بررسی چالش‌های کسب‌وکارهای حوزه سلامت با حضور رئیس مرکز فاوا وزارت بهداشت

بررسی چالش‌های کسب و کارهای حوزه سلامت با حضور رئیس مرکز فاوا وزارت بهداشت
در جلسه کمیسیون سلامت دیجیتال صورت گرفت:
بررسی چالش‌های کسب‌وکارهای حوزه سلامت با حضور رئیس مرکز فاوا وزارت بهداشت
دومین جلسه کمیسیون سلامت دیجیتال دوره هفتم سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران، با حضور رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت و رئیس و اعضای کمیسیون سلامت دیجیتال سازمان نصر تهران برگزار شد.

به گزارش توسعه پویا از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، مهدی خدادادی رئیس کمیسیون سلامت دیجیتال سازمان نصر تهران در این‌باره گفت: چالش ها و راهکارهای کسب و کارهای حوزه سلامت دیجیتال در دومین جلسه این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت و از مهمترین موضوعات، ارزیابی و آسیب شناسی نظام رگولاتوری و اپراتوری بود.

در همین زمینه دکتر سید رضا مظهری رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باحضور در این جلسه ضمن تعامل با اعضاء، توضیحاتی در خصوص نظام رگولاتوری و اپراتوری و آئین نامه ها و مفاد قانونی که در حال تصویب است ارائه داد و پس از آن اعضای کمیسیون به ارائه پرسش هایی در این راستا پرداختند.

مهدی خدادادی در ادامه بیان کرد: در این جلسه به موضوعاتی از جمله تامین منابع مالی دولتی (۴ تا ۶ همت) برای این طرح، بررسی مدل جهانی و اینکه در کشور ما متناسب با نظام سلامت بومی خواهد بود همچنین مباحثی در موضوع پرونده سلامت و امنیت اطلاعات آن مطرح و گفته شد پرونده های سلامت در پایگاه ملی سلامت قرار گرفته و افرادی که قرار است برای ارائه سرویس از این اطلاعات استفاده کنند باید بر اساس مجوزهای صادرشده اقدام کنند؛ این موضوع به ارائه کننده های سلامت برای خدمات و سرویس دهی بهتر کمک خواهد کرد.

خدادادی خاطرنشان کرد: این جلسه با هدف ایجاد هم افزایی و شنیدن دغدغه های بخش خصوصی در ریل گذاری های نظام سلامت برگزار شد و امیدواریم این جلسات پربارتر و دقیق تر با ذی نفعان این حوزه برگزار شود.

وی در پایان تصریح کرد: بر اساس هماهنگی که با مرکز فاوا وزارت بهداشت صورت گرفته مقرر است تا تفاهمنامه ای با موضوع همکاری کمیسیون سلامت دیجیتال به عنوان بازوی تخصصی اجرایی و صنفی مرکز فاوا وزارت بهداشت امضا شود و نیازها و ارتباطات این مرکز با بخش خصوصی همچنین توسعه و موضوعات آتی، از طریق کمیسیون، شرکت‌های فعال در آن و کارگروه های مربوطه پیگیری شود.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=86146

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *