- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

فاز اول مجتمع فولاد قاینا به بهره‌برداری رسید

واحد تولید آهن اسفنجی مجتمع فولاد قاینات با حضور سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور افتتاح و به بهره‌داری رسید.

به گزارش توسعه پویا [۲] از به نقل از روابط عمومی شرکت ملی فولاد ایران، فاز اول مجتمع فولاد قاینات که امروز به بهره‌برداری رسید در زمینی به مساحت ۶۳۰هکتار و با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون یورویی و باظرفیت تولید سالیانه ۸۰۰هزارتن آهن اسفنجی در شهرستان قاین احداث شده است.

بنابه این گزارش در مراسم افتتاح که وزیرصمت و جمع دیگری از اعضای هیات دولت ومقامات استانی حضور داشتند مهندس رسول احمدزاده درسخنان کوتاهی گزارشی از وضعیت این مجتمع به رئیس جمهور ارائه کرد و اظهار امیدواری کرد با تلاش جمعی پرسنل و کارشناسان و مدیریت راهبردی شرکت ملی فولادایران و حمایت‌های مادی سازمان ایمیدرو درسال آینده و احدفولادسازی این مجتمع نیز با ظرفیت ۸۰۰هزارتایک میلیون تن فولاد به بهره برداری برسد.

احمدزاده همچنین افزود: باراه اندازی واحد تولید آهن اسفنجی برای ۲۵۰نفر بطور مستقیم و برای ۲هزارنفر بطور غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.

دراین گزارش آمده است، رئیس جمهوری پس از گزارش مدیرمجتمع فولاد قاینات ضمن ابراز خوشحالی ازاحداث و افتتاح این مجتمع که در استان خراسان جنوبی بی نظیر است گفت: جای بسی خوشحالی است که امروز مردم شریف این منطقه محروم از نعمات و برکات این صنعت عظیم برخوردار می شوند و بارقه های امید در زندگی‌شان خواهد درخشید.

رئیسی افزود: وجود چنین صنعتی عظیم می تواند که آینده خوبی برای این استان رقم بزند و تاثیرات اجتماعی و اقتصادی بسزایی را برای پیشرفت منطقه بدنبال داشته باشد.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=48826 [۱]

[۳] [۴]