تنها راه محقق شدن خواسته‌های جوانان؛ راه اندازی کارزار مطالبه‌گری

تنها راه محقق شدن خواسته‌های جوانان؛ راه اندازی کارزار مطالبه‌گری

دکتر روزبه مفیدیان عضو ارشد پژوهشکده نانو شمال کشور در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی توسعه پویا مطرح کرد:
با تبیین بیانیه گام دوم انقلاب موجی از مطالبه‌گری جوانان در شهرهای مختلف به راه افتاده است و این رویه سر آغاز توسعه و رویش نور امید در دل مردم خواهد بود.

وی با اشاره به نقش کمرنگ جوانان در گذشته و تاثیرگذاری بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری افزود: در دولت های قبلی جوانان عنصر منفعل جامعه ما بوده و به همین دلیل شاهد مهاجرت نخبگان و فارغ التحصیلان به کشورهای دیگر بوده ایم. اما با روی کار آمدن مجلس انقلابی و جوان و نیز منویات رهبری بر پایه نظریه گام دوم انقلاب که موجی از امید و عدالت خواهی در ذیل آن بوجود آمد، ریشه‌های خودباوری در جوانان و مستعدان جامعه بیشتر شده و انگیزه های خدمت و جسارت در قالب مطالبه‌گری اجتماعی افزایش یافته است.
این نخبه جوان از عملکرد نمایندگان مجلس به عنوان بازوی عدالت خواهی یاد کرد و ادامه داد: در این میان نمایندگان مجلس یازدهم نقش اساسی‌در پیشبرد این هدف ایفا می‌کنند و سردمدار‌ پرچم مطالبه گری جوانان هستند. در این اوضاع بحرانی اقتصادی و سیاسی نمایندگان مجلس می توانند نقش پیوند دهنده بین مردم و مسئولین و مسبب آشتی جوانان با آرمان های اصلی انقلاب اسلامی باشند. آنها با درایت و بصیرت و شناخت کافی از حوزه جوانان قادر به خلق حماسه های بزرگی هستند که در این راه نباید از نقش نخبگان دانشگاهی و فارغ التحصیلان کارآفرین غافل شوند.

مشاور سابق بنیاد ملی نخبگان مازندران همچنین تاکید کرد: حضور یک مشاور نخبه در کنار نمایندگان مجلس می‌تواند ضمن بازگشودن راه های ورود جوانان به عرصه اجتماعی، خواستگاه اجتماعی آنان را تقویت کرده و در آینده نزدیک شاهد به بار نشستن درخت شکوفایی و توسعه ایران در سایه نیروهای جوان و کارآزموده باشیم.
دکتر مفیدیان ضمن تاکید بر مطالبه اصلی جوانان امروز بر تشکیل فراکسیون نخبگان یادآور شد: جامعه امروز ما باید بر پایه علم و دانش پایه ریزی شود و دوران اقتصاد نفتی به سرآمده است. دنیای قرن ۲۱ عصر فناوری و تحول علمی است که نیازمند جوانان شایسته و نخبه اندیش دارد و قطعا ایران ما که معدن نخبگان و نوآوران است در این آرنجمان خواهد درخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *