تمام روستاها تحت پوشش خدمات بانکی پست بانک قرار دارند

تمام روستاها تحت پوشش خدمات بانکی پست بانک قرار دارند
تمام روستاها تحت پوشش خدمات بانکی پست بانک قرار دارند
مدیر شعب پست بانک استان اصفهان در مصاحبه با روزنامه نصف جهان با اشاره به فعالیت حدود ۶۰۰۰ باجه بانکى روستایى و بیش از ۴۰۰ شعبه مستقل در سطح کشور خاطر نشان کرد: پست بانک ایران تنها بانکى است که تمام روستاهاى کشور را تحت پوشش خدمات بانکى نوین قرار داده است.

به گزارش توسعه پویا، افشین کلانى مدیر شعب پست بانک استان اصفهان همچنین تاکید کرد: پست بانک ایران بدون در نظر گرفتن صرفه اقتصادى و مالى خدمت رسانى خود را از سال۱۳۸۴ در روستاها و با مشارکت بخش خصوصى آغاز کرد و هم اکنون در استان با فعال سازى ۴۰۲ باجه بانکى روستایى به تمامى روستاهاى استان به روزترین خدمات بانکى را ارائه مى‌کند.

وى ضمن برشمردن خدمات الکترونیکى پست بانک در روستاها افزود: پست بانک استان با فعال سازى ۲۱۶ خودپرداز و ۳۱ کش لس( خودپرداز غیر نقدى) ۴۰۲ پوز شعبه اى( جهت انتقال وجه شتابى ) در روستاهاى استان فعال کرده است.

وى ادامه داد :پست بانک استان اصفهان با تجهیز کامل باجه هاى روستایى به انواع دستگاه‌هاى بروز و انواع خدمات بانکى نوین همچون دستگاه صدور آنى کارت که در راستاى وظایف قانونى خود مى باشد در بعد دیگر با ارائه انواع خدمات بانکى به کارگاه ها و شرکت هاى تولیدى گامهاى بلندى برداشته است که می‌توان به پرداخت ۳۴۸۰ فقره تسهیلات در قالب سرمایه در گردش؛ خرید دین جمعاً به مبلغ ۱۶ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد.

کلانى افزود: پست بانک استان اصفهان در بسیارى از شاخص هاى مهم بانکى جزو برترین استانها بوده در با مبلغى بیش (LC ) این شاخص ها می‌توان به صدور بیش از ۲۱۲۵ فقره ضمانت نامه و اعتبارات اسناد داخلى از ۲۰ هزار میلیارد ریال در سال گذشته اشاره کرد و در سالجارى نیز با تمام توان در جهت حمایت از تولید درحال ارائه این خدمات به بنگاه‌هاى تولیدى هستیم.

مدیر شعب استان اصفهان، با اشاره با آمار تسهیلات تکلیفى از پرداخت ۸۰۰ فقره تسهیلات ازدواج در شعب استان خبر داد و تصریح کرد: تاکنون ۶۳۰ فقره تسهیلات ودیعه مسکن،۱۳۱۰ فقره تسهیلات جوانى جمعیت، ۸۸۴ فقره تسهیلات کمیته امداد و بهزیستی و مشاغل خانگی، ۱۱۷۹۴ فقره تسهیلات مرابحه و ۲۵۴۲ فقره تسهیلات قرض الحسنه روستایى نیکان جمعا به مبلغ ۸ هزار میلیارد ریال و همچنین ۳۰۰ فقره تسهیلات طرح های درآمدزای دهیاری ها جمعاً به مبلغ ۱۱۰۰ میلیارد ریال طى سال ۱۴۰۱ پرداخت شده است.

وى از انجام ۱۳۶ میلیون فقره تراکنش غیر حضورى از طریق همراه بانک، اینترنت بانک، دستگاه‌‎هاى خودپرداز، کش لس و پین پد شعبه اى طى سال در استان گذشته خبر داد و ادامه داد: این حجم از عملیات بانکى در روستاها علاوه بر کسب رضایت مردم روستاهاى استان موجب عدم مهاجرت آنان به شهرها شده و سفرهاى زائد را از پیش پاى آنان به جهت دریافت خدمات بانکى برداشته است.

از دیگر شاخص ها و فعالیت هاى مورد اشاره وی واگذارى ۷۸۵۷۰۶ فقره چک طى سال گذشته در سامانه چکاوک جهت وصول بالغ بر ۲۲۷ هزار میلیارد ریال بوده است که این حجم حدود ۳۰ درصد کل چک‌هاى واگذارى پست بانک کشور را تشکیل داده است.

وى در پایان افزود: با فعالیت باجه هاى بانکى روستایى حدود هزار نفر اشتغال ایجاد شده که در این باجه‌ها باعناوین مختلف مشغول به کار هستند.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=60528

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر اخبار مرتبط