خدمات دهی نوین مرکز نوآوری بانک ایران زمین “جامپ” به استارتاپ‌ها

خدمات دهی نوین مرکز نوآوری بانک ایران زمین "جامپ" به استارتاپ‌ها
خدمات دهی نوین مرکز نوآوری بانک ایران زمین “جامپ” به استارتاپ‌ها

مدیرعامل جامپ در بیستمین نمایشگاه بین المللی ایران تلکام ۲۰۱۹ گفت: شرکت جهان ارقام پارس، هلدینگ ICT بانک ایران زمین است، که “جامپ” از آن اقتباس شده است و دارای ۷ شرکت زیر مجموعه می باشد.

مهدی عباس‌نیا مدیرعامل شرکت چامپ در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی توسعه پویا اظهار داشت: شرکت‌های زیر مجموعه جامپ به دو حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تقسیم بندی شده است. در حوزه تلکام، شرکت فرزانگان پارس با مجوز FCP فعالیت خود را در زمینه زیرساخت‌های مبتنی بر شبکه‌های فیبر نوری توسعه می‌دهد. شرکت آرین تل نیز از دیگر شرکت‌های زیرمجموعه‌ این هلدینگ است که مجوز MVNO داشته و در حوزه شبکه موبایل مجازی با اپراتورهای اصلی کشور همکاری و خدمات ارزش افزوده خوبی را برای مشتریان خود برنامه ریزی کرده است که در شبکه موبایل ارائه نماید.

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از زیر مجموعه‌های جامپ، شرکت همگرا است که یک سیستم integrator می‌باشد و تجهیزات الکاتل را در حوزه مخابرات و شبکه دیتا، تامین و در پروژه‌ها از آن استفاده می‌کند. در حوزه IT شرکت پدیسار انفورماتیک از جمله شرکت‌های زیرمجموعه جامپ است که در حوزه زیرساخت فناوری اطلاعات فعالیت دارد. شرکت سامان ایمن‌پرداز (پاژ) یکی دیگر از شرکت‌های فعال هلدینگ ایران زمین می باشد که در زمینه کسب و کارهای موبایلی متمرکز است و تاکنون چند کسب و کار را در خراسان رضوی راه اندازی کرده است. شرکت سابین تجارت آریا در هلدینگ ICT با مجوز پرداخت یاری، همه سرویس‌هایی که یک PSP دارد را ارائه می‌دهد که شرکتی نوپا و جوان است و امید آن می‌رود که در سال آینده سهمی از بازار را در حوزه پرداخت کسب کند.

مدیرعامل جامپ با اشاره به هدف اصلی راه‌اندازی مرکز نواوری افزود: به منظور توسعه فعالیت‌ها بر اساس فناوری و نوآوری روز، مرکز نوآوری ایران زمین با دو وظیفه اصلی راه اندازی شده است. وظیفه نخست آن که مشابه دیگر مراکز نوآوری می‌باشد، خدماتی است که به استارتاپ‌ها و فین‌تک‌ها برای تولید و توسعه طرح های خود ارائه می‌دهد که شامل مربیگری، راهنمایی، سرمایه گذاری اولیه تا تجاری سازی است. مسئولیت دیگری که در این مرکز تعریف شده عبارت است از؛ روی پلتفرم باز، خدمات بانکی و هرآنچه که در گروه شرکت های بانک وجود دارد را بتواند به سهولت در اختیار فین‌تک‌ها و استارتاپ ها قرار دهد. به عبارتی یک فین‌تک و یا استارتاپ در بدو ورود خود به بازار ، مشکلی برای دسترسی به خدمات و محصولات بانکی-بیمه ای و بورسی و مالی کشور را نداشته باشد. این ماموریتی است که مرکز نوآوری ما را از سایر مراکز نوآوری متمایز می کند. بنابراین در این نمایشکاه از همه فین‌تک‌ها و استارتاپ هایی که چه در نمایشگاه تراکنش و چه در تلکام حضور داشتند، دعوت می کنم تا از این امکانات فراهم شده، بخصوص پلتفرم ایجاد شده استفاده لازم و مطلوب را ببرند.

وی در پایان گفت: زمانیکه یک ایده ‌پرداز و یا استارتاپ با محدودیت دسترسی به منابع مالی و انسانی متخصص و خدماتی که سایر بازیگران در این اکوسیستم از آن برخور دارند، مواجه شود، این محدودیت می تواند برای او بسیار تعیین کننده باشد. به طوری که ممکن است ایده پرداز و یا استارتاپ برای ادامه فعالیت خود، نا امید شده و یا ایده و محصول خود را ناتمام رها کند و نتواند آن را بطور کامل و جامع تولید و توسعه دهد. به دلیل این نیاز، در مرکز این امکان را فراهم شده که به راحتی دسترسی به پلتفرم بانکداری باز ایران زمین در اختیار فین تک ها و استارتاپ ها قرار گیرد. سایر کسب و کارها نیز می‌توانند با مجموعه مرکز نوآوری همکاری داشته و خدمات و محصولات خود را در پلتفرم باز قرار دهند و سپس در اختیار فین تک ها و استارتاپ قرار گیرد.

امیدواریم بخشی از مسئولیت اجتماعی خود را در این حوزه ایفا نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *