تمرکز مدیریت شهری در طراحی شبکه معابر، تقدم پیاده‌ها بر سواره‌هاست

تمرکز مدیریت شهری در طراحی شبکه معابر، تقدم پیاده‌ها بر سواره‌هاست
گلشنی در کارگاه آموزشی «فرارشته‌ای بودن پیاده‌مداری» تأکید کرد؛
تمرکز مدیریت شهری در طراحی شبکه معابر، تقدم پیاده‌ها بر سواره‌هاست
کارگاه آموزشی «فرارشته‌ای بودن پیاده‌مداری»، سومین جلسه آموزشی از سلسله آموزش‌های سازمانی است که به همت اداره کل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران و به میزبانی شهرداری منطقه ۱۴ برگزار شد.

به گزارش توسعه پویا از روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ کارگاه آموزشی «فرارشته‌ای بودن پیاده‌مداری» با حضور مهدی گلشنی، مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق این معاونت و سرهنگ احسان مومنی، معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ و با شرکت معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق شهرداری و رؤسای مناطق پلیس راهور پایتخت برگزار شد.

مهدی گلشنی، در ابتدای این جلسه بر لزوم هم‌اندیشی و ایجاد فضای همفکری و تعامل سازنده بین سازمانی برای رفع مسائل و مشکلات ترافیکی که عمدتاً ناشی از تفکر خودرومحوری است، تأکید کرد و گفت: تمرکز بر اولویت‌دهی به عابران پیاده نسبت به خودروها در برنامه‌ریزی و طراحی شبکه معابر شهری از مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت شهری برای عینیت بخشیدن به شهر انسان‌محور است.

مُنا خلیلی، معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۱۴ نیز نقش آموزش برای ارتقای آگاهی در مسیر کاهش هزینه‌های زیرساختی، عملیات مهندسی و رسیدن به دیدگاه مشترک را مورد تأکید قرار داد.

حمید ناصری، پژوهشگر تاریخ مدیریت شهری و تهران‌شناس نیز با ارائه توضیحات مختصری از تاریخچه منطقه ۱۴ و سیر تحولات جابه‌جایی و حرکت شهروندان در گذشته و تغییر رفتار از پیاده‌مداری به خودرومحوری، بر اهمیت و ضرورت توسعه حمل و نقل ریلی تأکید کرد.

بر اساس این گزارش، با توجه به اهمیت آموزش مستمر و هدفمند، این دوره‌ها در راستای بازآموزی، ارتقای آگاهی‌ها و رسیدن به یک ادبیات مشترک در حوزه‌های مختلف به ویژه مسائل مرتبط با شهر انسان‌محور همه ماهه برگزار می‌شود.

گفتنی است، دورۀ آموزشی «فرارشته ای بودن پیاده‌مداری» با هدف تغییر نگرش و تأکید بر اهمیت تقدم عابر پیاده بر سواره در طراحی و برنامه‌ریزی شهری توسط دکتر مهرداد تقی‌زاده و مرضیه باریکانی، ارائه شد.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=60064

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر اخبار مرتبط