راه‌اندازی بزرگترین مرکز مکانیزه خدمات پستی خاورمیانه تا پایان مهر

راه‌اندازی بزرگترین مرکز مکانیزه خدمات پستی خاورمیانه تا پایان مهر
راه‌اندازی بزرگترین مرکز مکانیزه خدمات پستی خاورمیانه تا پایان مهر
مدیر عامل شرکت ملی پست ایران گفت: بزرگترین مرکز تجزیه و مبادله مرسولات پستی در خاورمیانه، به زودی راه اندازی می‌شود. هوشمندسازی پست که پایه اصلی مراکز تجزیه و مبادلات است هم اجرایی خواهد شد.

به گزارش توسعه پویا، رمضانعلی سبحانی‌فر در نشست خبری که صبح امروز در ساختمان مرکزی شرکت ملی پست به مناسبت “روز جهانی پست” برگزار شد، افزود: با همه‌گیری ویروس کرونا، رویکرد‌های پست نیز تغییر کرد. در بحران بوجود آمده، شرکت نیز ناخواسته درگیر چالش‌هایی شد که زیرساخت‌های لازم را برای مقابله با آن را نداشت. اما پس از گذشت مدت زمانی کوتاه، چالش‌ها با سرعت و با توسعه زیرساخت‌ها و تجهیز مرکز تجزیه و مبادلات برطرف شد.

وی در ادامه افزود: با راه‌اندازی ۶ کانون و هاب منطقه‌ای در کشور و ۲۰ خط مستقیم همجوار میان استان‌ها، سرعت ارسال بسته‌های پستی افزایش یافت.

سبحانی‌فر گفت: تا پایان مهر بزرگ‌ترین مرکز تجزیه و مبادله مکانیزه در خاورمیانه راه اندازی می‌شود. همچنین اتصال ترازو‌های هوشمند به سامانه هم در حال انجام است. ما از طریق هوشمندسازی پست می‌توانیم سرعت و دقت ارسال مرسولات را افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران گفت: سهم پست در اقتصاد دیجیتال ۵ درصد است که باید افزایش یابد. پست، سکوی تجارت الکترونیک است و در کشور‌های پیشرفته بسیاری از اقدامات مردم از طریق پست انجام می‌شود.

وی درباره افزایش سه برابری مرسولات اینترنتی گفت: از شروع همه‌گیری کرونا تاکنون شاهد افزایش سه برابری مرسولات مرتبط با خرید و فروش‌های اینترنتی هستیم. در این دوران کسب و کار‌های دیجیتال رونق گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *