برای مشتریان ویژه باید خدمات خاص تعریف کرد

عضو هیات مدیره در دیدار با رئیس و کارکنان شعبه کیش:
برای مشتریان ویژه باید خدمات خاص تعریف کرد
عضو هیات مدیره در دیدار با رئیس و کارکنان شعبه کیش:
برای مشتریان ویژه باید خدمات خاص تعریف کرد
عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران در جمع همکاران شعبه کیش با تاکید بر استفاده از ظرفیت گردشگری این منطقه، گفت: این موضوع فرصت مغتنمی برای ارزآوری و اشتغالزایی در کشور است و با  توجه رسالت بانک توسعه صادرات ایران در این دو بخش، باید از این ظرفیت برای جذب سرمایه گذاری استفاده کرد.

به گزارش توسعه پویا از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، مرتضی ذکاوت در جمع همکاران شعبه کیش، با تاکید بر ضرورت تغییر رویکرد بانک، اظهار داشت: سایر بانک ها در حوزه گردشگری تسهیلات خرد اعطا می کنند، در حالی که بانک توسعه صادرات می تواند سرمایه گذاران بزرگ فعال در عرصه هتل داری را جذب و از روش‌های مختلف تامین مالی آنها را برعهده بگیرد.

وی به تشریح توان و ظرفیت شرکت های تابعه بانک در تامین سرمایه پروژه های مختلف پرداخت و اظهار داشت: شرکت های تابعه به عنوان بازوی اجرایی بانک می توانند از طریق بازار سرمایه، تامین مالی های کلان را برعهده بگیرند.

عضو هیات مدیره بانک با تاکید بر لزوم حضور بانک در حوزه خدمات، اذعان داشت: امروز حوزه خدمات، ارزش افزوده بیشتری نسبت به حوزه تولید دارد و بستر مناسبی برای ورود بانک و جذب مشتری است؛ کشور های حوزه خلیج فارس از این فرصت به خوبی بهره برداری کرده اند و توانسته اند تمرکز ارزآوری خود را از حوزه نفت بردارند.

وی جزیره کیش را سرزمینی مستعد برای ایجاد زنجیره خدمات دانست و گفت: این زنجیره، مشتمل بر مشتری، شرکت و بانک باید به شکلی طراحی شود که نتیجه آن یک چرخه سودآور برای بانک باشد، در این بخش ارتباط بانک با صنعت هتلداری و گردشگری اهمیت ویژه ای دارد و باید توجه داشت، تامین مالی مشتریان با بنگاه های تولیدی متفاوت است.

ذکاوت با ذکر این مهم که در همه دنیا «نیاز »، عنصر محرک است، گفت: این خدمت است که تعیین می کند که برخورد با مشتری چطور باشد بنابراین برای مشتریان خاص، باید خدمات جدید تعریف شود، ارتباط با کیش وندان و صدور کارت اعتباری از راهکار هایی است که می تواند توجه مشتریان را جلب کند.

وی با اذعان به اینکه بانک باید برای دستیابی به هدفگذاری های انجام شده هزینه کند، خاطرنشان کرد: ما خودمان را جدی قلمداد نمی کنیم و از طرفی در فعالیت ها جدی نیستیم. نباید منتظر سیستم باشیم، برای رشد و ارتقا لازم است با همت و خلاقیت راهکار پیدا کنیم.

ذکاوت اضافه کرد: برای تحرک و پویایی بانک وجود یک محرک درونی احساس می شود، باید با همدلی مدیران بانک برای طراحی یک اکوسیستم هماهنگ، همسو و قدرتمند، برنامه ریزی کرد.

در این نشست، معاون اعتبارات بانک با تبیین خدمت گردش مالی به عنوان یکی از خدمات بانکی گفت: مبنای اعطای تسهیلات، اعتماد به مشتری است و به دلیل قانونِ عدم استفاده از منابع سرزمین اصلی در منطقه آزاد، محدودیت هایی در این زمینه داریم.

وی افزود: مشتری در اعتبارسنجی باید امتیازات لازم را کسب کند. از آنجا که شما با شناختی که از مشتری دارید، وزن اعتباری او را را می دانید، لازم است جرات تصمیم گیری داشته باشید. ما برای درخواست های بالاتر از سقف در مرکز با بررسی اطلاعات ارسالی مشتری، در صورت احراز میانگین و عدم مشکل در منابع، می توانیم تا چهار برابر حساب، تسهیلات به مشتری اعطا کنیم.

ساعدی فر تاکید کرد: دراین زمینه شرط نظارت  باید رعایت شود یعنی سپرده مشتری تا آخر دوره در بانک باقی بماند. و البته مشتری با میانگین ضعیف می تواند با پول در گردش، آن را جبران کند.

مدیر امور شعب و بازاریابی بانک نیز ضمن تشکر از همکاران شعبه برای برگزاری نمایشگاه، گفت: تا امروز در حوزه سیاست های اعتباری برنامه اختصاصی برای شعبه ها تعریف نکردیم. هرچند تفاوتی بین شعبه ها نیست و نکته مهم و اساسی این است که سقف ها نباید مانع فعالیت شعب باشد.

یوسف نجدی یادآور شد: بازاریابی در شعب باید تقویت شود چرا که رشد و ارتقای شعبه در گرو توسعه تعامل با صادرکنندگان منطقه است.

در پایان، رئیس شعبه کیش با ارائه گزارش عملکرد شعبه به تشریح فعالیت های شعبه در نمایشگاه قبلی پتروشیمی پرداخت.
تورج محسن نیا گفت: تمرکز شعبه بر جذب مشتریان اعم از خرد و کلان است و به نظر می رسد افزایش دوره میانگین می تواند در مسیر ارائه خدمات و تسهیلات و جذب مشتری تاثیر مثبت بگذارد.

به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران در این دیدار، همکاران شعبه کیش، چالش ها و پیشنهادات خود را با مدیران حاضر در جلسه در میان گذاشتند.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=75660

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *