کمک مالی بانک توسعه صادرات ایران به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

کمک مالی بانک توسعه صادرات ایران به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
کمک مالی بانک توسعه صادرات ایران به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
بانک توسعه صادرات ایران در راستای ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی و تکالیف قانونی خود بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان برای ایجاد زیرساخت های ماندگار در منطقه تخصیص داد.

به گزارش توسعه پویا از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران ، آقای علیزاده، معاون حقوقی و نظارت بانک ، به نمایندگی از دکتر افشین خانی مدیرعامل این بانک به منظور بازدید از مناطق سیل‌زده در استان سیستان و بلوچستان و دیدار با مردم این استان به مناطق سیل زده سفر کرد.

علیزاده در گفتگو با روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران به تشریح فرایند اعطای کمک این بانک به سیل زدگان پرداخت و گفت: حسب دستور مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران، با سفربه مناطق آسیب دیده از سیل در بخش دشتیاری استان سیستان و بلوچستان، ضمن دیدار با مردم و مشورت با مسئولین ارشد استانی، ضرورت های منطقه مورد بررسی و احصا قرار داده شد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه کمک های مردمی از سراسر کشور، عمده نیاز اولیه وحیاتی را برای سیل زدگان را رفع کرده است، گفت: هدف ما از بررسی شرایط و نیازسنجی در منطقه، هدایت کمک ها به نقاط موثر و دقیق مناطق آسیب دیده بود؛ بر این اساس، بانک توسعه صادرات ایران به عنوان بانک پیشرو در کمک هدف مند و ایجاد زیرساخت ماندگار برای مناطق آسیب دیده، وارد عمل شد.

معاون حقوقی و نظارت بانک توسعه صادرات ایران در ادامه اظهار داشت: با هم افزایی با مدیران ارشد استانی و رئیس شعبه زاهدان بانک توسعه صادرات، «بنیاد نیکوکاری صحرای سبز» به عنوان واحد نیکوکاری ذی صلاح به عنوان، خیریه عامل برای دریافت کمک بانک انتخاب شد.

علیزاده افزود: با مشورت با فرماندار منطقه دشتیاری، ضرورت ها و نیازمندی های این شهرستان احصاء و در نهایت تصمیم گرفته شد که با صرف منابع اهدایی بانک برای ایجاد ساختاری سازمان یافته مانند مرکز جامع سلامت و یا مرکز جهادی چند منظوره، یادگاری ماندگار و کاربردی برای مردم آسیب دیده ساخته شود که نه تنها در موقعیت های غافلگیرانه مانند سیل و زلزله، بلکه در سال های طولانی منشا خیر و رفاه برای مردم قرار گیرد.

وی اعلام کرد: خیریه صحرای سبز مکلف شد با همکاری فرمانداری دشتیاری، پیشنهاد خود را تهیه و پس از تایید آقای «عشق آبادی»دادستان مرکز استان، طرح مذکور را برای بانک ارسال کند و در ادامه، اجرای پروژه منتخب، با پرداخت منابع مذکور از سوی شعبه زاهدان در قبال دریافت صورت وضعیت اجرای پروژه به صورت مرحله به مرحله و سازمان یافته از سوی خیریه مذکور آغاز شود.

معاون حقوقی و نظارت بانک توسعه صادرات ایران، اذعان داشت: تخصیص سازمان یافته می تواند، کمک نهادهای دولتی و بنگاه های اقتصادی را از ایفای یک مسئولیت اجتماعی صرف، خارج ساخته و به امری هدف مند، نتیجه بخش و ماندگار در بیاورد.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=78092

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *