سیگنال‌های مثبت بیمه دی برای ادامه روند صعودی چه بود؟

سیگنال‌های مثبت بیمه دی برای ادامه روند صعودی چه بود؟
سیگنال‌های مثبت بیمه دی برای ادامه روند صعودی چه بود؟
بیمه دی در معاملات چند روز اخیر روند مثبتی داشته در حالی که شاخص نوسانی بوده و این موضوع تحت تأثیر سیاست گذاری شرکت بر توسعه هوشمندسازی و همچنین صدور بیمه نامه آنلاین اتفاق افتاده که چشم اندازی سودساز را برای شرکت ترسیم کرده است.

به گزارش توسعه پویا از نبض اقتصاد آنلاین، همایش سراسری مدیران شرکت بیمه دی با محوریت تبیین برنامه‌های عملیاتی سال جدید که با تاکید بر هوشمندسازی و رویکرد توسعه محور بوده منجر شد تا معاملات نماد این شرکت به نام ودی مثبت دنبال شود، زیرا علاوه بر اینکه ریاست بنیاد شهید بر تحول بنیادین این شرکت تاکید کرده، مدیرعامل بیمه دی هم خبر داده که امسال صدور بیمه نامه آنلاین در همه رشته‌ها از طریق اپلیکیشن اجرایی خواهد شد و در بخش رسیدگی، ارزیابی آفلاین در دسترس خواهد بود که افزایش سهم بازار و سودآوری پایدار را برای شرکت قطعی می کند.

بیمه دی با نماد ودی در شش ماهه گذشته حدود ۱۴۰ درصد رشد داشته که تحت تاثیر افزایش سودآوری شرکت بوده است. در یکسال گذشته بیشترین سهم صدور بیمه نامه مربوط به بخش درمان بوده است که با ۸۰۰۰ میلیارد تومان در سبد خدمات شرکت سهمی ۸۴ درصدی داشته، اما در بخش خسارت پرداختی بخش درمان سهمی ۹۰ درصدی دارد و این موضوع به رسالت شرکت برمی گردد چراکه مأموریت نخست شرکت ارائه خدمات مطلوب و جلب رضایت خانواده شهدا و ایثارگران است، با این حال بیمه دی در بخش توانگری، جزو رتبه‌های برتر کشور است.

همچنین بخش دیگری از رشته های بیمه ای که سهم قابل توجهی در سبد بیمه دی دارد ثالث اجباری است که با ارزشی ۸۷۰ میلیارد تومانی ۸ درصد از بیمه نامه های صادره شرکت را تشکیل می دهد و از طرف دیگر ۳۶۹ میلیارد تومان از خسارت پرداختی شرکت مربوط به ثالث اجباری است که نشان می دهد که این بیمه نامه ها سودسازی خوبی برای شرکت به همراه دارد. از این رو سیاست بیمه دی برای صدور بیمه نامه الکترونیکی منجر به افزایش صدور بیمه نامه در این بخش خواهد شد، زیرا در شرایط کنونی به دلیل ترافیک و… بسیاری از مشتریان ترجیح می دهند از خرید بیمه نامه را به صورت آنلاین انجام دهند و دسترسی آفلاین برای آنها فراهم باشد، به همین دلیل سیاست گذاری جدید شرکت چشم اندازی سودساز را برای شرکت ترسیم کرده است و همین عاملی شده تا با وجود تلاطم بورس روند صعودی خود را حفظ کند.

در حال حاضر وضعیت اندیکاتورهای بیمه دی هم نشان می دهد که همچنان روند صعودی آن ادامه دارد، زیرا کندل های روزهای اخیر روی کیجونسن قرار گرفته و ابر سبز هم در وضعیت مناسبی است، همچنین آر اس آی هم بالاتر از ۶۰ در حال نزدیک شدن به ۷۰ است و از طرف دیگر مک دی هم کراس مثبت گرفته به طوری که ورود نقدینگی به معاملات شرکت افزایش یافته است.

شرکت بیمه دی سال گذشته در مجمع عمومی با پی بر ایی ۱۲ به ازای هر سهم حدود ۵۸ تومان سود ساخته بود که بیش از ۶۰ درصد آن را به صورت نقدی بین سهامداران توزیع کرد و امسال در گزارش ۹ ماهه به ازای هر سهم ۵۲ تومان سود به ازای هر سهم ساخته و پیش بینی می شود با اضافه شدن گزارش سه ماهه چهارم سود قابل توجهی عاید شرکت شود و احتمالا شرکت سود نقدی بیشتری توزیع خواهد کرد زیرا شرکت در سال ۱۴۰۰ یک مرحله افزایش سرمایه از محل اندوخته اجرا کرده است.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=57668

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *