برگزاری نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۳ با حضور گسترده شرکت‌های خصوصی و بخش‌های متنوع و جدید

در نشست خبری سازمان نصر تهران با موضوع الکامپ مطرح شد:
برگزاری نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۳ با حضور گسترده شرکت‌های خصوصی و بخش‌های متنوع و جدید
نشست خبری بیست و هفتمین دوره نمایشگاه الکامپ، روز چهارشنبه ۳۰ خردادماه در دبیرخانه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران برگزار شد.

به گزارش توسعه پویا از روابط‌عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، نشست خبری بیست و هفتمین دوره نمایشگاه الکامپ، روز چهارشنبه ۳۰ خردادماه در دبیرخانه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست، علی حکیم‌جوادی، رئیس سازمان نصر کشور و رئیس هیئت‌مدیره سازمان نصر تهران با اشاره به قدمت ۳۰ ساله الکامپ و همچنین نقش فناوری اطلاعات در جامعه گفت: در حال حاضر جامعه با حوزه فناوری اطلاعات ارتباط زیادی دارد. این موضوع اهمیت الکامپ را نشان می‌دهد. الکامپ جزو نمایشگاه‌های تاثیرگذار در کشور است. الکامپ بیش از ۳۰ سال قدمت دارد و امید داریم با تلاش همه دست‌اندارکاران، در این دوره شاهد نمایشگاه بهتری نسبت به دوره‌های گذشته باشیم».

او در ادامه صحبت‌های خود گفت: «در این دوره از نمایشگاه برای حضور شرکت‌های استارتاپی در کنار شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری اطلاعات برنامه‌ریزی شده است. همچنین به حوزه‌هایی از قبیل بازی‌سازی، هوش مصنوعی، سلامت دیجیتال، مدیریت ارتباط با مشتریان، اینترنت، مراکز داده، اینترنت اشیاء و هوشمندسازی، شبکه، فین‌تک، افتا، بانکداری دیجیتال، تجارت الکترونیکی، فری‌لنسرها، آموزش و پژوهش، لندتک، صنعت پرداخت، کرادفاندینگ و محتوای ویدیویی توجه ویژه‌ای داشته‌ایم و سعی شده فضای مناسبی در اختیار کسب‌وکارهای این حوزه‌ها قرار داده شود».

رئیس هیئت‌مدیره سازمان نصر کشور افزود: «در جهت برگزاری هرچه بهتر الکامپ ۱۴۰۳ و حضور مجموعه‌های استارتاپی در آن، بخش دولتی هم کمک‌های شایانی را انجام داده است و در حال ایفای نقشی مثبت است. در نمایشگاه امسال فضایی ایجاد شده است تا مجموعه‌های استارتاپی و بخش خصوصی به صورت بهتری با رگولاتورها و بخش دولتی در ارتباط باشند و مشکلات خود را مطرح کنند».

حضور بخش‌های جدید در نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۳

رضا حیدری، دبیر نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۳ نیز در این نشست پیرامون بخش‌های مختلف نمایشگاه امسال گفت: « در الکامپ ۲۷ تمام سالن های اختصاص یافته مورد استفاده و بهره‌برداری قرار گرفته است. در واقع الکامپ ۱۴۰۳ از نظر کمی رشد فزاینده‌ای داشته است و در فضایی بالغ بر ۵۰ هزار متر مربع برگزار می‌شود که این امر نشان‌دهنده شکوه این دوره از نمایشگاه است. درگیر بودن تعدادی زیادی از سالن‌های نمایشگاه باعث حضور بهتر و قدرتمند‌تر مجموعه‌های مختلف در الکامپ ۲۷ خواهد شد. الکام استارز، الکام پیچ، تینواستارز، توان‌تک، الکام‌تاکز جزو بخش‌های اصلی الکامپ ۲۷ هستند. در زمینه کیفی نیز ما شاهد رشد بوده‌ایم و دو بخش الکام‌کامرس و الکام‌اینشورنس در این دوره به نمایشگاه الکامپ اضافه شده‌اند. در این دو بخش شاهد رویدادهای بسیار ویژه و هیجان‌انگیزی خواهیم بود و امیدواریم در سال‌های آینده شاهد حضور پرشورتر مجموعه‌های اقتصادی در این بخش باشیم. قطعا اضافه شدن الکام‌کامرس و الکام‌اینشورنس به غنای نمایشگاه امسال و سال‌های آتی اضافه خواهد کرد و بر بار کیفی نمایشگاه می‌افزاید. در کنار این دو بخش، حضور کمیسیون و سندیکای تولید‌کنندگان حوزه فناوری اطلاعات در قالب یک فضای اشتراکی در سالن خلیج فارس را هم خواهیم داشت که در جهت توجه به تولید داخلی انجام گرفته است»

او افزود: «همچنین در سالن‌های ۳۸ و خلیج فارس نمایشگاه میزبان نمایندگان کشورهای خارجی خواهیم بود.روسیه، کره، آلمان، تایوان، سوریه، چین، پاکستان و ترکیه از جمله کشورهای حاضر در این دوره از نمایشگاه محسوب می‌شوند. به صورت مشخص بیش از ۵۰۰ شرکت و تیم‌ استارتاپی و ۹ پارک علم‌ و فناوری در نمایشگاه امسال حضور خواهند داشت. هیئت‌های تجاری متعددی در نمایشگاه حاضر می‌شوند که به دنبال همکاری‌های B2B هستند که فرصت مناسبی برای شرکت‌های حاضر است. در حال طراحی نرم‌افزاری برای نمایشگاه الکامپ هستیم تا با استفاده از آن مخاطبان به تمام بخش‌ها و برنامه‌های نمایشگاه دسترسی داشته باشند. در کنار این مسئله، در کنار نمایشگاه حضوری نمایشگاه مجازی را هم خواهیم داشت و علاقه‌مندان می‌توانند با استفاده از آن در نمایشگاه امسال حضور پیدا کنند».

حیدری در پایان به معرفی اعضای ستاد اجرایی نمایشگاه الکامپ ۲۷ در بخش‌های مختلف پرداخت و گفت: «تا به امروز تعداد زیادی از افراد برای برگزاری نمایشگاه امسال تلاش کرده‌اند. همکاران ما در ستاد اجرایی بیشتر بخاطر علاقه شخصی و احساس مسئولیتی که داشتند با ما همکاری می‌کنند. کاوه ثروتی (مدیر اجرایی نمایشگاه)، حسن یوسفی (مدیر روابط‌عمومی نمایشگاه)، مرجان پرویزی(دستیار اجرایی ستاد)، آرش برهمند (مدیر الکام‌استارز)، سادینا آبائی (الکام کامرس)، محسن قلی‌پور (الکام اینشورنس)، مهدی نیازی‌منش (الکام‌پیچ)، مشکات اسدی( تینواستارز)، هادی مرادی، آرش سروری، سپیده میرکریمی، محمدزاده و فراهانی(الکام‌تاکز)، شاهین طبری (توان‌تک)، امین نبیل (الکام‌جابز) از جمله همکاران ما در ستاد اجرایی نمایشگاه هستند. ستاد خبری نمایشگاه نیز از خبرنگاران زبده و با تجربه حوزه فناوری اطلاعات تشکیل شده است. همچنین باید از کمک‌های دبیرخانه نصر تهران و به ویژه واحد روابط‌عمومی تشکر کنم».

بازگشت کانترها به الکام‌استارز

الکام‌استارز جزو مهم‌ترین بخش‌های الکامپ ۱۴۰۳ محسوب می‌شود. در همین زمینه آرش برهمند، دبیر الکام‌استارز در نمایشگاه امسال گفت: «از ۸ سال پیش شاهد حضور الکام‌استارز در نمایشگاه الکامپ هستیم و مجموعه‌های مختلفی در آن تا به امروز حضور داشته‌اند. الکام‌استارز بستری است برای حضور استارتاپ‌های گوناگون در نمایشگاه الکامپ. در طی این ۸ سال شاهد استقبال شرکت‌ها از الکام‌استارز بوده‌ایم و در آخرین دوره حدود ۶۰۰ تیم در ۵ سالن ذیل این بخش در نمایشگاه الکامپ حضور داشتند. این آمار از رشد چشمگیر شرکت‌کنندگان در الکام‌استارز نسبت به دوره‌های گذشته آن دارد».

