بدنبال ثبت تغییرات دوره دوم هیات مدیره و بازرسان انجمن متخصصان گردشگری ایران و استقرار در دفتر جدید، دوران جدید فعالیت های انجمن با تقسیم کار در کارگروه های هشت گانه تخصصی و تدوین برنامههای هریک از کارگروهها آغاز و تلاشها برای تدارک اقدامات اجرائی دوچندان گردیده است. از طرفی با شروع به کار وب سایت انجمن شرایط برای ایجاد ارتباط نزدیک و مداوم با اعضا و علاقمندان این صنعت فراهم گردیده است.
به گزارش توسعه پویا، به همین مناسبت خبرنگار انجمن فرصت را مغتنم شمرده وطی گفتوگویی با مهندس جواد قاسمی نایب رئیس و مدیرعامل انجمن متخصصان گردشگری ایران در خصوص فعالیتهای انجام شده طی ماههای اخیر و برنامه های آتی انجمن کسب اطلاع کرد.
تشکیل کارگروه های هشت گانه تخصصی با جلب همکاری اعضا
آقای قاسمی ضمن برشمردن فهرست فعالیت های انجمن که حاصل تصمیمات هیات مدیره در طی جلسات ماهانه است اظهار داشت: انجمن تاکنون شانزده جلسه با حضور مدیران منتخب مجمع عمومی دوره دوم هرماهه برگزار نموده است و طی این جلسات علاوه بر تدوین ساختار انجمن و تقسیم کار در چارچوب تخصص و تجارب مدیران ، ترسیم اهداف براساس راهبردهای تعیین شده و تدوین برنامه یک ساله انجمن تا پایان سال را در رئوس فعالیت های خود قرار داده است.
نایب رئیس هیات مدیره انجمن تشکیل کارگروه های تخصصی هشت گانه شامل کارگروه های اقتصادی و جذب منابع، برنامهریزی، علمی(آموزش و پژوهش و امور دانشجوئی)، همایش و نشست های تخصصی، ارزیابی و تدوین استانداردها، امور بین الملل، امور خدمات گردشگری و ارتباطات را در راستای تقسیم کار مزبور برشمرد و از اعضای انجمن و علاقه مندان درخواست نمود تا برای تقویت کارگروه های مزبور با روسای هریک از گروه ها برحسب علاقه، تشریک مساعی و همیاری نمایند.
تعامل با مدیران سازمان های سیاستگذار و متولی صنعت گردشگری
آقای قاسمی درچارچوب ایفای نقش فعال در عرصه تصمیم سازی در حوزه گردشگری کشور، به برگزاری نشست های منظم با مدیران سیاستگذار دراین حوزه اشاره کرده افزود: این تشکل مردم نهاد طی یک سال فعالیت خود با مدیران سازمان های متولی دولتی دراین عرصه منجمله معاون فعلی و سابق گردشگری، مدیرسرمایه گذاری و مدیرکل استان تهران سازمان میراث و مدیران کانون جهانگردی و سازمان فرهنگی -هنری شهرداری تهران دیدار و در خصوص مشکلات و چالش های درگیر و پیش رو دراین حوزه تبادل نظر و همفکری کرده و نظرات مشورتی ارائه داده است.
مدیرعامل انجمن متخصصان گردشگری ایران تداوم و پویائی مشارکت در امر سیاستگذاری و تصمیمات کلان دراین عرصه با متولیان امر گردشگری و ایفای نقش فعال دراین حوزه را مستلزم تعامل و تشریک مساعی مجموعه علاقمندان و کارگزاران و بدنه اجرائی فعال دراین صنعت با مدیران انجمن ذکر کرد و ایجاد بستر مناسب برای این همفکری را در برقراری ارتباط فعال مجموعه کنشگران و متخصصان این حوزه در قالب رسانه ذکر کرد .
آغاز به کار وب سایت با رویکرد اطلاع رسانی و ارتباط دوسویه
آقای قاسمی با اشاره به کارکردهای رسانه در این زمینه، راه اندازی وب سایت انجمن را یکی از ازابزارهای موثر نام برده و افزود: سایت انجمن متخصصان با رویکرد اطلاع رسانی و ارتباط دوسویه با کلیه علاقه مندان و کنشگران این حوزه اخیرا شروع به کار کرده و آماده ایم تا از نظرات ارشادی دوستان در جهت تقویت و بهبود کیفی آن بهره مند شویم.
فراخوان متقاضیان علاقه مند به عضویت در انجمن
علاوه براین مدیرعامل انجمن علاقه مندان و متخصصان این حوزه را برای عضویت با ماهیت حقیقی برای متخصصان، کنشگران این صنعت، دانشجویان و فارغ التحصیلان و با ماهیت حقوقی برای کارگزاران، شرکت ها، موسسات، آژانس های مسافرتی، هتل ها دعوت نموده و تصریح کرد که با برنامه هائی که تدارک دیده شده تسهیلاتی برای دارندگان کارت یا لوح عضویت در استفاده از کارگاه های آموزشی و یا شرکت درهمایش های تخصصی پیش بینی خواهدگردید.
وی درخصوص شرایط و روند عضویت در انجمن افزود: شرایط و فرم عضویت در سایت – با عنوان منوی عضویت در اختیار علاقه مندان قرار گرفته و متقاضیان می توانند با ارسال مدارک به آدرس ایمیل انجمن: ……………..
مراحل عضویت را طی نموده و در صورت نیاز از طریق تماس با دفتر انجمن به شماره ۸۸۵۷۹۷۲۷ اطلاعات تکمیلی را دریافت نمایند.
برگزاری همایش های تخصصی
آقای قاسمی همچنین برگزاری همایش های تخصصی متناسب با مسائل و مشکلات روز گردشگری در کشور را با حضور شخصیت های اجرائی و استادان این حوزه را در دو حوزه آکادمیک و اجرائی از دیگر برنامه های انجمن برشمرد و اظهار امیدواری نمود که که تا قبل پایان سال جاری، برگزاری نخستین نشست عملیاتی گردد.
لینک کوتاه: