فاز اول مجتمع فولاد قاینا به بهره‌برداری رسید

واحد تولید آهن اسفنجی مجتمع فولاد قاینات با حضور سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور افتتاح و به بهره‌داری رسید.

به گزارش توسعه پویا از به نقل از روابط عمومی شرکت ملی فولاد ایران، فاز اول مجتمع فولاد قاینات که امروز به بهره‌برداری رسید در زمینی به مساحت ۶۳۰هکتار و با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون یورویی و باظرفیت تولید سالیانه ۸۰۰هزارتن آهن اسفنجی در شهرستان قاین احداث شده است.

بنابه این گزارش در مراسم افتتاح که وزیرصمت و جمع دیگری از اعضای هیات دولت ومقامات استانی حضور داشتند مهندس رسول احمدزاده درسخنان کوتاهی گزارشی از وضعیت این مجتمع به رئیس جمهور ارائه کرد و اظهار امیدواری کرد با تلاش جمعی پرسنل و کارشناسان و مدیریت راهبردی شرکت ملی فولادایران و حمایت‌های مادی سازمان ایمیدرو درسال آینده و احدفولادسازی این مجتمع نیز با ظرفیت ۸۰۰هزارتایک میلیون تن فولاد به بهره برداری برسد.

احمدزاده همچنین افزود: باراه اندازی واحد تولید آهن اسفنجی برای ۲۵۰نفر بطور مستقیم و برای ۲هزارنفر بطور غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.

دراین گزارش آمده است، رئیس جمهوری پس از گزارش مدیرمجتمع فولاد قاینات ضمن ابراز خوشحالی ازاحداث و افتتاح این مجتمع که در استان خراسان جنوبی بی نظیر است گفت: جای بسی خوشحالی است که امروز مردم شریف این منطقه محروم از نعمات و برکات این صنعت عظیم برخوردار می شوند و بارقه های امید در زندگی‌شان خواهد درخشید.

رئیسی افزود: وجود چنین صنعتی عظیم می تواند که آینده خوبی برای این استان رقم بزند و تاثیرات اجتماعی و اقتصادی بسزایی را برای پیشرفت منطقه بدنبال داشته باشد.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=48826

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *