هدف از تخریب نظام بانکی با رمز وام کارمندی چیست؟

هدف از تخریب نظام بانکی با رمز وام کارمندی چیست؟
هدف از تخریب نظام بانکی با رمز وام کارمندی چیست؟
آیا تلاش کارکنان شبکه بانکی که در سرما و گرما، آلودگی و کرونا حتی یک روز سنگر اقتصادی کشور را ترک نمی‌کنند با جمعا یک میلیاردتومان وام آن‌هم در طول ۳۰ سال خدمت (نه در یک سال) جبران می‌شود؟

به گزارش توسعه پویا، سیمای بانکداری گزارش داد: در روزهای اخیر بار دیگر هجمه‌ای بر علیه کارکنان بی‌پناه و زحمتکش بانک‌ها آغاز شده و میانگین وام به آنان را با میانگین وام به عموم مردم مقایسه کرده و با ایجاد بدبینی در مردم و افکار عمومی، قصد تخریب چهره نظام بانکی و بی اعتمادی مردم به این نهاد مهم اقتصادی را دارند.

در این هجمه، تهیه کننده خبر دو اشتباه اساسی داشته است: 

اول: تسهیلات بانک‌ها شامل سود آن‌ها هم می‌شود و به صورت مانده در صورت‌های مالی ثبت شده و صرفا پرداخت وام و تسهیلات در یک مقطع خاص نیست‌.‌ بلکه مرتبط با یک دوره تاریخی است و نیاز به تفسیر و تحلیل دارد. خبر منتشره بسیار ساده‌انگارانه تهیه شده است.

دوم: طبیعی است مقایسه عملکرد یک سازمان یا نهاد در ارتباط با کارکنانش را با نهاد یا سازمان دیگر مقایسه می‌کنند نه اینکه این مقایسه با کل مردم یک کشور انجام شود.

مثل اینکه میانگین حقوق کارکنان بانک‌ها با میانگین درآمد ماهیانه کل مردم ایران مقایسه شود.

اگر این مقایسه بین اصل وام دریافتی فقط کارکنان شاغل نظام بانکی با یک دستگاه دیگر مانند نفت، ایران‌خودرو، شهرداری یا سایر دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شد منطقی بود، هر چند که در شرایط فعلی کشور و روی کار آمدن دولت وفاق ملی، اینگونه خبرها که معلوم نیست با چه انگیزه‌ای انجام می‌شود ضرورتی نداشته و اصرار بر اینگونه حرکت‌های تخریبی باعث دلسردی کارکنان زحمتکش نظام بانکی می‌شود که در خط مقدم سنگر اقتصادی خدمت می‌کنند و با این سقف تسهیلات و وام‌ها و حتی حقوق چندساله خود قادر نیستند برای خود مسکنی کوچک تهیه کنند.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=86777

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *