مدیرعامل شرکت ملی پست به واگذاری خدمات نیابتی دستگاه های اجرایی به دفاتر پستی و دفاتر ict روستایی اشاره کرد و افزود: “با واگذاری این خدمات به دفاتر پستی به ارتقای سلامت اداری کمک شده و بخش عمده ای از رانت خواری های موجود در سازمان ها کاهش می یابد.”
به گزارش توسعه پویا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست؛ رمضانعلی سبحانی فر در نشستی که صبح امروز ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ با حضور نمایندگان دیوان محاسبات کشور و مدیران شبکه پستی داشت، با اشاره به شرایط سختی که طی یک سال و نیم گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا بر پست تحمیل شد عنوان کرد: “طی این دوران با رونق گرفتن تجارت الکترونیک و تغییر رویکرد ارسال پاکت به بسته و امانات پستی با چالش هایی نظیر عدم زیر ساخت مناسب ، کمبود خطوط رهسپاری متناسب با حجم مبادلات از یک سو و از سوی دیگر عدم افزایش درآمد متناسب با حجم مرسولات روبرو شدیم.”
سبحانی فر ادامه داد: “هموطنان ساکن در روستاها و مناطق محروم نیز به برکت بهره مندی از فضای مجازی و دسترسی آسان به بازارهای اینترنتی در ایام شیوع ویروس کرونا، پست را با حجم انبوهی از خرید های این گروه از هموطنان روبرو کرد که به افزایش فعالیت بیشتر شبکه منجر شد.”
وی افزود: “با توجه به این شرایط ، طی ماه های اخیر با تلاشهای صورت گرفته، ظرفیت ناوگان حمل و نقل درون شهری پست به میزان ۱۰۰ درصد و ظرفیت ناوگان بین شهری به میزان ۳۰ درصد افزایش یافت.”
رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست با اشاره به اصلاح فراینده های پستی عنوان کرد: “در حوزه صیانت از مرسولات پستی و سرعت بخشی به ارسال مرسولات، اقداماتی از قبیل خرید تعداد ۴ هزار ترولی و راه اندازی هاب های منطقه ای و خطوط مستقیم، مکانیزاسیون مراکز تجزیه ومبادلات در دستور کار این شرکت قرار گرفت.”
معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه دستگاه های نظارتی به ویژه دیوان محاسبات، دستگاههایی هدایت گر و راهنمای مسیر هستند از خدمات بهینه این سازمان قدردانی کرد و از مدیران واحدهای اجرایی خواست تا جهت پیشگیری از مشکلات احتمالی و ارتقای سرعت و کیفیت خدمات در مورد مسائل مورد ابهام حتما با دستگاههای ذیربط ارتباط برقرار کنند.
مدیرعامل شرکت ملی پست ضمن تاکید بر تکالیف قانونی که توسط دولت به پست واگذارشده و به منظور سهولت در ارائه خدمات بهینه به مردم خواستار اختصاص ردیف بودجه ای جهت توسعه زیرساخت ها و تکمیل هوشمندسازی در شرکت ملی پست شد.