بیست‌‌ و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته برگزار می‌شود

بیست‌‌ و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته برگزار می‌شود
بیست‌ و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته برگزار می‌شود
بیست و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته از تاریخ ۳۰ تیر تا ۲ مردادماه ۱۴۰۳ با حضور ۱۴ شرکت اروپایی و ۳۹ سفیر و ۱۱ هئیت تجاری از کشورهای همسایه در محل دائمی نمایشگاه‌‌های بین‌المللی تهران (سالن ۱۲ ) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار توسعه پویا، نشست خبری بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته امروز ۱۹ تیر ۱۴۰۳ با حضور مجید قدیری رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران، ابوالقاسم سالار رضایی مدیر برگزاری این رویداد، مدیران روابط عمومی معاونت‌های تخصصی وزارت جهادکشاورزی، اعضای انجمن‌ها و اتحادیه‌های تخصصی این حوزه و اصحاب رسانه در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد.

مدیر برگزاری این رویداد گفت: نمایشگاه امسال در سه بخش عمده شامل کارخانجات مکمل و خوراک، تجهیزات دامپزشکی و مشارکت کنندگان فعال خواهد بود. محورهای اصلی شامل توسعه و ترویج خوراک آماده و صنعتی و آبزیان، مدیریت مدنی و صنفی در تولید و ارتقای شناخت و باور جامعه از نقش صنعت در توسعه پایدار است. این نمایشگاه فرصت خوبی برای آشنایی هر چه بیشتر فعالان صنعت دام، طیور و صنایع وابسته از آخرین دستاوردها و فناوری‌های روز دنیا است.

رضایی تصریح کرد: با تصمیم شورای سیاست‌گذاری، توسعه و ترویج تجهیزات و فناوری‌های نوین، استفاده از هوش مصنوعی و افزایش نقش صنعت دام و طیور در تولید اشتغال و درآمد ملی از اهداف اصلی برگزاری این رویداد است.

وی همچنین افزود: سه کشور به صورت پاویون و ۱۴ نماینده شرکت‌های خارجی از اروپا به همراه ۴۰۰ شرکت داخلی در این نمایشگاه آخرین دستاوردها و خدمات خود را به نمایش خواهند گذاشت.

سالار رضایی خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان حضور ویژه‌ و پررنگی در این نمایشگاه خواهند داشت. برگزاری کارگاه‌ها و پنل‌های تخصصی نیز در خلال برگزاری این رویداد برنامه‌ریزی شده‌است.

حضور گسترده شرکت‌های خارجی در نمایشگاه

مجید موافق قدیری، رئیس شورای سیاست‌گذاری این رویداد بزرگ و تخصصی آسیا، در این نشست خبری اعلام کرد: امسال نیز شورای سیاست‌گذاری با همکاری بخش دولتی تلاش کرده است تا نقش مؤثری در بهبود زنجیره محصولات پروتئینی کشور ایفا کند.

قدیری با تأکید بر اهمیت نمایشگاه به عنوان صدای رسای بخش کشاورزی، اظهار داشت: این نمایشگاه می‌تواند به کاهش نابسامانی‌ها و ایجاد فضای مثبت در این حوزه کمک شایانی کند. شعار امسال نمایشگاه نیز با هدف نزدیکی بیشتر به مخاطبان و برگزاری با کیفیت‌تر انتخاب شده است.

وی افزود: کشور‌های چین، ترکیه و روسیه در نمایشگاه بین المللی پاویون دارند. فروش کالا در روسیه بعد از مرحله ریجستری ثبت می‌شود. به همین منظور یک کارگاه آموزشی در جهت ریجستری کالا‌ها با حضور فعالان این حوزه در روسیه خواهیم داشت.

موافق غدیری در ادامه گفت: رونمایی از سامانه ارتقای رقابت پذیری در صنعت آبزیان و برنامه ۵ ساله خوراک دام را با هدف افزایش بهره‌وری و کاهش خروج ارز از کشور همچنین تنوع بخشی به صنعت دام ایران، توسعه فناوری و نوآوری در تولید خوراک دام را خواهیم داشت. همچنین از کتاب بازار خوراک دام ۲۰۲۴ نیز رونمایی خواهد شد. این کتاب چهار سال است به زبان انگلیسی تهیه می‌شود.

در این نمایشگاه، طیف گسترده ‌ای از محصولات و خدمات مرتبط با این صنعت از جمله دام و طیور، خوراک دام و طیور، تجهیزات و ماشین آلات، فرآورده‌‌های لبنی، دارو و واکسن، بسته بندی و فرآوری و خدمات مالی و بانکی به نمایش گذاشته می‌شود.
حضور در این نمایشگاه برای کلیه فعالان این صنعت، به منظور معرفی محصولات و خدمات، ایجاد فرصت ‌های تجاری جدید، ملاقات با شرکای تجاری، آشنایی با آخرین دستاوردها و فناوری‌ ها و ارتقای برند، توصیه می‌شود.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=83166

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *