بیمه نقطه امید اقتصاد کشور است

بیمه نقطه امید اقتصاد کشور است
رئیس کل بیمه مرکزی در نشست مشترک شورای هماهنگی بیمه های استان اصفهان:
بیمه نقطه امید اقتصاد کشور است
شرایط زمانی و محیطی حال حاضر کشور فرصتی استثنایی برای صنعت بیمه است که اگر از این فرصت بدرستی استفاده نکنیم حتی می تواند به تهدید تبدیل شود.

به گزارش توسعه پویا از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی، مجید بهزادپور در نشست شورای هماهنگی بیمه استان اصفهان ضمن بیان مطلب بالا گفت: تکنولوژی‌های جدید ضرورتی است که اگر از آنها درست استفاده کنیم موفق خواهیم شد و لازمه این حرکت، تدوین ساختار و تصویب مقررات جدید است. 
مهندس مجید بهزادپور با اشاره به اینکه توجه به ارتباطات بین‌المللی به عنوان دیگر ویژگی حال کشور گفت: با وجود اِعمال تحریم ها موضوع برقراری ارتباط بیمه ای با سایر کشورها به صفر رسیده بود که هر چند باعث ایجاد فرصت هایی مانند پوشش ریسک های بزرگ در کشور  شد ولیکن حبس ریسک ها در کشور نیز در دراز مدت به این صنعت آسیب وارد می کند.
وی با اشاره به این موضوع که کارهای بسیار بزرگی در صنعت بیمه کشور با اتکا به توانمندی همه فعالان این بخش انجام شده است گفت: متاسفانه خیلی ها در کشور از این تلاش بی خبر هستند و شاید نمی دانند که صنعت بیمه کشور به عنوان یکی از ارکان اقتصادی کشور، ریسک حداقل ۱۰ برابر نقدینگی کشور را بدون اینکه یک ریال ازکشور خارج شود، پوشش می‌دهد.
مهندس بهزادپور در بخش دیگری از سخنان خود از استقبال کشورهایی مانند سوریه، عراق، بحرین، امارات، عمان، عربستان، قزاقستان، ازبکستان و آذربایجان برای برقراری ارتباط بیمه ای با ایران خبر داد و اضافه کرد: با ارتباطاتی که با وزارت امور خارجه برقرار شده، تعاملات و مذاکرات لازم با سفرای معرفی شده به سایر کشورها تقویت شده و با این تعاملاتی که تقریبا هیچ هزینه ای برای کشور ندارد به ارتقای جایگاه صنعت بیمه می اندیشیم.
رییس کل بیمه مرکزی در ادامه از توجه به سرمایه گذاری به عنوان یکی از رویکردهای جدید بیمه نام برد و گفت: با این رویکردها آرام آرام سطح جدیدی از تعاملات را دردولت تجربه می کنیم و تحول اقتصادی هم با این رویکرد محقق می شود.
مهندس مجید بهزادپور در بخش دیگری از سخنان خود از بیمه به عنوان نقطه امید اقتصاد یاد کرد و ادامه داد: تمامی این حرکت‌ها در جهت تحقق شعار سال یعنی مهار تورم و  رشد تولید است.
وی با اشاره به توجهات برخی از مسوولان به بیمه و رضایت آنان از عملکرد این حوزه گفت: بیمه با همه مظلومیتی و گمنامی ها در عرصه اقتصادی و اجتماعی به  فعالیت خود ادامه می‌دهد چرا که اعتقاد  داریم کار خوب دیده می شود.
مهندس بهزادپور از  کریدورهای راهسازی برای پوشش ریسک های مرتبط به عنوان یکی از  فرصت های صنعت بیمه یاد کرد که هم می‌تواند به اقتصاد و اشتغال و توسعه کشور کمک کند و هم در درازمدت منافع بیمه ای را تامین می کند.
وی در پایان سخنانش از سه محور “اهمیت‌دادن به شغل و حرفه”، “همیاری همه برای تحقق تحول” و “ارائه خدمت به مردم” به عنوان مهم ترین رویکردهای اتخاذ شده برای همکاری متقابل نام برد و گفت: در کنار مردم بودن در هنگام سختی ها یکی از فرصت هایی است که نصیب هر کسی نمی شود باید قدر این فرصت را بدانیم و گام های اساسی در جهت رضایت مردم برداریم.
گفتنی است در این دیدار که با حضور نمایندگان همه شرکت‌های بیمه ای فعال در استان اصفهان برگزار شد،  مدیران عامل شرکت های بیمه کوثر، البرز و میهن به ارائه دیدگاه‌های خود پرداختند و برخی از حاضران نیز از این فرصت برای ارائه نظرات استفاده کردند.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=58933

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *