رونمایی و ثبت نام دوره DBA هوش مصنوعی در جزیره کیش

رونمایی و ثبت نام دوره DBA هوش مصنوعی در جزیره کیش
رونمایی و ثبت نام دوره DBA هوش مصنوعی در جزیره کیش
رونمایی و ثبت نام اولین دوره دکتری مهارتی (DBA) هوش مصنوعی با رویکرد زیست بوم فناوری اطلاعات و ارتباطات، همزمان با برگزاری نمایشگاه کیتکس ۲۰۲۴ در جزیره کیش آغاز می شود.

به گزارش توسعه پویا، دوره دکتری مهارتی (DBA) هوش مصنوعی که با همکاری مرکز فابا و انجمن شرکت های فناور هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ایران برگزار می شود، مراحل ثبت نام آن از ۱۹ شهریور ماه آغاز می‌شود.

مرکز فابا، امسال دو دوره DBA هوش مصنوعی را در ۲ گرایش برنامه ریزی کرده است، یکی دوره مهارتی با رویکرد بانکی و پرداخت است که ثبت نام آن تا نیمه شهریور بود و ظرفیت آن هم تکمیل شده و بزودی نتایج دانش‌پژوهان نهایی اعلام و کلاس‌ها نیز از مهرماه شروع می‌شود. دوره دوم هم با همکاری انجمن شرکت های فناور هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ایران با رویکرد صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات که ویژه مدیران این صنعت است، برگزار می شود. این دوره هم در پاییز امسال شروع می‌شود.

برای آگاهی بیشتر می توانید بروشور دوره دکتری مهارتی (DBA) هوش مصنوعی را در اینجا ببینید.

لازم به ذکر است، پیش از این مرکز فابا با انجمن شرکت های فناور هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ایران تفاهمنامه همکاری ( امضای تفاهمنامه) به امضا رسانده است. توضیحات سه مقام ارشد این دوره را در ادامه می خوانید:

محمد مراد بیات، مدیرعامل مرکز فابا در خصوص این دوره اظهارداشت: در دوره دکتری مهارتی هوش مصنوعی، رویکرد نوینی را تجربه خواهید کرد که در آن دانش به همراه فناوری همسو با دغدغه های اجرایی و مهارتی دانش پژوهان، با دقت نظر مد نظر قرار خواهد گرفت و در طول دوره نیز از نقطه نظرات آگاهانه دانش پژوهان برای رسیدن به قله بلوغ، حظ وافرخواهیم کرد.

این عضو شورای علمی دوره دکتری مهارتی (DBA) هوش مصنوعی ادامه داد: تلفیق دانش و فناوری را داناوری نام گذاری کرده ایم، بدان امید که فارغ التحصیلانی مشحون از دانش و فناوری را برای ساختن هوشمندانه این مرز و بوم، مهیا سازیم.

بیات همچنین در خصوص مدرک تحصیلی این دوره، عنوان کرد: مدرک تحصیلی دوره DBA پس از تایید رساله کاربردی با امضا دانشگاه علوم تحقیقات، مرکز فابا، انجمن شرکت های فناور هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ایران و مرکز رشد فناوری هوشمند وزارت علوم، تحقیقات، فناوری پس از پایان دوره اهدا و مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

اسماعیل ثنایی، رییس شورای علمی دوره دکتری مهارتی (DBA) هوش مصنوعی نیز عنوان کرد: از نکات برجسته این دوره، آموزش موضوعات مرتبط با ترکیب و همکاری AI و HI و QHAI، شناخت هشت بهشت داناوری های تمدن ساز ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰، دانش و فناوری مرتبط با ژن ها و میم های انسان که حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را دگرگون می سازد، تجزیه و تحلیل و مصور کردن داده ها، خوشه بندی و تقسیم بندی مشتریان، پردازش زبان طبیعی، چت بات ها و دستیاران هوشمند، هوش مصنوعی مولد، مدیریت محصول هوش مصنوعی، تنظیم مقررات هوش مصنوعی و ارایه کارگاه های مهارتی توسط متخصصین صنعت است.

نایب رییس شرکت های فناور هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ایران ادامه داد: پس از پایان این دوره، دوره تکمیلی و Post DBA  هوش مصنوعی با استانداردهای علمی روز دنیا را شروع خواهیم کرد و  امکان ادامه تحصیل فارغ التحصیلان این دوره و همچنین دارندگان مدرک PHD در آن فراهم خواهد شد.

داوود ادیب، رییس هیات مدیره انجمن شرکت های فناور هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ایران نیز در خصوص نحوه ثبت نام این دوره عنوان کرد: دوره دکتری مهارتی ( DBA) هوش مصنوعی در نمایشگاه بین المللی کیتکس، رونمایی گردیده و همزمان با شروع نمایشگاه در روز ۱۹ شهریور در پاویون انجمن هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ثبت نام خود را آغاز خواهد کرد.

ادیب ادامه داد: آخرین مهلت ثبت نام ۳۱ شهریور ماه بوده و از ثبت نام کنندگانی که معیارها را داشته باشند برای مصاحبه حضوری با حضور سه نفر از اعضای شورای علمی دعوت به عمل خواهد آمد.

این عضو شورای علمی ادامه داد: در این دوره حداکثر ۲۵ نفر از ثبت نام کنندگان و قبول شدگان مصاحبه حضوری، پذیرفته می شوند و با توجه به شروع دوره در نیمه دوم مهر ۱۴۰۳، تا نیمه مهر ماه فرصت دارند ثبت نام خود را قطعی نموده و کارت دانشجویی خود را دریافت نمایند.

رییس هیات مدیره انجمن شرکت های فناور هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ایران با اشاره به این موضوع که مخاطبان این دوره، مدیران زیست بوم فناوری اطلاعات و ارتباطات، بنیان گذاران و مدیران شرکت های فعال و علاقمند به هوشمندسازی و مدیران توسعه کسب و کار هستند، مطرح کرد: دارندگان مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر رشته های مدیریتی، مهندسی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و یا دارندگان مدرک کارشناسی ارشد غیر مرتبط با حداقل پنج سال سابقه کار مرتبط می توانند در این دوره ثبت نام و در مصاحبه شرکت نمایند.

گفتنی است، نمایشگاه بین المللی کیتکس ۲۰۲۴ از ۱۹ تا ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۳ در سالن‌های ۱ و ۲ مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی کیش با حضور بیش از ۱۲۰ شرکت فناور و دانش بنیان برگزار می شود.

این نمایشگاه با راهبری کانون هماهنگی فاوا و همکاری تشکل های مرتبط در حوزه فناوری اطلاعات، ارتباطات و برق پایدار و با حمایت وزارت ارتباطات، وزارت صمت، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان دیجیتال، ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات، وزارت امور خارجه، صندوق نوآوری و شکوفایی، اتاق بازرگانی ایران، شرکت مخابرات ایران، سازمان منطقه آزاد کیش و مجموعه های ذیربط، اپراتورهای دولتی و بخش خصوصی حوزه ارتباطات، شرکت ایپک بوم به عنوان مجری نمایشگاه و سایر نهادهای دیگر برگزار و شرکت های فناور صنعت فاوا و از جمله شرکت های حوزه هوش مصنوعی در آن حضور خواهند داشت.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=87763

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *