اطلاعیه فرودگاه بین‌المللی پیام در خصوص مطالب منتشرشده از جزئیات حادثه سقوط هواپیما در “روزنامه اعتماد”

اطلاعیه فرودگاه بین‌المللی پیام در خصوص مطالب منتشرشده از جزئیات حادثه سقوط هواپیما در "روزنامه اعتماد"
اطلاعیه فرودگاه بین‌المللی پیام در خصوص مطالب منتشرشده از جزئیات حادثه سقوط هواپیما در “روزنامه اعتماد”
فرودگاه بین المللی پیام درخصوص مطالب خلاف واقع منتشر شده از جزئیات حادثه سقوط هواپیما در روزنامه اعتماد، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش توسعه پویا، روابط عمومی فرودگاه بین المللی پیام ضمن تسلیت ضایعه درگذشت جانباختگان سانحه هوایی سقوط هواپیمای آموزشی به خانواده ایشان و جامعه هوانوردی کشور، در واکنش به گزارشی با عنوان جزئیات حادثه سقوط هواپیمای آموزشی در روزنامه اعتماد، جهت تنویر افکار عمومی و رفع شائبه ایجاد شده، اطلاعیه ای به شرح زیر منتشر نموده است که مقتضی است طبق قانون مطبوعات کشور نسبت به درج آن اقدام لازم صورت گیرد:

۱- روزنامه اعتماد در متن ابتدایی گزارش خود به نقل از یک منبع آگاه آورده؛ ماشین آتش نشانی به دلایلی نامشخص واژگون شده که اعلام می‌داریم بنا به مستندات موجود، تیم اطفاء حریق فرودگاه با سه خودرو به محل حادثه اعزام شده که ۲ دقیقه بعد از وقوع سانحه، دو خودرو به محل حادثه رسیدند و اطفا صورت گرفته است. متاسفانه بدلیل ناهمواری زمین در محدوده سقوط هواپیما، یکی از خودروهای اطفا در فاصله کمتر از ۱۰۰ متر تا صحنه حادثه، واژگون می‌شود که طبق بررسی های اولیه و نظر شاهدان عینی، این واژگونی هیچ گونه خلل و تاثیری درحضور به موقع و انجام عملیات اطفا نداشته است.

۲- روزنامه اعتماد ادعا نموده است که فرودگاه پیام از ایمنی کمی برخوردار است! حال سوال اینجاست که این رسانه چگونه و با چه بررسی‌هایی و کدام تخصص و دانش حوزه هوانوردی فرودگاه بین المللی پیام را کم ایمن دانسته است!! فرودگاه بین المللی پیام با نزدیک به ۳۰ سال فعالیت و بعنوان بزرگترین مرکز آموزش خلبانی کشور و فرودگاه تخصصی کارگو (حمل بار هوایی) توانسته با کسب استاندارهای بین المللی و با اخذ مجوزهای لازم از سازمان هواپیمایی کشوری، بخش پروازهای مسافری در دو حوزه داخلی و بین المللی را راه اندازی کند. فرودگاه پیام در سه سال گذشته بالغ بر ۶۵۰۰۰ پرواز سبک و فوق سبک داشته است که بر اساس آمارهای ثبت شده، در مجموع فقط ۳ مورد از آنها در زمره رخدادهای منجر به حادثه و ۱ مورد اخیر رخداد جدی منجر به جرح و فوت گردیده که جزء کم حادثه ترین فرودگاههای آموزشی دنیا به شمار می رود.

۳- نویسنده گزارش با اشاره به صفحه اینستاگرام یکی از همکاران محترم مرحوم نوید عربی مقدم (مربی خلبان) ریاست سازمان محترم هواپیمایی کشور را خطاب قرار داده و اعلام کرده است کتبا بابت ایمنی کم فرودگاه پیام هشدار داده‌ایم. البته حق پاسخ به این ادعا توسط سازمان هواپیمایی کشور محفوظ خواهد بود، اما شرکت بوتیاماهان (شرکت محل خدمت مرحوم نوید عربی مقدم) ضمن رد هرگونه نامه نگاری با سازمان هواپیمایی برای اعلام کم ایمن بودن فرودگاه پیام رسماً اعلام کرده است منتظر اعلام نظر رسمی سازمان هواپیمایی کشوری جهت علت سقوط هواپیما هستیم و هرگونه خبر منتسب به این شرکت در خصوص تردید در ایمنی فرودگاه پیام تکذیب می‌شود.

۴- نویسنده در بخشی از این گزارش به نقل از یکی دیگر از همکاران شاغل در بوتیا ماهان آورده صنعت هوانوردی داغدار شده و دلیل این حادثه را نیز سهل انگاری مسئولین دانسته! شک نداریم این حادثه نه تنها صنعت هوانوردی بلکه هر انسانی را متاثر و داغدار کرده است، اما طبق بررسی های صورت گرفته تاکنون، نقص فنی هواپیما باعث بروز چنین حادثه اسفناکی شده است.

از روزنامه اعتماد و کلیه رسانه های کشور انتظار می رود در مواجهه با اینگونه وقایع و حوادث، رفتار حرفه ای داشته باشند و به نقل قول از افراد فاقد صلاحیت و منابع به ظاهر آگاه مجهول الهویه استناد ننمایند؛ چرا که نشر مطالب خلاف واقع موجب تشویش اذهان عمومی شده و اندوه خانواده های داغدار را تشدید خواهد کرد.

در پایان مجددا تاکید می‌گردد مسئولیت بررسی سوانح و اعلام گزارش علل بروز سانحه، دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری می باشد و فرودگاه پیام حق پیگیری قانونی خود را نزد مراجع ذی صلاح در قبال نشر اینگونه مطالب محفوظ می‌داند.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=62710

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر اخبار مرتبط