تخصصی بودن نمایندگی‌ها و برگزاری دوره‌های آموزشی، دو اقدام مهم جذب مشتریان در صنعت بیمه

تخصصی بودن نمایندگی‌ها و برگزاری دوره‌های آموزشی، دو اقدام مهم جذب مشتریان در صنعت بیمه
مدیر فروش بیمه‌های زندگی شرکت البرز مطرح کرد؛
تخصصی بودن نمایندگی‌ها و برگزاری دوره‌های آموزشی، دو اقدام مهم جذب مشتریان در صنعت بیمه
مدیر فروش بیمه‌نامه‌های زندگی شرکت البرز در گفت‌وگو با «توسعه پویا»، گفت: اگر ما آگاهی و تخصص را به عنوان مهمترین ابزار کار هر فردی که در کسب‌وکار بیمه فعالیت دارد در نظر بگیریم، دو اقدام مهم باید توسط شرکت‌های بیمه صورت پذیرد که به تبع آن رضایت‌مندی آحاد مردم جامعه و حتی فعالان صنعت بیمه بیشتر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار توسعه پویا، مختار ناصری، مدیر فروش بیمه‌های زندکی شرکت البرز ضمن تبریک روز جهانی آگاهی از صنعت بیمه گفت: در ابتدا «روز جهانی آگاهی از صنعت بیمه»، را به کلیه فعالان این صنعت تبریک عرض میکنم و امیدوارم با درک درست معنی این روز، بتوانیم آن‌را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.

ناصری با تاکید به نیاز مبرم آگاهی در صنعت بیمه به نکاتی اشاره کرد و گفت: اگر ما آگاهی و تخصص را به عنوان مهمترین ابزار کار برای هر فردی که در کسب و کار بیمه فعالیت دارد در نظر بگیریم، دو اقدام مهم باید توسط شرکت‌های بیمه صورت پذیرد که به تبع آن رضایت‌مندی آحاد مردم جامعه و حتی فعالان صنعت بیمه بیشتر خواهد شد. قدم اول که بسیار اهمیت دارد محدود نمودن نمایندگان به یک رشته بیمه است، یک نماینده نمی‌تواند از کلیه رشته‌های بیمه‌ای شناخت کامل داشته و بر اساس شناخت همه جانبه، محصول مناسب را به مشتریان خود ارائه دهد. همانگونه که در خود شرکت‌های بیمه، مدیران و کارشناسان متخصص تربیت می‌کنند نه کارشناسان جنرال که همه محصولات را بشناسد، زیرا عملا این امکان پذیر نیست. لذا هر نماینده‌ بیمه نیز در یک یا نهایتا دو رشته بیمه‌ای باید به صورت تخصصی فعالیت نماید. در دنیا علاوه بر اینکه اکثر نمایندگان به صورت تخصصی در حوزه بیمه فعالیت دارند، حتی بسیاری از شرکت‌های بیمه هم سعی در ارائه تخصصی خدمات خود به بیمه‌گذاران هستند.

نکته دوم که کمک زیادی به آگاهی نمایندگان خواهد کرد، به‌روز کردن و بازآموزی دوره‌ای دانش و فن بیمه‌ای نمایندگانی که در رشته‌های تخصصی خود هستند، متاسفانه بسیاری از نمایندگان بعد از اخذ کد نمایندگی و شروع به فعالیت بیمه‌ای، دیگر برنامه‌ای برای توسعه خود و کسب‌وکارشان ندارند و شرکت‌های بیمه باید در این باره با اقدامات مناسب این حوزه به ارائه بهتر خدمات به صنعت بیمه و بیمه‌گذاران خود کمک نمایند، هر چقدر نمایندگان توانمندتر باشند قطعا بیمه‌گذاران راضی‌تر و مشکلات آتی کمتر خواهد بود.

از مطالب بالا می خوام وام بگیرم و گریزی به توسعه بیمه‌های زندگی بزنم، در چند سال گذشته که شاهد توسعه بیمه‌نامه زندگی در کشور بودیم، دقیقا هر دو نکته بالا یعنی جذب و تربیت نمایندگان تخصصی در حوزه بیمه‌های زندگی از دلایل اصلی توفیق شرکت‌ها در این رشته بیمه‌ایی بوده‌است. البته صنعت بیمه نیز مانند خیلی از صنایع دیگر در کشور مستلزم اصلاح اساسی در زیرساخت‌های خود است که در صورت اصلاح نشدن آنها اجرای موارد فوق به تنهایی فقط باعث نارضایتی شبکه‌های فروش به دلیل محدود شدن بازار آنها خواهد شد.
 لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=60058

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر اخبار مرتبط