روابط‌عمومی‌ها، نقش کلیدی در اکوسیستم فناوری و مدیریت وجهه سازمانی دارند

روابط‌عمومی‌ها، نقش کلیدی در اکوسیستم فناوری و مدیریت وجهه سازمانی دارند
داوود زارعیان در پنجمین رویداد گراف‌دی مطرح کرد:
روابط‌عمومی‌ها، نقش کلیدی در اکوسیستم فناوری و مدیریت وجهه سازمانی دارند
داوود زارعیان، رییس شورای سیاستگذاری گراف دی در آیین پنجمین رویداد گراف دی گفت: با توجه به نقش تاثیرگذار روابط عمومی در مدیریت وجهه سازمانی و بهینه‌سازی آن، اکنون وظایف جدید و بسیار مهمی بر عهده روابط عمومی‌های اکوسیستم فناوری کشور نهاده شده است که متناسب با تحولات، در بازسازی نام و برند سازمان نقش موثر خود را ایفا کنند.

به گزارش توسعه پویا از روابط عمومی گراف دی، دکتر زارعیان در پنجمین رویداد گراف دی که با حضور استادان برجسته ارتباطات، مدیران و کارشناسان حوزه روابط عمومی سازمان ها و شرکت ها برگزار شد دراین زمینه افزود: ساخت تصویر خوب از سازمان در شبکه‌های اجتماعی، مدیریت ارتباط با رسانه، تسهیل ارتباط با مخاطبان، مدیریت بحران، توسعه استراتژی ارتباطی، معرفی موفقیت ها و دستاوردهای سازمان و مدیریت افکار عمومی بخش های مهم مدیریت وجهه سازمانی در این حوزه پیشگام را شکل می دهند.

رییس شورای سیاستگذاری گراف دی با اشاره به اهداف والا و متعالی برگزاری رویداد گراف دی به صورت کارگاهی  در پیش از ظهر با حضور اساتید برجسته ارتباطات و  برگزاری پنل و سخنرانی فعالان جوان نوآور در اکوسیستم اظهارداشت: آینده حوزه ارتباطات، برندینگ و روابط عمومی از دل همین کارگاه ها و پنل های مشارکتی رقم زده می شود.

وی افزود: تمام کسانی که با مشتری سروکار دارند، در ساختن وجهه مدیریت سازمانی نقش مهمی دارند.

دکتر زارعیان گفت: ورود به نقش روابط عمومی در حوزه وجهه سازمانی در دنیا نیز بحث جدید و نوآورانه ای است که به مرور محتواهای علمی بسیاری توسط فعالان این بخش تولید و ترجمه خواهد شد.

وی افزود: اولین و مهم ترین ارتباط روابط عمومی با وجهه سازمانی، ساخت تصویر متناسب و صحیح از سازمان برای مشتریان است.

رییس شورای سیاستگذاری گراف‌دی اضافه کرد: مدیریت ارتباط با رسانه در حال حاضر نسبت به پنج سال گذشته با دگرگونی های بسیاری همراه بوده و سازمان هایی در این فضا موفق هستند که ارتباط تعاملی موفق را همراه با مدیریت وجهه سازمانی برقرار سازند.

حضور بین المللی

سالی مونگ ((SOLLY MOENGرییس ارتباطات شرکتی و روابط عمومی Woolworth و مدیر پیشین بازاریابی و ارتباطات در موسسه ملی گیاه شناسی آفریقای جنوبی ، به صورت آنلاین دراین پنجمین رویداد گراف دی شرکت کرد و درباره محوراین رویداد ” مدیریت وجهه سازمانی ” به بحث و بررسی پرداخت .

سالی مونگ در پنجمین رویداد گراف‌دی گفت:  ” چشم‌انداز،  کاربردی بودن قوانین، رهبری موثر، توجه به عوامل آسیب‌رسان به  برند و ارزیابی ریسک از جمله  المانهای موثر بر وجهه سازمانی هستند.

انتقال تجربه

حمیدرضا رضا پناه، مدیر عامل سرزمین هوشمند پاد نیز دراین رویداد ، به انتقال تجارب خود با محوریت ” مدیریت وجهه سازمانی ” پرداخت .

وی با اشاره به داستان برند سازمانی گفت: معرفی وجهه سازمانی می‌بایست به صورت واقعی انجام شود و وعده‌ی برند قابلیت اجرا داشته باشد.

علی چهارلنگی، مدیرعامل شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی نیز دراین رویداد تخصصی ، ضمن انتقال تجارب سازمانی خود گفت: کشورهای بزرگ با برندهای معتبر خود شناخته می‌شوند؛ لذا به نظر می‌رسد در ایران جای کار بسیاری در حوزه وجهه  برند سازمانی و شهرت برند وجود دارد.

وی افزود: شناخت محصول، خدمت و سرویس سازمان از وظایف روابط‌عمومی‌هاست و در برندسازی بسیار اهمیت دارد.

پنل  های تخصصی

همچنین در پنل تخصصی برند کارفرمایی و مدیریت وجهه سازمانی این رویداد ، مژگان رجب دوست، هم بنیانگذار و مدیر لاین جذب استعداد نارون ، درتعریف برند کارفرمایی گفت: محبوبیت و شهرت ما بین کارکنان، برند کارفرمایی را می‌ سازد.

رجب دوست در خصوص ویژگی‌های برند کارفرمایی مطلوب گفت:  برند کارفرمایی درست آن است که بر اساس نیازهای مخاطب هدف و چشم انداز سازمان طراحی شده باشد.

وی افزود: ارزش پیشنهادی کارفرما در قالب خاصی به کارجو ارائه می‌شود  و به قوت برند کارفرمایی کمک می کند.

پریسا طالبی، مدیر ارشد برند کارفرمایی در گروه کوبل نیز در این پنل تخصصی گفت: برند کارفرمایی زمانی جذاب خواهد بود که بر اساس نیازهای مخاطب هدف طراحی شده باشد. 

وی افزود: بدون تعامل و همکاری بین بخش های pr ، hr و مارکتینگ سازمان، موفقیت برند کارفرمایی ایجاد نخواهد شد.

صادق اشرفی، مدیر برند کارفرمایی گروه اسنپ و تجربه کارکنان اسنپ فود به انتقال تجارب خود  پرداخت و گفت:  کار کردن روی برند کارفرمایی حوزه‌ای پرچالش و کاری بسیار دشوار است.

نوشین محمدی، مدیر ارشد منابع انسانی شرکت چارگون گفت: منابع انسانی در ایران دائما در حال مقایسه هستند و این می‌تواند فرصتی برای رقابت شرکت‌ها باشد. 

وی افزود: فرهنگ سازمانی، ملموس بودن فرصت‌های شغلی، دیده شدن، تجربه زیست منابع انسانی با شرکت و … از نکات مهم در برند کارفرمایی است .

صابر امامی مدیرعامل شرکت عصر امین کارآفرین  همچنین دراین رویداد تاکید کرد: ارتقاء وجهه سازمانی هر شرکت حاصل تعامل سازنده، پویا و هدفمند تمام افراد و ارکان سازمان با محیط بیرونی است.

وی در ادامه بر تعامل با ذی‌نفعان، هم‌افزایی با مراکز دانشگاهی، توسعه زیست‌بوم، توسعه فرا زنجیره ارزش، توسعه تحول زنجیره ارزش و توسعه در زنجیره ارزش اصلی تاکید کرد.

امامی در خصوص عوامل اثرگذار بر وجهه سازمانی گفت: توجه به حوزه‌های  “اثرگذاری رسانه ای، توسعه دانش در زیست بوم نوآوری، سبک سرمایه‌گذاری، توسعه زنجیره ارزش و توسعه زیست بوم فناوری ” بسیار حائز اهمیت است.

علی درویشی معاون اجرایی آژانس روابط عمومی راما نیز از دیگر اعضای پنل تخصصی در این رویداد ، ضمن معرفی مجموعه راما، گفت: وابستگی به تکنولوژی‌های نوین، ارتقاء جایگاه تجزیه و تحلیل، تولید اطلاعات به جای واسطه‌گری صرف، کاهش هزینه ها و تلاش برای درآمدزایی از ویژگی‌های مهم روابط عمومی مدرن به شمار می‌رود.

وی بر لزوم تغییر روابط عمومی‌های سنتی تاکید کرد و گفت: تغییر در نوع نگرش سازمان نسبت به ارتباط با مخاطب، ارائه هدفمند و هدایت شده پیام ها و داده ها، فاصله گرفتن محور فعالیتها از حالت خشک و رسمی اداری و همچنین طبقه‌بندی گروه‌های مخاطب را  از دیگر ویژگی‌های مهم  روابط عمومی مدرن نام برد.

پنل تخصصی آخر رویداد

مینا نظری، مدیر روابط عمومی توزیع نیروی برق تبریز درپنل آخر این رویداد ، بر لزوم مطالعه مدیران عامل در حوزه ارتباطات تاکید کرد و گفت: روابط عمومی ابزار مدیران عامل نیست؛ بلکه فلسفه مدیریت است.

آرمان خالقی، معاون توسعه ارتباطات گروه شیرین عسل دیگر عضو این پنل گفت: باور مدیران ارشد در بحث مدیریت وجهه سازمانی بسیار موثر است و این،  رسالت اصلی روابط‌عمومی‌هاست.

وی افزود: شناخت وجهه سازمانی در درون و برون سازمان بسیار اهمیت دارد و مطمئناَ زیربنای ایجاد وجهه مطلوب برند در بیرون از سازمان، ایجاد وجهه مطلوب سازمانی در درون سازمان‌هاست.

خالقی بر ضرورت مدیریت بحران و مدیریت افکار عمومی توسط روابط عمومی‌ها تاکید کرد و آن را از وظایف ضروری ایشان برشمرد.

بهاره شریفیون، مدیر عامل بیمه دات کام نیز در پنل تخصصی مدیریت وجهه سازمانی به دغدغه کسب و کارها در حوزه برند پرداخت و تصریح کرد: یکی از اصول روابط عمومی امروز، اخلاق‌مداری و صداقت است.

وی ماهیت ابزاری روابط‌عمومی را نفی کرد افزود: اگر مدیر ارشد سازمان به روابط عمومی اعتقاد نداشته باشد قطعا به اهداف خود دست نخواهد یافت.

آرمان صفایی، هم بنیانگذار و مدیرعامل تریبون در بخش پایانی پنل تخصصی پنجمین رویداد گراف‌دی، تعامل درون سازمانی در تمامی بخش‌ها را یکی از عوامل موثر بر وجهه سازمانی دانست.

کارگاه های آموزشی

لازم به ذکر است ، بخش کارگاه های آموزشی این رویداد از ۸ صبح تا ۱۴ برگزار شد که با استقبال خوبی روبه رو بود . این دوره ها با حضور اساتیدی نظیر دکتر یونس شکر خواه، دکتر امیر حسن موسوی، سرکار خانم فرزانه بنی هاشم نژاد، دکتر شکری خانقاه و آقای قشمی ،  با موضوعات “روابط عمومی و رسانه های نوظهور”، “روابط عمومی قصه گو و قدرت داستان سرایی در ارتقای برند”، “تعامل با حاکمیت با استفاده از روش های نوین ارتباطی”، “مدریت تخریب و بحران های آسیب زا برای وجهه سازمانی” و “حفاظت از شهرت برند با استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی” برگزار شد .

مدیران برگزیده

در بخش پایانی رویداد ، مدیران عامل شرکت های حوزه فناوری و اقتصادی که بیشترین تاثیرگذاری را درمدیریت وجهه سازمانی در همکاری با روابط عمومی خود را داشته اند معرفی شدند .که از جمله آنان،علی حکیم جوادی مدیرعامل هلدینگ فناوری و نوآوری صاد ،مجید کیان پورمدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، مهرشاد تیموری مدیر عامل پلتفرم آنلاین سلامت بقراط ، شاهین میرزایی مدیرعامل شرکت تی تک ، پرهام رضایی رییس اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن استان البرز، صدیق زاده مدیرعامل گروه صنایع غذایی شیرین عسل ، محمد محمدی مدیرعامل شرکت زیماپی را می توان نام برد.

لینک‌کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=69392

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر اخبار مرتبط