او در ادامه گفت: «در نمایشگاه امسال ما علاوه بر حضور استارتاپ‌ها در سالن‌های ۸ و ۹، شاهد حضور کانترهای استارتاپی نیز خواهیم بود. همچنین بخشی به دولت هوشمند اختصاص داده شده است. هدف اصلی از برگزاری الکام‌استارز درکنار هم قرار دادن بخش‌های مختلف اکوسیستم استارتاپی کشور در مدت برگزاری الکامپ است».

همکاری مشترک نصر و اتاق بازرگانی در الکامپ

سادینا آبائی، رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران نیز در ادامه این نشست از همکاری نصر و اتاق بازرگانی خبر داد و گفت:«از جمله اتفاق‌های این دوره از نمایشگاه الکامپ، همکاری و همراهی اتاق بازرگانی و سازمان نصر در زمینه برگزاری نمایشگاه الکامپ است. همکاری و هم‌افزایی که می‌تواند نتایج بسیار خوبی را برای هر دو مجوعه در پی داشته باشد. در همین جهت، اعضای ۲۰ کمیسیون اتاق بازرگانی در این دوره از نمایشگاه حاضر خواهند شد تا به ظرفیت‌های الکامپ در حوزه شبکه‌سازی کمک کنند. در حال حاضر صنعت ما به حضور شرکت‌های فناور عضو سازمان نصر نیاز دارد و الکامپ می‌تواند بستری برای بهبود این رابطه باشد».

آنت میناسیان، مدیرعامل مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد و همکار شاهین‌طبری در بخش توان‌تک هم در خصوص حضور این بخش در الکامپ ۲۷ گفت: «از مجموعه‌های فعال در حوزه تکنولوژی این انتظار وجود دارد تا به دغدغه‌ها و نیازهای افراد ویژه توجه کنند. در توان‌تک امسال از فعالان این حوزه درخواست داریم اگر اقدامی در زمینه دسترس‌پذیر کردن پلتفرم‌های خود انجام داده‌اند ما را باخبر کنند و ایده‌های خود را نیز به اشتراک بگذارند».

معرفی استارتاپ‌ها در الکام‌پیچ

مهدی‌نیازی‌منش، مدیر بخش الکام‌پیچ نیز در این نشست گفت: «در این دوره از نمایشگاه و در بخش الکام‌پیچ، به حضور زنان و مجموعه‌های استارتاپی خارج ازتهران توجه ویژه‌ای داشته‌ایم. الکام‌پیچ امسال بستر مناسبی را در اختیار مجموعه‌های استارتاپی برای نشان دادن توانایی‌های خود می‌گذارد. اکثر استارتاپ‌های حاضر در الکام‌پیچ این فرصت را دارند تا مجموعه‌ خود را معرفی کنند و داورها نیز با توجه به استاندارهای مشخص شده به آن‌ها نمره می‌دهند. در الکام‌پیچ شاهد رقابت هیجان‌انگیز استارتاپ‌ها خواهیم بود. پیش‌بینی می‌شود ۵۰ تیم استارتاپی در الکام‌پیچ به رقابت باهم بپردازند. همچنین در این بخش جوایزی نیز برای استارتاپ‌های برتر در نظر گرفته شده است. تیم اول ۲۰۰ میلیون تومان، تیم دوم ۱۰۰ میلیون تومان و تیم سوم ۵۰ میلیون تومان جایزه دریافت خواهند کرد».

مشکات اسدی، مدیر بخش تینواستارز نمایشگاه امسال نیز در این نشست گفت: «اگر به دنبال بسترسازی و کمک برای حضور دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار هستیم باید فضایی را فراهم کنیم تا توانایی‌های خود را در یک فضای کسب‌وکاری نشان‌دهند. تینواستارز و همه کسانی که برای برگزاری آن تلاش می‌کنند به دنبال انجام نقش خود در زمینه مسئولیت اجتماعی در اکوسیستم فناوری اطلاعات کشور هستند. در این دوره از نمایشگاه حدود ۲۰ تیم ثبت‌نام کرده‌اند و ۳۵ منتور برای آن‌ها در نظر گرفته شده است».

اسدی درباره نقش نهادهای سیاستگذار در حوزه آموزش نیز گفت: «ورود نهاد‌های سیاستگذاری به این حوزه در دوره‌های گذشته منجر به اتفاقات مثبتی شده است. امیدوارم سازمان نظام صنفی رایانه‌ای نیز در این زمینه کمک کند و در تعامل با آموزش و پروش، فضایی برای رشد این حوزه را به وجود آورد».

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=82208

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *