سهم نخبگان مازندران در مدیریت کلان کشور

سهم نخبگان مازندران در مدیریت کلان کشور
سهم نخبگان مازندران در مدیریت کلان کشور
عضو ارشد پژوهشکده نانو شمال کشور گفت: ظرفیت‌های نخبگان مازندرانی از متوسط میزان کشوری بالاتر است و این بدین معنی است که باید در مدیریت کلان کشور سهم بسزایی به جوانان نخبه مازندرانی اختصاص یابد.

دکتر روزبه مفیدیان مشاور بنیاد نخبگان مازندران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی توسعه پویا افزود: اگر به آینده ایران و میهن عزیزمان علاقمندیم باید فکری به حال مستعدین و سرآمدان کشور بکنیم و این میسر نمی‌شود جز در سایه اعتماد و اعتقاد و اتکا به نخبگان علمی کشور که در سال‌های اخیر چه در بحث تحریم ها و چه در تولید دانش و حل مشکلات اساسی مردم گره‌گشای بسیاری از نیازهای کشور بودند.

مدیر شرکت دانش بنیان با محتمل شمردن شیفت پارادایم اقتصادی از نفت به نفع (نوآوری، فناوری، علمی) تصریح کرد:
چرخه تحریم های بین‌المللی نشان داد اگر ما بر پایه اقتصاد نفتی باقی بمانیم و به فکر جایگزین های مناسب برای آن نباشیم در سال‌های آتی مشکلات حوزه اقتصادی ما چند برابر می شود. در دکترین اقتصاد بی وزنی می‌توانیم با گسترش مرزهای دانش و از جمله تولید واکسن‌های داخلی کرونا و نیز در سایر علوم دارویی و مهندسی جزو اولین ها باشیم که این رشد ارزش افزوده با تاثیر مستقیم بر روی تولید ناخالص ملی بصورت تصاعدی موجب رشد و بالندگی اقتصادی با ثبات در کشور می‌شود.

پژوهشگر برتر حوزه مهندسی با توصیف فضای حباب گونه بر سیطره نخبگان جامعه تشریح کرد: نخبگان پاشنه آشیل صنعت کشور هستند و برای بهبود اوضاع کنونی کشور باید از توانمندی و نقطه نظرات نخبگان در بخش های مختلف اقتصادی، صنعتی و اجتماعی استفاده کرد. در تمام کشورهای پیشرفته اروپایی از دانش و تبحر نخبگان ایرانی استفاده می شود ولی در کشور خودمان هیچ نگاه ویژه ای به این قشر متمایز و متخصص نمی شود.

مشاور حوزه نخبگان دانشگاه فنی و حرفه ای اشاره کرد: بدنه نخبگان کشور نیازمند پوست اندازی و مدیریت جدیدی دارد تا ضمن عملگرایی و ایفاد نقش صحیح و ساختارگرایی دارد تا با تمرکز بر نقاط مشترک تغییرات محسوسی برای فرد فرد نخبگان بوجود آورد و بدین طریق آمار مهاجرت نخبگان را التیام داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *