تقویت تعاملات بانکی ایران و روسیه با برقراری خطوط اعتباری

تقویت تعاملات بانکی ایران و روسیه با برقراری خطوط اعتباری
تقویت تعاملات بانکی ایران و روسیه با برقراری خطوط اعتباری
نشست مشترک مدیران ارشد بانک توسعه صادرات ایران و وب بانک روسیه با هدف توسعه تعاملات بیشتر برگزار شد.

به گزارش توسعه پویا از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، عباس هنرمند عضوهیات مدیره این بانک در این جلسه، روابط ایران و روسیه در سال های اخیر را مطلوب و رو به رشد دانست و گفت: بستر رشد تعاملات اقتصادی بین دو کشور، توسعه تعاملات بانکی است.

وی چالش های حوزه بانکی را مهمترین مشکل موجود در مسیرارتقا تعاملات اقتصادی بین ایران و روسیه عنوان کرد و گفت: خطوط اعتباری بین بانک های ایرانی با برخی بانک های روسیه برقرار شده که زمینه ساز گسترش مبادلات دو کشور خواهد شد.

هنرمند با اظهار امیدواری در مورد عملیاتی شدن تفاهم های صورت گرفته، یادآور شد: این جلسه با هدف گفت و گو برای تسهیل فرایندهای اجرایی مذاکرات برگزار شده و پروژه های مشترک ایران و روسیه، فرصت مناسبی برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور است.

در ادامه این جلسه، قائم مقام وب بانک روسیه، ضمن اظهار خشنودی از برگزاری این جلسه، گفت: وب بانک یک بانک صد درصد دولتی در روسیه است که در پروژه های صنعتی متعددی در خاورمیانه و آسیای مرکزی همکاری داشته است.

دنیل آلگولیان، ایران را یک درگاه ارتباطی برای تعاملات مالی در دوران تحریم دانست و گفت: بر این باوریم که فرصت مناسبی برای ایجاد ارتباطات جدید بانکی بین ایران و روسیه فراهم شده است.

وی اظهار داشت: این بانک متشکل از مجموعه ای از شرکت های توسعه ای با سرمایه ای بالغ بر ۶۰ میلیارد دلار است که توان تامین مالی پروژه های بزرگ، از جمله در ایران را دارد.

این مقام ارشد وب بانک خاطرنشان کرد: پس از تحریم ها، وب بانک در تلاش است برنامه ها و اهداف کاری خود را به منظور توسعه تعاملات بانکی با کشورهای دیگر به ویژه ایران، تغییر دهد و در این مسیر عزم جدی دارد.

در این دیدار جزییات همکاری های آتی با وب بانک روسیه به صورت کارشناسی بررسی شد و دو بانک به توافقاتی در این زمینه دست یافتند.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=76686

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *