجیتال بدون شک در حوزه بانکی منجر به شمولیت مالی و کاهش شکاف دیجیتال در سطح جامعه خواهد شد. شمولیت مالی مفهومی به معنای فراگیری در استفاده از خدمات مالی توسط تمام مردم در تمام نقاط و بر بستر بانکداری دیجیتال است چرا که بدون ابزار نوین دسترس پذیری خدمات بسیار سخت خواهد بود. دسترس پذیری خدمات بر بال تکنولوژی و بهره برداری از خدمات تک ها مثل فین تک ها ، InsureTech ها و لند تک ها مفهوم بسیار جالبی را ایجاد می کند.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=51908

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *